جاباما
۴۶۲۴۷۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

در بندر انزلی

دستگیری ۱۱ نفر از سرشاخه‎های یک شرکت‎‏ هرمی

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان از دستگیری ۱۱ نفر از سرشاخه‎های یک شرکت‎‏ هرمی در بندر انزلی خبر داد

خبرگزاری میزان: مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان از دستگیری ۱۱ نفر از سرشاخه‎های یک شرکت‎‏ هرمی در بندر انزلی خبر داد
محمد رحیمی مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، از متلاشی شدن یک شرکت هرمی در بندر انزلی خبر داد و گفت: ۱۱ نفر از سرشاخه‎های این شرکت‎های هرمی در بندر انزلی شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این افراد محلی را اجاره کرده بودند و به طور نامحدود اقدام به عضو گیری می‎کردند که توسط کارآگاهان آگاهی استان گیلان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مدیر روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان گیلان در پایان تصریح کرد: از محل مورد نظر 40 عدد کتاب آموزشی با موضوع روش‎های عضوگیری و چند دستگاه لپ‌تاب کشف و ضبط شد.
پیش از این عبدالعلی میرکوهی، معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری در این زمینه اظهار کرد: این روزها برخی افراد سودجو شبکه های کلاهبرداری هرمی تاسیس می کنند و در قانون برای جلوگیری از این جرائم مجازات های مختلفی پیش بینی شده است.

وی گفت:‌ ۱ تا ۷ سال زندان،‌ پرداخت جزای نقدی و برگرداندن پول های دریافت شده از جمله این مجازاتها است و هرگونه فعالیت در امور مربوط به شرکت های هرمی از قبیل تاسیس شرکت ، قبول نمایندگی شرکت، عضوگیری در گروه، موسسه یا شرکت برای کسب در‌آمد ناشی از افزایش اعضا به نحوی که اعضای جدید، برای دریافت سود، افراد دیگری را جذب کرده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی، ادامه پیدا کند، جرم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج