۴۶۳۲۲۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ساخت فرودگاه در چابهار و اهواز با سرمایه آلمانی ها

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین این شرکت و فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت آلمان، گفت: در این تفاهم‌نامه‌ها مقرر شده است آلمان‌ها در ساخت فرودگاه‌های جدید چابهار و اهواز سرمایه‌گذاری کنند.

خبرگزاری فارس: بعدازظهر امروز تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با فرودگاه‌های مونیخ و فرانکفورت (فراپورت) و شرکت مشاوره دورنیر آلمان به امضاء رسید.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت فراپورت به عنوان سرهلدینگ بالاسر فرودگاه فرانکفورت، مدیرعامل فرودگاه مونیخ و مدیرعامل شرکت مشاوره دورنیر به عنوان شرکت مشاوره‌ای حمل و نقل حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم، رحمت‌الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درباره این تفاهم‌نامه اظهار داشت: امروز این تفاهم‌نامه را به امضاء رساندیم تا از تجربه کشور آلمان در فرودگاه‌های برتر این کشور در حوزه هوانوردی، تجهیزات فرودگاهی و ناوبری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هیأتی که امروز از کشور آلمان در شرکت فرودگاه‌های ایران حضور یافتند، به درخواست وزیر حمل و نقل آلمان به اینجا آمدند و این هیأت از باتجربه‌ترین و فعال‌ترین در حوزه صنعت فرودگاهی جهان در آلمان هستند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: تلاش می‌کنیم با رعایت همه اصول و منافع ملی، از تجربه آلمان‌ها در حوزه هوانوردی و فرودگاهی استفاده کنیم.

وی، محورهای تفاهم با کشور آلمان را در حوزه‌های مدیریت فرودگاهی و توسعه منابع انسانی، بهینه‌سازی ظرفیت فرودگاه‌ها، عملیات فرودگاهی، تجاری‌سازی فرودگاه‌ها، تأمین مالی در حوزه تجهیزات و مدل‌سازی زیرساخت‌های IT فرودگاهی عنوان کرد.

مه‌آبادی ادامه داد: در این راستا، کارگروهی در کشور آلمان تعریف شده و به تصویب رسیده است و وزیر حمل و نقل آلمان، مسئول پشتیبانی این کارگروه است.

وی بیان کرد: دولت آلمان عزم جدی برای همکاری‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی در حوزه‌های مختلف و خصوصاً حمل و نقل با کشور ایران دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ادامه داد: جنبه تأمین مالی در این تفاهم‌نامه جزو اولویت‌ها است، یکی از این اولویت ها در تفاهم نامه سرمایه‌گذاری آلمان ساخت ترمینال فرودگاه تبریز وساخت فرودگاه‌‌های جدید چابهار و اهواز است که این جزو محورهای اصلی گفت‌وگوی امروز ما با آلمان‌ها بود تا در قالب‌های سرمایه‌گذاری‌های BOT و BLT (ساخت، اجرا و واگذاری) است.

مه‌آبادی همچنین درباره شرکت مشاوره دورنیر بیان کرد: این شرکت مشاوره‌ای در حوزه‌های حمل و نقلی ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی مشاوره می‌دهد و در حال حاضر مدیریت ۱۰ پروژه بزرگ دنیا در حوزه مشاوره حمل و نقل را برعهده دارد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت توان داخلی در این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها گفت: ممکن است طراحان و مهندسانی از کل دنیا به ایران بیایند، اما هدفگذاری در این تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها استفاده از توان داخل، نیروی انسانی و شرکت‌های ایرانی است.

وی با تأکید بر اینکه صنعت فرودگاهی و ناوبری در گذشته مورد غفلت بوده است، گفت: وجود چنین تفاهم‌نامه‌هایی پیش‌زمینه امضای قراردادهای بزرگ، سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی دانش نوین صنعت هوانوردی در ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج