۴۶۳۱۶۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فرکی: به برانکو حق می‌دهم نگران باشد

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: به عنوان کسی که در تیم ملی و باشگاهی کار کرده به برانکو حق می‌دهم که نگران باشد.

خبرگزاری تسنیم: حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن در هفته هفدهم لیگ برتر گفت: فردا مقابل ذوب‌آهن بازی یک دیدار خانگی داریم. این تیم به اعتقاد من فاکتورهای مثبت زیادی دارد و قابل احترام است.

وی افزود: ذوب‌آهن چه زمان گل‌محمدی و اکنون در زمان مجتبی حسینی کارش را خوب انجام می‌دهد. آنها ۲ دوره قهرمان جام حذفی شدند و امروز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی قرار دارند. ذوب‌آهن بازیکنان باتجربه‌‌ای چون رجب‌زاده و قاسم حدادی‌فر را دارد و از بازیکنان جویای نامی بهره‌مند است. آنها یکی از تیم‌های پرسابقه هستند که سابقه حضور در آسیا را داشته و اکنون خودش را برای سری جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کنند. بنابراین این تیم برای ما قابل احترام است.

سرمربی سایپا خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن ساختار مدیریتی متفاوتی را پشت سر گذاشته و مدیران خوبی چون سعید آذری و علی شجاعی را دارد که از دوستان خوب من هستند. ذوب‌آهن امروز نتیجه تلاش خودش را می‌بیند. هفته گذشته با وجود شایستگی مقابل پرسپولیس و اینکه می‌توانستیم بازنده نباشیم نتیجه را واگذار کردیم و امیدوارم مقابل ذوب‌آهن با کسب برتری بتوانیم شرایط‌مان را کمی تغییر دهیم. نیاز داریم که ۲ بازی همراه با ۳ امتیاز کسب کنیم تا دیگر چنین شرایطی نداشته باشیم. از ابتدای فصل با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و بیشتر هفته‌ها نتیجه لازم حاصل نشده است.

فرکی در پاسخ به این سوال که آیا از خرید‌های خود در نیم‌فصل دوم رضایت دارد یا خیر، گفت: از خریدهایم رضایت دارم، بازیکنانی که جذب کردیم با سابقه و ملی‌پوش بوده‌اند. عزت‌الله پورقاز و محمدرضا خلعتبری دو بازیکن ملی‌پوش بودند و ایوب کلانتری هم در فولاد خوزستان شاگرد من بود. حامد لک هم نیاز بود پس از مصدومیت دروازه‌بان‌مان درون دروازه قرار بگیرد. نگرانی ما نبود زمان است که این بازیکنان هماهنگ شوند. نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم و بازی با پرسپولیس به نوعی بازی تدارکاتی برای ما محسوب می‌شد و برای اولین بار بازیکنان کنار هم بازی کردند. با این وجود عملکرد بازیکنان ما قابل قبول بود.

وی در مورد اینکه سایپا نیاز به یک سانترفوروارد دارد تصریح کرد: تفاوت ما با تیم‌هایی که بالای ما قرار دارند همین موضوع است. سایر تیم‌ها بازیکن گلزن داشتند و توانستند نتیجه بگیرند. ما هم مسعود حسن‌زاده را داشتیم اما نتوانستیم پاسخ مثبتی بگیریم. در حال حاضر جا برای جذب بازیکن داریم اما حساسیت ما این است که بتوانیم برای جذب یک بازیکن به جمع‌بندی برسیم. برای جذب بازیکن داخلی نتوانستیم به جمع‌بندی برسیم اما یک بازیکن خارجی در تمرینات ما شرکت می‌کند. شاید تا پایان زمان نقل و انتقالات دنبال مهاجم باشیم اما نمی‌خواهیم دست روی بازیکنی بگذاریم که نتواند جواب بدهد تا مشکلات ما را حل کند هرچند نمی‌دانم اگر بازیکن خوب هم جذب کنیم می‌تواند مشکلات ما را حل کند یا خیر.

سرمربی سایپا در پاسخ به این سوال که آیا تیمش نیاز به یک بازیکن تکنیکی دارد یا قدرتی، گفت: باشگاه در بحث مالی مانعی برای ما ایجاد نکرده اما ما نیاز به یک مهاجم با کیفیت داریم. گادوین منشا در پیکان نگاه‌ها را به خود جلب کرده و ما هم چنین مهاجمی مدنظرمان قرار دارد. حالا فرقی ندارد بازیکن تکنیکی باشد یا قدرتی اما بتواند گلزنی کند. اگر چنین گزینه‌ای داشته باشیم برای جذب آن شک و تردیدی به خودمان راه نمی‌دهیم.

فرکی در واکنش به اینکه جذب منشا برای پیکان هزینه ۱۱۰ هزار دلاری داشته است اما یک مهاجم معمولی در ایران حداقل ۸۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد، گفت: این اتفاق برای ما به ندرت می‌افتد. بازیکنی مانند منشا در پیکان خوب بوده و سال بعد شاید تیم‌های دیگر برای جذب او بخواهند چند برابر قیمت فعلی او بپردازند، ما هم می‌خواهیم خوش‌شانس باشیم و بازیکنی با این قیمت جذب کنیم و اگر جواب داد سال آینده اشکالی ندارد که قیمتش بالا برود چون به نفع خود او خواهد بود.

وی در رابطه با وضعیت مهدی ترابی عنوان کرد: با نظر پزشکان تیم ملی و سایپا این بازیکن شنبه هفته آینده گچ پای خود را باز خواهد کرد. طبق نظر پزشکان پس از چند روز ترابی می‌تواند کارش را دنبال کند. او در این مدت تمرینات خود را سپری کرده است.

فرکی در خصوص اختلاف بین کی‌روش و برانکو گفت: برای ما هر دو مربی قابل احترام هستند، جایگاه کی‌روش در تیم ملی است و برانکو در پرسپولیس، شاید کی‌روش نظرات مثبت و منفی خودش را داشته باشد اما او سرمربی تیم ملی بوده و قابل احترام است. از طرفی برانکو فردی موجه با کارنامه و قابل احترام است او برای فوتبال ما زحمات زیادی کشیده و افتخاراتی دارد که کی‌روش هم آنها را دارد. تیم برانکو صدرنشین لیگ است و هواداران زیادی دارد. آنها نماینده ایران در آسیا هستند و باید به این تیم هم نگاه ملی داشته باشیم.

«اتفاقات اخیر به سود فوتبال ایران نیست». وی با بیان این جمله ادامه داد: به عنوان کسی که در تیم ملی و باشگاهی کار کرده به برانکو حق می‌دهم که نگران باشد. کی‌روش هم حق دارد که فضا برای کارش مهیا باشد، امیدوارم این موضوع با تعامل و همکاری حل شود. تیم برانکو تعداد نفرات زیادی در تیم ملی دارد و باید حق داد که نگران تیمش باشد اگر تعداد بازیکنان برای تیم‌ها تقسیم می‌شد شاید مشکلات دیگر به وجود نمی‌آمد در حال حاضر جرقه‌ای خورده و نباید اجازه دهیم که آتش‌سوزی وسیع تبدیل شود و باید کمک کنیم این جرقه خاموش شود.

سرمربی سایپا در ادامه نشست خبری خود عنوان کرد: شما رسانه‌ها آمار ما مربیان و عملکردمان را بررسی می‌کنید در یکی از سایت‌ها عنوان شده که فرکی با بزرگترهای تیم مشکل دارد، از شما می‌خواهم همانطور که به سن و سال مهدی رجب‌زاده، رضا عنایتی، محمد قاضی و ابراهیم صادقی نگاه نکرده و عملکردشان را بررسی می‌کنید، به بررسی عملکرد بازیکنان باتجربه‌مان نیز بپردازید. اگر شما بازیکنی ۲۳ ساله را تایید کنید ما نیز او را تایید می‌کنیم اما بازیکنی که ۳۲ یا ۳۳ سال دارد که کیفیت هم ندارد نباید او را مورد حمایت قرار دهید. اگر بازیکن بخواهد به خاطر درآمد در فوتبال باشد من اجازه نمی‌دهم. در سپاهان هم مشکلی با شخصیت بازیکنان نداشتم اما برای خودم ارزش قائل بودم.

فرکی ادامه داد: اگر از بازیکن جوانی مصاحبه می‌گیرید باید مصاحبه او را کار کنید نه اینکه تیتر زده شود فرکی با بزرگترها مشکل دارد. این موارد برای ما حاشیه ایجاد می‌کند، انتظارم این است که به جوانترها هم بها بدهید. وقتی بازیکن جوان ما مقابل پرسپولیس بازی می‌کند از او مصاحبه بگیرید و حمایتش کنید چرا که او ممکن است برای خودش دیدگاهی داشته باشد. از شما می‌خواهم حرمت مربیان را حفظ کنید، برخی از همکاران به عواقب اینطور مسائل فکر نمی‌کنند و نمی‌دانند شاید برای ما عواقب داشته باشد اگر بازیکنی پول می‌گیرد باید براساس عملکردش نیز کمک کند.

سرمربی سایپا در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با بازیکنان تیمش در نقل و انتقالات صحبت کرده‌اند گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج