۴۶۲۳۲۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بهترین بازی‌‌های سال ۲۰۱۷ کدامند؟ (۳)

سال گذشته میزبان آثار تحسین‌برانگیز متعددی بود که با تمامی فراز و نشیب‌های موجود، به کارش خاتمه داد و پرونده بسیاری از عناوین مورد انتظار حوزه سرگرمی به همین سادگی بسته شد. اما در سال پیش رو تا چشم کار می‌کند شاهد عرضه بازی‌ها بزرگ و نام‌داری هستیم که این روزها آرام و قرار برای بازیکنان نگذاشته‌اند و هر دقیقه، هر ثانیه و هر لحظه صبر کردن برای تجربه این دسته از بازی‌ها دشوارتر می‌شود.

وب‌سایت گیم شات - سجاد محمدی‌پور: با سومین شماره از این سری مقالات با شما کاربران عزیز هستیم تا در فرصت پیش آمده نگاهی بیندازیم بر ۱۰ بازی مورد انتظار دیگر در سال ۲۰۱۷. آن‌ طور که به نظر می‌رسد؛ لیست پیش رو قرار است حسابی قند در دلمان آب کند و چیزی که اکنون درحال مطالعه‌ آن هستید، تازه بخش کوچکی از تمامی عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۷ را به نمایش می‌گذارد. پیش‌تر اشاره کردیم که سال ۲۰۱۷ ایام بسیار خوبی را برای هر شاخه از بازیکنان فراهم خواهد کرد؛ چرا که تنوع سبک‌ها و تعداد آثار هنری در سال جاری بسیار زیاد است و همین موضوع اهمیت بالایی به ماهیت صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد بخشید.
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)
در واقع این‌طور بگویم که امسال به مانند سال گذشته عناوین مورد انتظار زیادی را در تقویم 2017 مشاهده می‌کنیم؛ چه بسا بازی‌های مستقل زیادی هم در لیست انتظار قرار دارند. پس اکنون که بازی‌ها درحال خط زدن تقویم برای رسیدن به روز انتشار هستند؛ بیایید مروری داشته باشیم بر تمامی عناوین موردانتظار سال جاری که از قضا برای تجربه کردنشان صبر نداریم. پس بدون آن که به مقدمه شاخه و برگ بدهیم؛ بدون حاشیه می‌رویم سر اصل مطلب.

توجه: در این سری مقالات سعی بر آن شده است که تمامی عناوین مورد انتظار، اعم از بازی‌های مستقل و بزرگ، ذکر شده و اطلاعات نسبتا جامعی از آن با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شود. لذا اگر در بین عناوین حاضر در این لیست طولانی، نام مورد نظر شما به چشم نخورد، قطعا این موضوع ماهیت «مورد انتظار بودن» آن بازی را انکار نخواهد کرد.

۲۱- Conan: Exiles
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

Conan: Exiles از آن دسته بازی‌هایی است که در سکوت خبری مراحل تولیدش را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد که استودیوی سازنده (Funcom) هم میلی برای انتشار اطلاعات بیشتر ندارد. لذا همان‌ طور که می‌توان پیشبینی کرد؛ تمام آن چیزی که ما از طبیعت Conan: Exiles می‌دانیم به چند تریلر کوتاه و مختصر خلاصه می‌شود. با وجود آن که جنبه‌های مبارزه‌ای در دنیای Conan: Exiles خودنمایی می‌کند، اما باید بگویم که اساس بازی بر پایه ساخت و ساز و البته بقای بازیکنان استوار است. طبق تریلر‌ها و نمایش‌‌‌‌های بازی، ماجرا از جایی آغاز می‌شود که شما در یک صحرای بزرگ گروه خود را گم می‌کنید؛ حال با توجه به امکانات بسیار اندکی که در اختیار دارید، باید مشغول به ساخت و ساز در محیط اطرافتان شوید.
در واقع بازی Conan: Exiles از یک خاصیت زنجیره‌ای پیروی می‌کند؛ به این معنی که شما ابتدا باید به ساخت ابزار و وسایل مختلف بپردازید، با استفاده از همین وسایل محل زندگی خودتان را ارتقا بخشیده و در نهایت با توجه به امکاناتی که در اختیار دارید، دست به تولید وسایل جنگی برای مقابله با دشمنانتان بزنید. در مجموع می‌توان گفت که ماهیت کلی بازی Conan: Exiles را ماجراجویی و بقا تشکیل می‌دهد؛ اگر چه رگه‌هایی از سبک‌های مختلف دیگری هم در آن به چشم می‌خورد. Conan: Exiles در تاریخ نامشخصی از سال 2017 برای رایانه‌های شخصی برنامه ریزی شده است.


۲۲- Gravity Rush ۲
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

بدون شک یکی از عناوینی که طرفداران بازی‌های ژاپنی بی‌صبرانه منتظر آن هستند، Gravity Rush 2 خواهد بود که این روزها با نمایش‌هایش حسابی بازیکنان را شیفته طبیعت خود کرده است. Gravity Rush 2 به مانند نسخه اول، یک اکشن سرعتی به حساب می‌آید که اجزای گیم‌پلی، هسته اصلی بازی را می‌سازند. بازی از تنوع نسبتا بالایی در اکشن‌هایش بهره‌مند است که همین موضوع دست بازیکنان را برای پیشبرد مراحل باز می‌گذارد. این‌بار نیز به مانند نسخه قبلی شاهد حضور کت به عنوان شخصیت اصلی بازی خواهیم بود که قطعا برای طرفداران این مجموعه خبر خوشحال کننده‌ای است.
علاوه بر پیشرفت‌هایی که در بخش گیم‌پلی حاصل شده، Gravity Rush 2 از لحاظ بصری نیز دچار دگرگونی شده است؛ البته دگرگونی به این معنی نیست که حال و هوای دنیای بازی نسبت به نسخه اول تغییر کرده است، بلکه همان محیط قبلی در تک تک بافت‌های گرافیکی‌‌‌‌اش با جزئیات بالاتری به نمایش کشیده شده‌اند. در مجموع بازی Gravity Rush 2 که پیش از این برای سال 2016 برنامه‌ریزی شده بود، با کمی تاخیر به هجدهم ماه ژانویه 2017، مصادف با 29 دی ماه موکول شد. Gravity Rush 2 در انحصار کنسول نسل هشتمی سونی، یعنی پلی استیشن 4 قرار دارد.


۲۳- Halo Wars ۲
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

شاید نگاه بسیاری از عاشق‌پیشگان فرانچایز تحسین‌ برانگیز Halo در سال 2017 به Halo Wars 2 باشد؛ اگر چه این بازی قرار نیست به مانند نسخه‌های اصلی این سری باشد، اما از آن جایی که نام Halo را با خود یدک می‌کشد، بی‌برو برگرد به بازی بزرگی تبدیل خواهد شد. در جریان کنفرانس مطبوعاتی E3 2016، مایکروسافت تریلر این بازی را منتشر کرد تا صحنه نمایش را از این طریق به خاک و خون بکشد. با وجود آن‌ که سال 2017 برای کمپانی مایکروسافت سال پرباری (حداقل تا به اینجای کار) به حساب نمی‌آید، انتظارات بسیار زیادی پشت محدود انحصاری‌های این پلتفرم پنهان شده است.
با این حال همه ما خوب می‌دانیم که مایکروسافت معمولا در طراحی سری Halo کارش را خوب بلد است و Halo Wars 2 نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود؛ اگر چه همان‌طور که می‌دانید، گیم‌پلی Halo Wars 2 نسبت به نسخه‌های شوتر کاملا متفاوت است. با تمامی این اوصاف، دارندگان دو پلتفرم ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی می‌توانند این بازی ارزشمند را در تاریخ 21 فوریه سال 2017، مصادف با سوم اسفندماه تجربه کنند. باید دید که آیا Halo Wars 2 می‌تواند گلیمش را از آب بیرون بکشد یا خیر؛ به شخصه امید بسیار زیادی نسبت به آن دارم.


۲۴- MLB The Show ۱۷
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

علاوه بر عناوین ورزشی مطرحی همچون FIFA و PES، هستند بازی‌هایی که جنبه‌های دیگر این دنیا را به نمایش بکشند و همان طور که می‌بینید، هر ساله به موفقیت‌های زیادی هم دست می‌یابند. ورزش بیسبال به عنوان یکی از شاخص‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌های قاره آمریکا و اروپا محسوب می‌شود و با توجه به همین موضوع، می‌توان نتیجه گرفت که MLB The Show 17 تا چه اندازه برای این دسته از مخاطبین، مورد انتظار تلقی می‌شود. تصویر «کَن گریفی جونیور»، این‌بار بر روی قاب بازی نقش بسته است؛ کسی که بیش از دو دهه در لیگ برتر بیسبال آمریکا فعالیت داشت.
با وجود این که دو بازی PES 2018 و FIFA 2018 از لحاظ محبوبیت در سال 2017 شرایط بهتری دارند، اما همان طور که در سال گذشته دیدید، نباید قدرت این دسته از عناوین ورزشی را دست کم گرفت. بازی MLB The Show 17 در تاریخ 28 مارس سال 2017، مصادف با هشتم فروردین 1396 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.


۲۵- Vampyr
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

استودیوی «دونت‌ناد» پس از موفقیت‌های بازی Life Is Strange طی نمایش از پروژه جدید خود با نام Vampyr رونمایی کرد. با توجه به این که استودیوی مذکور از جانب بازی Life Is Strange به موفقیت‌های زیادی دست یافت، چندان دور از ذهن نبود که در آینده شاهد انتشار بازی‌های دیگری از سوی همین استودیو باشیم. لذا زمانی که Vampyr به تصویر کشیده شد، انتظار هر چیزی را داشتیم جز اینکه بگویند این بازی محصول سازندگان Life Is Strange است؛ چرا که طبیعت هیچ یک از آن‌ها شباهتی به یکدیگر ندارد. Vampyr یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که تقریبا تمامی المان‌هایش با ساخته قبلی این استودیو تفاوت دارد. Vampyr یادآور دوران سرد و خاکستری شهرهای لندن است که وقایع پس از جنگ جهانی اول را روایت می‌کند.
این اکشن نقش افرینی سوم شخص، در دنیایی جریان دارد که مردمانش تحت تاثیر بیماری خاصی قرار گرفته‌‌‌‌اند و حالا، شرایط شهر لندن وخیم‌تر از روزهای گذشته شده است. حال اگر پنداشته‌اید که Vampyr قرار است یک بازی تاریخی باشد، باید بگویم که سخت در اشتباهید؛ شخصیتی که بازیکنان کنترلش را بر عهده می‌گیرند، یک خون‌آشام است! لذا با همین اتفاق تمامی فرضیه‌های موجود به یکدیگر گره می‌خورند تا در نهایت معجون خارق العاده‌ای به اسم Vampyr پدید آید. این بازی در تاریخ نا مشخصی از سال 2017 برای کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به همراه رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


۲۶- Nier: Automata
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

سال، سال دوست داران سبک Hack & Slash است. Nier: Automata اگر چه یک بازی اکشن و نقش آفرینی است، اما هسته گیم‌پلی آن‌ را مبارزات عمیقش تشکیل می‌دهد. قطعا تا به این لحظه در میان اخبار حوزه سرگرمی، بارها و بارها به تصاویر Nier: Automata برخورد کرده‌اید. عنوانی که شاید در نگاه اول چندان جدی گرفته نشود، اما با توجه به ماهیت شرقی‌اش معمولا از سوی مخاطبان شرقی مورد حمایت قرار می‌گیرد. این پایان کار نیست؛ چرا که طبیعت Nier: Automata معمولا با علایق بازیکنان جور در می‌آید.
با این حال، Nier: Automata با دریافت رده بندی سنی بالای 18 سال نشان می‌دهد که یک بازی خشونت‌ آمیز بوده و داستان عمیقی را روایت می‌کند. البته درست نیست که از روی تریلرها قضاوت کنیم، اما با این حال می‌توان گفت که حداقل در نمایش‌‌‌‌ها، بازی Nier: Automata گیم‌پلی به شدت جذابی را ارائه می‌کند و با وجود نقش‌آفرینی بودن، قطعا طرفداران سبک Hack & Slash نیز از انجام آن لذت می‌برند. بنا بر اعلام سازندگان این بازی نقش آفرینی و اکشن در 23 فوریه سال 2016 (برابر با پنج‌شنبه، 5 اسفند 95) عرضه خواهد شد؛ از این رو با خیالی مطمئن می‌توانیم خاطر جمع باشیم که هر دو نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی و پلی استیشن 4 در یک زمان واحد منتشر می‌شوند. در پایان لازم به ذکر است که بازی Nier: Automata برای کنسول نسل هشتمی سونی، یعنی پلی استیشن 4 در کنار رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


۲۷- Persona ۵
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

Persona 5 یک بازی نقش‌آفرینی شرقی است که در شاخه سایر بازی‌های نقش آفرینی سال 2017 قرار می‌گیرد. بازی‌های نقش‌آفرینی متعددی در سال 2017 منتشر خواهند شد و از این رو، Persona 5 برای رقابت با این دسته از آثار ویدئویی کار بسیار سختی در پیش رو دارد. با وجود پرتعداد بودن عناوین نقش افرینی در سال 2017، بازی Persona 5 همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است. Persona 5 نیز به مانند نسخه‌های گذشته حاوی مبارزات نوبتی خواهد بود و این موضوع اساس گیم‌پلی بازی را تشکیل می‌دهد. بازی از لحاظ بصری پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است؛ این اتفاق به لطف موتور گرافیکی جدیدی که برای بازی در نظر گرفته‌اند ممکن شده است.
با این‌ حال تیم سازنده ادعا کرده‌اند که ماهیت کلی بازی به نسخه‌های پیشین آن وابسته بوده و کسانی که موفق به تجربه Persona 3 & 4 نشده‌اند، ممکن است که نتوانند به خوبی با کلیت بازی ارتباط برقرار کنند. Persona 5 اقتباسی از انیمه‌های مطرح ژاپنی خواهد بود که این‌بار رگه‌های از دنیای Lupin 3rd نیز در آن به چشم می‌خورد. Persona 5 در ابتدا برای سال 2015 (!) برنامه‌ریزی شده بود، اما پس از گذشت یک سال سازندگان تاریخ انتشار آن را تا اواخر سال 2016 به تاخیر انداختند؛ حال Persona 5 پس از اتمام 2016 برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است تا طرفداران بلاخره بتوانند این نقش آفرینی دوست داشتنی را تجربه کنند. Persona 5 در تاریخ نامشخصی از سال 2017 برای کنسول پلی استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.


۲۸- Rime
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

یکی از خیره‌ کننده‌ترین و زیبا‌ترین بازی‌های مستقل در سال جاری Rime نام دارد. عنوانی که در ابتدا برای کنسول نسل هشتمی سونی، یعنی پلی استیشن 4 برنامه ریزی شده بود، اما چندی پیش به صورت رسمی برای ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و نینتندو سوئیچ نیز تایید شد. کلیت دنیای Rime شما را به یاد عناوین خارق‌ العاده‌ای مانند The Witness و Fire Watch می‌اندازد و طبیعت بازی به همان اندازه خیره کننده است. بازی Rime از سال 2013 با یک تریلر معرفی شد و حال با گذشت چیزی بالغ بر چهار سال، هنوز هم اطلاعات گل‌درشتی از آن به اشتراک گذاشته نشده است.
از آن جایی که کلیت بازی شباهت زیادی با دو عنوان The Witness و Fire Watch دارد، بدیهی است اگر بگوییم که Rime نیز شما را در دنیایش رها کرده و تنها می‌گذارد تا خودتان این ماجراجویی افسانه‌ای را رقم بزنید. دنیای بازی پر است از معماها و پازل‌های کوچک و بزرگ که بعضا فسفرهای مغزتان را تخلیه خواهد کرد. جالب است بدانید؛ تیم سازنده طی مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که Rime هیچ گونه پایانی ندارد، اما آغاز بازی یک شگفتی خالص برای بازیکنان قلمداد می‌شود. سازندگان اعلام کرده‌اند که اگر به دنبال ماجراجویی و گشت و گذار در یک محیط مرموز و افسانه‌ای هستید، Rime بهترین گزینه‌ای خواهد بود که در سال 2017 تجربه می‌کنید؛ اما اگر به دنبال کشتن هیولاها و امورات هالیوودی هستید، Rime اصلا برای شما نکته جذابی نخواهد داشت. در پایان شایان به ذکر است که بازی Rime در تاریخ نامشخصی از سال 2017 منتشر خواهد شد؛ البته وب‌سایت آمازون تاریخ غیر رسمی بازی را 9 می 2017، مصادف با 19 اردیبهشت سال 1396 به ثبت رسانده است.


۲۹- Nioh
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

جای خالی بازی‌های میازاکی در سال 2017 به شدت احساس می‌شود؛ اما این به آن معنی نیست که شما طعم واقعی چالش را نخواهید چشید. Nioh با هدفی بزرگ پایش را در جای پای ساخته‌های میازاکی گذاشته و با نمایش‌های اخیرش حسابی طوفان بپا کرده است. در واقع این طور بگویم که Nioh را می‌توان نسخه ارتقا یافته و سرعتی‌تر شده بازی Dark Souls نامید؛ اگر چه رگه‌هایی از سبک hack & Slash نیز در هسته گیم‌پلی بازی گنجانده شده است. در نمایش‌ها، تعداد بسیار بالای آیتم‌های بازی به شدت خودنمایی می‌کند. از تک تک سلاح‌ها و انوع مختلفشان گرفته تا لباس و ذره و کلا همه‌چیز بازی به شکل عجیبی تنوع دارد.
این تنوع یقینا شامل‌حال باس‌فایت‌های بازی نیز خواهد شد؛ چرا که در تریلرها تعداد بسیاری از باس‌های بازی به نمایش درآمدند که واقعا از پا درآوردنشان بزودی تبدیل به کابوستان خواهد شد. با این که اساس گیم‌پلی بازی شباهت‌های غیر قابل انکاری با ساخته‌های میازاکی دارد، اما این شباهت شامل حال محیط بازی نخواهد شد. طبیعت Nioh را سرزمین‌های عجیب و غریب شرقی تشکیل می‌دهد؛ حال جالب است بدانید که شخصیت اصلی بازی به عنوان یک سامورایی توانایی صحبت به زبان چینی را ندارد و در بازی نیز به زبان انگلیسی صحبت می‌کند، در حالی که سایر کاراکترها این گونه نیستند. با توجه به تمام آن چیزی که در رابطه با Nioh می‌دانیم، این بازی به خوبی می‌تواند حای خالی ساخته‌های میازاکی را برای طرفداران پر کند. Nioh در تاریخ 9 فوریه 2017، مصادف با 21 بهمن 1395 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.


۳۰- Prey
بهترین بازی‌‌های سال 2017 کدامند؟ (3)

در نمایشگاه E3 سال 2016 بود که بازی Prey توسط شرکت بتسدا (Bethesda) معرفی شد. عنوانی که شاید کسی به این شکل انتظار آن را نداشت و طرفداران بیشتر منتظر شماره دوم آن بودند. پس از آن بود که بازیکنان شروع به جمع آوری اطلاعات مربوط به بازی Prey کردند تا این که سازندگان اولین اطلاعات آن را رسما به انتشار رساندند.
عنوانی که پیش از این استودیوی بتسدا تولید آن را تایید کرده بود، اما چندی بعد طی بیانیه‌ای خبر از لغو شدن آن داده شد؛ تا اینکه در جریان E3 2016 پس از گذشت چندین سال، شاهد رونمایی از این بازی بودیم. عنوانی که سازندگان ادعا می‌کنند نسخه‌ای متفاوت و ارتقا یافته‌تر از گیم‌پلی Dishonored 2 را به نمایش می‌گذارد. بازی Prey در تاریخ نا مشخصی از سال 2017 برای کنسول‌های نسل هشتمی در کنار رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج