جاباما
۴۶۲۹۶۳
۱ نظر
۵۰۷۹
۱ نظر
۵۰۷۹
پ

قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

مرتب کردن خانه بسیار لذت بخش است ولی اینکه بدانید از کجا باید شروع کرد، می تواند کار سختی باشد. این فرآیند را به کمک ۱۰ اکسسوری نظم دهنده خانه ساده بگیرید؛ این قفسه بندی ها می تواند برای هر فضایی و در هر زمانی استفاده شوند.

وب‌سایت چیدانه - طلوع حقیقت: احساس می کنید وسایل اتاق تان با هم تلاقی دارند و روی هم تلنبار شده اند؟ در این مطلب روش نظم دهی و پیدا کردن ساده تر وسایل را یاد می گیرید. مرتب کردن خانه بسیار لذت بخش است ولی اینکه بدانید از کجا باید شروع کرد، می تواند کار سختی باشد. این فرآیند را به کمک ۱۰ اکسسوری نظم دهنده خانه ساده بگیرید؛ این قفسه بندی ها می تواند برای هر فضایی و در هر زمانی استفاده شوند:

۱. فضاهای غیرفعال و فعال را شناسایی کنید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

قسمت فعال نقطه ای از خانه شما است که روزانه و معمولا دفعات زیادی در روز از آن استفاده می کنید. این فضاها شامل ورودی، سطح روی کمد و دراور، شلف و قفسه هایی است که در سطح دید شما قرار دارند و همچنین کابینت هاست.

قسمت غیرفعال فضاهایی از خانه شما هستند که اغلب کمتر مورد استفاده قرار می گیرند مانند اتاق مهمان، گاراژ، زیر زمین، شلف و قفسه هایی که در ارتفاع بالا قرار دارند و همچنین گوشه هایی در عمق کمدها.
یکی از اشتباهات رایج این است که قسمت های فعال اولیه را با وسایلی که اغلب مورد نیاز نیستند، شلوغ و به هم ریخته می کنید. برای مثال لامپ های اضافی را در بالای کمد آشپزخانه نگهداری نکنید چون شما تنها هر چند ماه به آنها نیاز پیدا می کنید!

۲. قفسه های باز را زیباتر کنید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

هر خانه ای می تواند از ترکیب قفسه و فضاهای نگهداری باز، بسته و مخفی استفاده کند. ولی آنچه برای نگهداری در قفسه های روباز انتخاب می کنید، باید از نظر دیداری خوشایند و زیبا باشد. دکوراسیون نشیمن، فضای خوبی برای نگهداری و مرتب کتاب (اگرکمی هنر به خرج دهید می توانید کتابها را به ترتیب رنگ مرتب کنید)، لوازم دکوری زیبا، کلکسیون بازی و فیلم است. همچنین در آشپزخانه، قفسه های روباز برای نگهداری ست لیوان و فنجان های زیبا است. ظروف زیبا را درون کابینت و کشوها قرار ندهید.

یک طبقه بندی خوب و کاربردی هیچ وقت از مد نمی افتد و به همین راحتی هرچیزی جای خودش را خواهد داشت. هر کدام از ما نیازهای خودمان را داریم و بخاطر همین گروه مبلمان و اکسسوری جاکوب با قطعات مختلف راه حل های مختلفی برای طبقه بندی در نظر گرفته است.

۳. لوازم را قابل یافت کنید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

ضرب المثل "از دل برود هر آنکه از دیده برفت" را می توان در نظم دهی وسایل نیز به کار برد! ظروف نگهدارنده شفاف برای اینکه محتوای درون آنها را در یک نگاه ببینید، ایده آل هستند. سبدهای روباز را نیز می توانید برای نگهداری خرت و پرت هایی که مکان مشخصی برای نگهداری ندارند، استفاده کنید.
اگر از ظروف نگهداری غیر شفاف استفاده می کنید، با استفاده از برچسب آنها را نامگذاری کنید. حتی می توانید یک قدم بالاتر رفته و برچسب را در کنار عکسی از محتوای درون آن روی ظرف بچسبانید.

پیشنهاد جاکوب برای رختشوی خانه: یک قفسه بندی عالی برای گذاشتن پودرها و مایع های شستشو، حوله ها و هرچیزی که به تمیزی ربط دارد، پیراهن های تمیز همان لحظه که از ماشین بیرون می آیند جایی برای آویزان شدن دارند تا هم کمتر چروک شوند و هم دوباره کثیف نشوند!

۴. به راحتی وسایل را از مکان خود بیرون بکشید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

این نکته در مورد وسایل کودک بسیار کارآمد و مهم است ولی می توان در هر زمینه ای از این اصل سود برد. زمانی که می خواهید چیزی را به کار ببرید، باید آن را از محل نگهداری اش بیرون بکشید ولی وقتی قرار است آنها را مرتب کنید، تنبلی به سراغتان می آید.

برای اینکه بتوانید احتمال بیشتری بدهید که فرزندتان وسایل خود را سر جای خودشان قرار دهند، از سبدهایی استفاده کنید که دسترسی راحتی دارند تا کودکان بتوانند اسباب بازی و وسایل کوچک خود را درون آنها قرار دهند. همچنین قلاب هایی را نیز در نظر داشته باشید تا بتوانند برخی وسایل را به آن آویزان کنند.

۵. وسایل را بر اساس کاربردشان گروه بندی کنید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

این مورد را می توان بر اساس جعبه کمک های اولیه بسط داد: زمانی که به بانداژ نیاز دارید، ممکن است به بتادین و ماده ضدعفونی کننده، قیچی و پد گاز نیز نیاز داشته باشید. در جعبه کمک های اولیه هر آنچه برای مراقبت از جراحت مورد استفاده قرار می گیرد، در یک جعبه قرار می گیرد.

زمانی که می خواهید وسایل خود را مرتب کنید، این اصل را در نظر داشته باشید و با توجه به یک کارکرد خاص وسایل مورد نیاز آن را در یک فضای مشابه نگهداری کنید.

بعنوان مثال می توانید جعبه ها را مخصوص نگهداری دارو، لوازم اداری، لوازم قنادی و شیرینی پزی و ... نظم بدهید. جعبه های کفش با برچسب مخصوص که آنها را کمی هم تزیین کرده اید، برای این گروه بندی وسایل کوچک مناسب هستند.

۶. ایستگاه نگهداری وسایل را در ورودی بوجود آورید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

همه ما تعدادی وسایل داریم که در حال رفت و آمد هستند مانند کتاب های امانت گرفته شده از کتابخانه، کیف، کفش، کلید، چتر و ... به جای اینکه این وسایل را در گوشه ای از ورودی خانه تلنبار کنید، فضای مخصوصی را به وجود بیاورید تا این وسایل را به طور منظم و مرتب نگهداری کنند.
اگر در دکوراسیون ورودی خانه خود فضای کافی دارید، منطقی تر است که نگهداری وسایل مورد نیاز را در این بخش داشته باشید. تعدادی سبد، شلف، طبقه و آویزهای دیواری برای ورودی در نظر بگیرید.

۷. کشوها را تقسیم بندی کنید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

کشوهای بزرگ در معرض آشفتگی و به هم ریختگی هستند. زمانی که در این کشوها وسایل و خرت و پرت های کوچک را نگهداری می کنید، از تقسیم کننده استفاده کنید. تقسیم کننده و نظم دهنده کشو در آشپزخانه و فضای اداری نیز قابل استفاده اند. با استفاده از آنها کشو به قسمت های کوچکتری تقسیم می شوند که می توان وسایل را به طور منظم و مرتب در هر قسمت قرار داد.

کمتر دنبال کاغذ و خودکار و کتاب هایت بگرد! وقتی هر چیزی سر جای خودش باشد می توانی همزمان که از فضا لذت می بری، وقتت را برای چیزهای مهمتر صرف کنی؛ با اکسسوری های نظم دهنده جاکوب هر چیزی را که نیاز داری دقیقا سر جای خودش پیدا می کنی!

۸. به سطح عمودی بروید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

هرگز سعی نکنید وسایل را روی هم تلنبار کنید و به جای آن از سطح عمودی فضای خود استفاده کنید. از شلف های بیشتر در کابینت استفاده کنید تا فضای مثبت بیشتری داشته باشید. ماهیتابه و سینی ها را در قفسه های عمودی نگه دارید و از آویزهای دیواری برای نگه داشتن جارو و خاک انداز استفاده کنید.

۹. هر نگهدارنده را برای وسیله مناسب انتخاب کنید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

واقعا بسیار ناراحت کننده است که ببینید وسایل قدیمی مانند عکس های خانوادگی به دلیل نگهداری نامناسب آسیب دیده و از بین رفته اند.
ابعاد هرکدام از فضاهای نگهداری را داشته باشید تا بتوانید وسایل با اندازه صحیح را در آنها قرار دهید. عکس و کاغذ خاطرات را در آلبوم یا قفسه های غیر اسیدی نگهداری کنید. لوازم شکستنی مانند چینی و سرامیک را در جعبه های مخصوص قرار دهید.

۱۰. وسایل سنگین را در پایین نگه دارید.
قفسه بندی هایی که برای هر خانه ای لازم است

لوازم سنگین مانند جعبه و وسایل آشپزخانه را در ارتفاعی کم یا پایین تر از آن نگه دارید تا زمانی که می خواهید آن را بلند کنید، نیاز به تلاش چندانی نداشته باشید. اگر در شهر زلزله خیز زندگی می کنید، بسیار مهم است که لوازم سنگین و شکستنی را در ارتفاع بالای سر قرار ندهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج