جاباما
۴۶۲۸۹۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

صحبت‌های لشگری قوچانی درباره حواشی فیلم کیمیایی

تهیه‌کننده «قاتل اهلی»: به اندازه یک مینی‌‌سریال تصویر ضبط‌ شده داریم!

منصور لشگری قوچانی تهیه‌کننده «قاتل اهلی» در حالی که این روزها مسعود کیمیایی مشغول فیلمبرداری سکانس‌های پایانی این فیلم است بالاخره سکوت خود را درباره حاشیه‌های چند هفته اخیر این فیلم شکست.

باشگاه خبرنگاران جوان: منصور لشگری قوچانی تهیه‌کننده «قاتل اهلی» در حالی که این روزها مسعود کیمیایی مشغول فیلمبرداری سکانس‌های پایانی این فیلم است بالاخره سکوت خود را درباره حاشیه‌های چند هفته اخیر این فیلم شکست. قوچانی با تاکید بر اینکه به کیمیایی اختیار تام داده تا فیلمی را که دوست دارد در جشنواره به نمایش بگذارد، تاکید کرده این فیلم آنقدر راش دارد که می‌توان از آن یک مینی سریال ۶ قسمتی بیرون کشید.
تهیه‌کننده «قاتل اهلی»: به اندازه یک مینی‌‌سریال تصویر ضبط‌ شده داریم!

تهیه‌کننده قاتل اهلی در گفت‌و‌گو با ما با اشاره به این نکته که معتقد است در شرایط نزدیک به جشنواره فجر اختلافات درونی نباید به بیرون کشیده شود گفته: «من معتقدم که در زمان نزدیکی جشنواره فیلم فجر هستیم و اگر اختلاف نظری داریم باید در تنهایی حل شود و به بیرون و حتی به داخل کشیده نشود. اما با همه این تفاسیر بحث ما به بیرون کشیده شد و به نحوی دو دستگی پیش آمد که من تمام تلاشم را در حل آن انجام دادم؛ اول سکوت کردم و بعد فرصت دادم اگر اختلاف نظری وجود دارد در مجاری خودش حل شود.»

به گفته لشگری قوچانی در هفته‌های گذشته با همراهی سیروس الوند، مجید رضابالا، جواد طوسی و منوچهر شاهسواری شرایطی مهیا شد تا او و کیمیایی به وحدت برسند و فیلمی در جشنواره اکران شود که همه طیف‌ها ببینند. او ابراز امیدواری کرده مخاطبان در جشنواره با دیدن فیلم لذت ببرند و بلند شوند و دست بزنند.

این تهیه کننده درباره دلیل اصلی اینکه اختلافاتش را با کیمیایی کنار گذاشته گفته: «به هرحال نباید زحمات یکساله گروه از بین می رفت؛ در نتیجه به این رسیدیم که بحث کردن و دامن زدن به اختلافات نه تنها سودی ندارد بلکه به ضرر فیلم تمام می شود چون تمام دغدغه ما رسیدن به فیلمی است که مردم دوست داشته باشند. در این شرایط و به واسطه سینماگران و دوستانی که پا در میانی کردند، پذیرفتم هر آن چیزی که کیمیایی می گوید انجام بدهم و تمام اختیارات را به وی واگذار کنم تا آن فیلمی که دوست دارند در جشنواره به نمایش بگذارند.

لشکری قوچانی با اشاره به سکانس های باقی مانده «قاتل اهلی» به نکته جالبی اشاره کرده است: «ما حدود بیست ساعت راش داریم و اگر کیمیایی هرچه بیشتر بخواهد فیلمبرداری خواهیم کرد؛ ما در حدی راش داریم که در زمان فیلمبرداری نامه ای به ارشاد دادیم و درخواست ساخت مبنی سریال کردیم چراکه فکر کردیم می توان از آن مینی سریال ۶ ساعته بیرون آورد.»

اما لشگری قوچانی در ادامه صحبت‌هایش به نکته جالب دیگری هم اشاره می‌کند و آن اینکه در تمام سال‌هایی که فیلمی به جشنواره فجر داده است از نظرات و مشاوره برخی منتقدان سینمای ایران که از طیف‌های گوناگون سیاسی و فکری بوده اند برای اصلاح برخی اشکالات فیلم هایش استفاده کرده و البته این استفاده از نظرات با هماهنگی کارگردان اثر صورت گرفته و در مورد فیلم کیمیایی هم آن‌ها نظرات خود را گفته‌اند که این‌بار او به دلیل حاشیه‌های ایجاد شده از آن‌ها درخواست متفاوتی کرده است: «برخی از منتقدان که من در ابتدا از آن ها تشکر ویژه و قدردانی می کنم صحبت ها و نقدهایی کردند که خواهش می کنم به خاطر احترام کیمیایی سکوت کنند و یا اگر نقطه نظرهایی دارند که من می توانم منتقل کنم این کار را خواهم کرد و اگر می خواهند به کیمیایی بگویند با دفتر وی تماس بگیرند و منتقل کنند. به نظرم باید در شرایط آرامش منتظر باشیم و جنجال نکنیم تا نتیجه تلاش و زحماتی که برای «قاتل اهلی» کشیده شده را ببینیم چون وقتی فیلم روی پرده بیاید همه چیز عیان خواهد شد.»

او در پایان صحبت‌هایش به خبرهای منتشر شده از سوی رسانه ها درباره «قاتل اهلی» هم واکنش نشان داده و گفته: «از آن ها تقاضا دارم اگر مطلبی می زنند به نحوی منتشر کنند که به واقعیت و حقیقت نزدیک باشد چون اگر خلاف عمل کنیم جز اینکه حاشیه ها و اختلافات را بیشتر کنیم اتفاق دیگری نمی افتد. البته من هیچکدام از این سایت ها، خبرنگاران و... را دشمن خودم، کیمیایی و «قاتل اهلی» نمی دانم چون طبیعتا روند کاری آن ها این است که تولید خبر کنند و در اختیار مردم قرار دهند.»

او در پایان صحبت‌هایش خبر رای حکمیت خانه سینما در مورد پرونده «قاتل اهلی» را نادرست و کذب دانسته و در توضیح آن گفته: «جهت اطلاع همه دوستان باید بگویم واقعا هنوز هیات داوری خانه سینما وارد موضوع حکمیت نشده که بخواهد به هر چیزی رای بدهد. خواهش می کنم اگر سایتی می خواهد قبل از اینکه نام حکمیت را در خبر انتشار دهد با خانه سینما تماس بگیرد و بپرسد که آیا حکمیتی وجود داشته است؟! و در انتها خبر موثق به مردم بدهند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج