۴۶۳۱۴۳
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

زاینده رود آخر دی جاری می شود

به منظور استفاده بهره برداران، بامداد پنجشنبه ۳۰ دی بار دیگر آب در بستر خشک زاینده رود جاری می شود.

خبرگزاری ایرنا: به منظور استفاده بهره برداران، بامداد پنجشنبه ۳۰ دی بار دیگر آب در بستر خشک زاینده رود جاری می شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: براساس رای نهایی شب گذشته کمیته پنج نفره، ۶۰ مترمکعب آب بر ثانیه به مدت ۲۲ روز بر روی بستر خشک زاینده رود گشوده می شود.
کمیته پنج نفره تصمیم گیر برای استفاده بهره برداران از آب زاینده رود متشکل از مدیر عامل آب منطقه ای استان، نماینده استاندار، فرماندار اصفهان، نماینده کشاورزان و نماینده جهاد کشاورزی استان اصفهان است.
علی بصیرپور هدف از بازگشایی زاینده رود را کشت کشاورزان به ویژه کشاورزان شرق اصفهان عنوان کرد و گفت : شنبه هفته آتی آب به مرکز شهر اصفهان می رسد.
به گفته وی حجم آب توزیعی و همچنین تعداد روزهای جریان آب در حد ۱۰ درصد امکان تغییر خواهد داشت و ادامه جریان آب در روزهای باقی مانده امسال و همچنین فصل بهار سال آینده منوط به بارش های ماه های پیش رو است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان میزان آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود را حدود ۲۶۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

پیش از این اعلام شده بود که براساس تصمیم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود، آب سد این رودخانه از 28 دی امسال برای کشاورزان شرق اصفهان رها می شود که این تصمیم با 2 روز تاخیر عملی می شود.
به گزارش ایرنا، سهم حقابه کشاورزان شرق اصفهان از زاینده رود حدود 400 میلیون مترمکعب است، آب رودخانه زاینده رود برای کشت کشاورزان شهرستان اصفهان فروردین امسال به محل سد آبشار در شرق اصفهان رسید تا با توزیع آن بین کشاورزان شرق اصفهان، کشت بهاره در این منطقه آغاز شود.
سطح زیر کشت غله پاییزه در شرق شهرستان اصفهان حدود 28 هزار هکتار است که این رقم کمتر از یک سوم از وسعت اراضی در دوران رونق کشت است.
آب رودخانه زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان پارسال در دو مرحله در روزهای 15 آبان و اول اسفند رهاسازی شد.
زاینده رود از ارتفاعات چلگرد در چهار محال و بختیاری و نیز کوه های فریدونشهر در غرب استان اصفهان به شکل رودهای کوچک از هم جدا سرچشمه گرفته و پس از درآمیختن در دریاچه سد زاینده رود به صورت رودخانه ای واحد به سمت اصفهان و تالاب گاوخونی جاری می شود.
زاینده رود مهمترین رودخانه در مرکز فلات مرکزی ایران به طول حدود 350 کیلومتر از سراب در زاگرس مرکزی تا پایاب در گاوخونی است.

حوضه زاینده رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که 93 درصد از مساحت و 98 درصد از جمعیت تحت پوشش این حوضه در استان اصفهان و هفت درصد از مساحت و 2 درصد از جمعیت تحت پوشش آن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ارش

      زرنگ باشید تا یه ذره اب توی زاینده رود دیدید سریع به عنوان باج بفرستید به کشورهای خلیج فارس تا دست ایرانیها به ان نرسه باشه کوچولو هههههههههه خخخخخخخخرررررررررررر

    • بختیار

      خاطر نشان کنم که زاینده رود بختیاری تماما از کوههای بختیاری سرچشمه میگیرد وآب آن منوط به بارندگی برف در استان بختیاریست که متاسفانه امسال بارندگی های این استان بصورت مایع بودن و برف بسیار کمی در این استان داشتیم امید است در رورهای باقیمانده از زمستان شاهد بارش برف باشیم

    • چهارمحالی

      زاینده رود و زردکوه دو نماد استقامت و پایداری مردمان سخت کوش بختیاری هستن هردو نماد در کنار هم زنده اند حالا عده ای در تلاشن زاینده رود بختیاری را تغییر مسیر دهند به سمت اصفهان این یعنی نابودی طبیعت بکر و زیبای بختیاری چرا کسی حرف مردم این دیار را نمیشنود؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      دلم برای اصفهان واصفهانی سوخت چقدر ما بدبختیم که آب صدقه سری به ما میدهند اما سهم یزد ورفسنجان بدون منت بر قراره

    • بدون نام

      اوی بختیاری برا اصفهانیا مزه ننداز میاما

    • حامد

      جاری شدن آب در زاینده رود به قیمت خشک شدن زمینهای کشاورزی غرب اصفهان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج