جاباما
۴۶۲۹۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ ویروس مجوز

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با کانال‌های دارای بیش از پنج هزار نفر عضو گفت: هدف ما در مورد این کانال‌ها این نیست که این کانال‌ها مجوز بگیرند، بلکه می‌خواهیم این کانال‌ها با توجه به اینکه نقش رسانه‌ای پیدا کرده‌اند، هویت خودشان را در وزارت ارشاد ثبت کنند.

یک ویروسی توی وزارتخانه‌های ما وجود دارد به نام ویروس مجوز.

اینکه اولین‌بار چه کسی ویروس مجوز را وارد سیستم ما کرد بر همگان نامعلوم است، اما چیزی که مشخص است این است که امروزه همه این ویروس را گرفته‌اند.

ممکن است شما بگویید مجوز خوب است و اگر دولت به همه‌چیز مجوز ندهد، مملکت بی‌حساب‌وکتاب می‌شود. اما خب شما ببینید این‌همه مجوز به کارخانه تولید خودرو و قطعات و فلان دادند، الان خودروسازی ما تپل است؟ یا به قول رئیس سابق نیروی انتظامی خودرو کشتار جمعی است؟ یا این‌همه کارخانه و کارگاه تولیدی، نتیجه‌ا‌ش رضایت‌بخش بوده؟ یا هنوز مردم دربه‌در می‌گردند هرچیزی را تولید خارجی‌اش را پیدا کنند؟ حتی شده چینی‌اش را. یا با این‌همه روزنامه و ناشر و تهیه‌کننده و چه‌وچه، وضعیت فرهنگ بهتر شده؟ این مجوزها صنعت غذایی را بهتر کرده؟ صنایع دستی را؟ ورزش را؟ هنر را؟ مدیریت شهری را؟ وضعیت زندگی شهری یا روستایی را؟ کشاورزی را؟ حال ما را بهتر کرده؟ همین دیگر.
ما مرض مجوز داریم و بعد طرف بامجوز را با مردم می‌اندازیم به جان هم. اگر به ما باشد، کل سیستم مجوزدهی را شیفت + دیلیت می‌کنیم. مبنا را می‌گذاریم بر انتخاب مخاطب و رقابت تولید. امکان پیگیری توهین و فلان را هم بعد از تولید و انتشار در نظر می‌گیریم. این حرف‌ها را برای وزیر ارتباطات می‌زنیم. فردا جلو وزارتخانه‌اش صاحبان صفحه‌های تلگرام صف می‌کشند؛ از هفت‌ساله تا ٧٠ ساله. از صاحب صفحه اهالی فامیل دردون‌آبادی بگیر تا صاحب صفحه «در پیری با نفخ چه‌کار کنیم»؟ صاحب صفحه دردسرهای سوند و صاحب حل‌المسائل ریاضی دوم راهنمایی هم در کنار هم می‌ایستند.
بعد یکی از بیرون نگاه کند فکر می‌کند تلویزیون دارد برنامه خنده‌دار می‌سازد که مردم سرگرم شوند. وقتی بهش بگویند این اصلا خنده‌دار نیست و صف ثبت‌نام تلگرام و اینستاگرام و فیس‌بوک است، طرف اول فکر می‌کند حق امتیاز این برنامه‌ها را ما از شرکت‌هاش خریدیم. وقتی بشنود که نه، این برنامه‌ها مال ما نیست و صاحب دارد، طرف کف نمی‌کند؟ حالا اگر برای هر ثبت صفحه اینترنتی بگویند ۱۰ هزار تومان تمبر باطل کنید، این پوله کجا می‌رود؟ به حساب تلگرام و اینستاگرام؟

بابا جای این حرف‌ها سرعت اینترنت را درست و قیمتش را ارزان کنید. چرا مردم باید این‌قدر پول الکی بدهند برای هیچی؟ در ضمن وزیر ارتباطات برای توجیه ویروس مجوز گفته: «اکنون یک روزنامه که فقط هزارو ٥٠٠ نسخه از آن در روز خوانده می‌شود ثبت می‌شود و متولی آن معلوم است، بنابراین ما می‌خواهیم متولی کانال‌ها معلوم باشد».

الان یعنی شما از وضعیت مطبوعات راضی هستید؟ هم از تعداد، هم از تیراژ، هم از محتوا؟ یعنی جای اینکه بیایید برای وضعیت مطبوعات اعلام عزای عمومی کنید، ازش الگو می‌گیرید که عین همین بلا هم سر اینترنت بیاید؟ آقا ما اصلا می‌خواهیم از دست شما برویم در افق محو شویم، از کجا باید مجوز بگیریم؟

وصیت: سوفیا... من اگر سکته کنم تنها دلیلش این است که بهم مجوز هیچ‌کاری ندادند. اگر هم الان سکته نمی‌کنم می‌دانی دلیلش چیست؟ چون مجوز سکته کردن هنوز بهم نداده‌اند. عاشق بی‌مجوز تو؛ میدون دوم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج