۴۶۳۰۴۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بورس سکه، سکه شد

وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا از روز پنجشنبه (۳۰ دیماه) پس از پایان روز معاملاتی، برابر با ۱۳ میلیون ریال تعیین می شود.

خبرگزاری تسنیم: وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا از روز پنجشنبه (۳۰ دیماه) پس از پایان روز معاملاتی، برابر با ۱۳ میلیون ریال تعیین می شود.

بر اساس مصوبه هیئت پذیرش بورس کالای ایران در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا و با توجه به افزایش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال در روزهای گذشته، از روز پنجشنبه، ۳۰ دیماه جاری پس از پایان روز معاملاتی وجه تضمین اولیه برابر با ۱۳ میلیون ریال تعیین که به همراه وجه تضمین اضافی، در مجموع وجه تضمین مورد نیاز ۱۶ میلیون ریال تعیین می شود.

بر اساس این گزارش؛ قرارداد آتی، توافق نامه‌ای مبنی بر خرید و فروش یک دارایی در زمان معین در آینده و با قیمت مشخص است. به عبارت دیگر در بازار آتی، خرید و فروش دارایی پایه قرارداد براساس توافق نامه‌ای که به قرارداد استاندارد تبدیل شده است، صورت می‌گیرد که در آن به دارایی با مشخصات خاصی اشاره می‌شود.

همچنین در بازارهای آتی الزامی نیست که کالا یا دارایی به طور فیزیکی رد و بدل شود و برخلاف بازارهای نقدی، انتقال مالکیت فوری دارایی مطرح نمی‌شود؛ بنابراین در این بازارها بدون در نظر گرفتن این که فرد مالک دارایی باشد یا نباشد، قراردادها قابل خرید و فروش هستند.
افزون بر این؛ برخلاف بازارهای نقد که پشتوانه آن تحویل دارایی است، بازارهای معاملات آتی مبتنی بر تسویه نقدی است و یکی از اهداف آن، خرید و فروش دارایی در آینده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو بابا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج