۴۶۳۳۱۰
۲۵ نظر
۵۶۵۱
۲۵ نظر
۵۶۵۱
پ

آنچه باید درباره هزینه های مراجعه به روانشناس بدانید

شما وقتی تحت فشار مشکلات زندگی قرار می گیرید، احساس اضطراب شدید می کنید، در دوراهی بزرگی گرفتار می شوید یا باید برای آینده و زندگی خود تصمیمی مهم بگیرید چه می کنید؟

روزنامه هفت صبح - سیما محسنی: شما وقتی تحت فشار مشکلات زندگی قرار می گیرید، احساس اضطراب شدید می کنید، در دوراهی بزرگی گرفتار می شوید یا باید برای آینده و زندگی خود تصمیمی مهم بگیرید چه می کنید؟ مشورت با بزرگ ترها و استفاده از تجربیات شان احتمالا هنوز روشی درست است اما در لایه هایی از جامعه کم کم این مسئله جا افتاده که می توان به یک مشاور تحصیل کرده یا روانشناس (نه روانپزشک) مراجعه کرد.
غیر از نگرانی هایی که به شکل سنتی وجود دارد، مسئله محدود کننده احتمالی بعدی، مسائل مالی است. در این نوشته که حاصل گپ و گفت با دو کارشناس با تجربه است، تلاش کرده ایم نگاهی اقتصادی به کسب و کار مشاوران و روانشناس ها داشته باشیم.

چیزهایی کلی درباره هزینه های مراجعه به مشاور و روانپزشک

طبق تعرفه های رسمی سال ۹۵ سازمان نظام روانشناسی، هزینه یک جلسه خدمات روانشناسی و مشاوره ۴۵ دقیقه ای باید چیزی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان باشد. این نرخ بسته به مدرک تحصیلی مشاور و محل ارائه مشاوره متغیر است.
آنچه باید درباره هزینه های مراجعه به روانشناس بدانید
تعرفه های روانشناسی هر ساله بر اساس پیشنهاد وزارت بهداشت و تصمیم شورای عالی بیمه تصویب و به آنها ابلاغ می شود. تمام مشاوران و مراکزی که پروانه سازمان نظام روانشناسی را دارند، موظف به پیروی از تعرفه تصویب شده هستند اما احتمال دارد شما هم مثل ما چیزهایی درباره حق مشاوره های 300 هزار تومانی به ازای یک جلسه 45 دقیقه ای شنیده باشید.

بله چنین چیزهایی واقعیت دارد چون با وجود تعرفه ثابت، کم نیستند مشاورانی که یا زمانی کمتر از زمان استاندارد برای مراجع می گذارند یا عددی متفاوت از تعرفه موجود دریافت می کنند. هر چند راه های برخورد با این به اصطلاح قانون شکنی در این حوزه مثل هر صنف دیگری وجود دارد اما گاهی تفاوت بین خدمات ارائه شده توسط افراد متخصص و نام دار این حرفه آنقدر محسوس است که اگر در صف طویل مراجعان آنها به شما نوبت برسد، دیگر جایی برای گله و شکایت از قیمت باقی نمی ماند.

نکته ای که حتما باید به آن توجه داشت این است که گاهی در طی مراحل مشاوره آزمون هایی در راستای خدمات تشخیصی از مراجع گرفته می شود که به مبلغ حق مشاوره اضافه می کند. برای مثال آزمون هوش احتمالا حدود 200 هزار تومان برای تان آب می خورد! وقتی از کف و سقف حق مشاوره مطلع شدیم، نظر یکی از کارشناسان را در مورد برآورد کلی هزینه مراجعه به مشاور پرسیدیم: «برای مراجعه به روانشناس یا مشاوری با مدرک دکتری به طور متوسط 150 هزار تومان و برای کارشناس ارشد این حوزه چیزی در حدود 80 هزار تومان رقم کاملا مناسبی است.»
آنچه باید درباره هزینه های مراجعه به روانشناس بدانید

با همه اینها بد نیست بدانید در صورت داشتن هرگونه شکایت در مورد قیمت یا کیفیت خدمات ارائه شده یا رعایت نکردن موازین حرفه ای و اخلاقی در این زمینه می توانید با گزارش موارد به سازمان نظام روانشناسی به دنبال احقاق حق خود باشید. این سازمان با اخذ شکایات مراجعان، بازرسی های نوبه ای و سرزده، احضار به سازمان و تذکر یا حتی لغو پروانه شخص یا مرکز خاطی بر فرآیند ارائه خدمات سلامت روان نظارت دارد.

مرکز خیریه و خدمات رایگان

در سابقه کار یکی از این دو کارشناس، مشغول بودن در یکی از مراکز نذر فرهنگی توجهم را جلب کرد. وقتی در مورد این مراکز پرسیدم متوجه شدم خدمات روانشناختی و مشاوره رایگان در همین تهران هم پیدا می شود! در مراکزی مثل نذر فرهنگی در برخی سراهای محله، روانشناسان و مشاوران داوطلب، خدمات رایگان ارائه می کنند. در میان آنها مراکز وابسته به بنیاد شهید یا بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز مشاوره دانشجویی نیز خدمات رایگان یا ارزانی دارند که اتفاقا از کیفیت نسبتا بالایی نیز برخوردارند.

مهدی میرمحمد صادقی، مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانپزشکی بهزیستی قبلا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفته بود: «در سازمان بهزیستی کشور حدود ۸۰۰ مرکز مشاوره داریم که بخش خصوصی هستند و ۳۰۰ مرکز مشاوره تخصصی وجود دارد. سازمان بهزیستی، یارانه ای را برای خدمات مشاوره و روان درمانی قرار داده است و برای کسانی که توان پرداخت مشاوره در بخش خصوصی را ندارند در برخی موارد تا صددرصد مبلغ مشاوره را پرداخت می کند اما متاسفانه ظرفیت این سازمان در این زمینه محدود است.»

او با اشاره به این که خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی سازمان بهزیستی است، می گوید: «سال پیش یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با این خط تماس گرفتند و به حدود ۸۰۰ هزار نفر از این افراد مشاوره رایگان ارائه شده است.»

حداقل تعداد جلسات مشاوره لازم

اینکه هر فرد به چند جلسه مشاوره نیاز دارد، به شرایط بستگی دارد. هر دو کارشناس ما روی مسئله پافشاری می کنند و تنها وقتی اصرار کردیم گفتند برای کار اصولی و رسیدن به نتیجه مطلوب حداقل چهار جلسه مشاوره نیاز است. اگر طی این جلسات از سمت مشاور تشخیص داده شود که فرد مراجعه کننده نیازمند به روان درمانی است، طبعا به تعداد جلسات بیشتری نیاز پیدا می کنید که می تواند تا حدود ۱۲ جلسه هم برسد.
آنچه باید درباره هزینه های مراجعه به روانشناس بدانید

مقدار هزینه ها در صورت نیاز به روانپزشک

در برخی موارد مداخله روانپزشک و دارو درمانی ضرورت پیدا می کند که در این صورت فرد با صنف دیگری در ارتباط خواهد بود. روانپزشکان با توجه به تعرفه سازمان نظام پزشکی، در بخش دولتی از حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۵۰ هزار تومان از بیمار برای یک جلسه دریافت می کنند. طبیعی است که طول مدت ویزیت یک بیمار توسط روانپزشک با مدت زمان یک جلسه مشاوره کاملا متفاوت است، چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه.

آیا بیمه، بخشی از هزینه ها را قبول می کند؟

یکی از اساسی ترین مشکلات این حوزه این است که هنوز هیچ یک از خدمات سلامت روان تحت پوشش بیمه نیست مگر در مرحله ای که فرد به خدمات بیمارستانی و دارو محتاج باشد. به گفته احمد حاجبی، مدیرکل سلامت اجتماعی روان و اعتیاد وزارت بهداشت، مشکل عمده در ارتباط با بیماران روانی مزمن این است که در بیمارستان های روانپزشکی، بیماران روانی شدید در طول سال فقط می توانند از ۵۶ روز بیمه استفاده کنند و گاهی بیماران را به اجبار زود ترخیص می کنند چون بیشتر آنها توانایی پرداخت هزینه ها را ندارند.

با این حال دکتر عباسعلی اللهیاری رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در جریان نشست هم اندیشی آسیب شناسی واگذاری روانشناسی بالینی اعلام کرد در برنامه ششم توسعه که نهایی شده و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم رفته، قرار بر این است که از سال ۹۶ خدمات روان درمانی و مشاوره هم به صورت پایه و هم تکمیلی مشمول بیمه شوند.

دسترسی به مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت روان

حدود چهار هزار نفر در سراسر کشور دارای پروانه اشتغال حرفه ای از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاور ه هستند که به گفته ریاست سازمان، این تعداد پاسخگوی نیازهای کشور نیست. به خاطر کمبود مراکز خدمات سلامت روان، همه مردم هم دسترسی به این خدمات ندراند. اگر شما به طور ناگهانی به دل درد عجیبی روبرو شوید، دسترسی شما به اولین پزشک عمومی کمتر از یک ساعت، و در صورت نیاز به متخصص در عرض چند ساعت فراهم می شود اما اگر شما احساس اضطراب شدید یا افسردگی کنید، وقت گرفتن از مراکز مشاوره حداقل یکی دو روز زمان می برد.

اگر مشکل شما در مرحله حادی باشد، مراحل درمان و مشاوره گاهی تا سه هفته هم زمان نیاز دارد. علاوه بر دور از دسترس بودن مراکز خدمات سلامت روان، کیفیت واحدی نیز بین این مراکز و متخصصان وجود ندارد و تفاوت بین کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه بسیار محسوس است.

به گفته خود کارشناسان این حوزه روند تربیتی روانشناسان با مشکل روبرو است یعنی دانش آموزان و دانشجویان این رشته در حین گذراندن دوره آکادمیک، تجربه کلینیکال پیدا نمی کنند و این موضوع در کیفیت کار ارائه شده کاملا حس می شود. البته برای فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی شرایط بهتری برای تجربه های عملی تحت نظر سرپرست وجود دارد. به همین منظور سازمان نظام روانشناسی به تازگی برای ارائه پروانه کار به فارغ التحصیلان این رشته، داشتن سابقه کارورزی زیر نظر اساتید را ضروری اعلام کرده که احتمالا تغییری جدی در کیفیت کار مشاوران جدید ایجاد خواهد کرد.
آنچه باید درباره هزینه های مراجعه به روانشناس بدانید

ویژگی های یک روانشناس و مشاور خوب چیست؟

هزینه های مشاوره و روانشناسی از یک سو و از سوی دیگر اعتماد مخاطب به دانش و راهکار ارائه شده عواملی هستند که روی انتخاب مشاور و روانشناس تاثیر می گذارند. می توان با تحقیق و جستجو از سوابق کاری و تحصیلی مشاور مطلع شد. روانشناس خوب از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مجوز و پروانه و مهر رسمی دارد و مجوز خود را در معرض دید قرار می دهد.

یک روانشناس و مشاور خوب مشاوری است که شما با او راحتید و احساس امنیت دارید. با حوصله و بردبار است و برای درک مشکل شما عجول نبوده و کم حوصلگی نمی کند. روانشناس خوب و حرفه ای از حرف های شما تعجب نمی کند و شما را قضاوت نمی کند. یک مشاور خوب، ما را محکوم، سرزنش یا نصیحت نمی کند. رازدار است، به حوزه هایی که شما نخواسته اید وارد نمی شود، به جای شما تصمیم نمی گیرد، از استعداد شنوندگی بالایی برخوردار است و به شما اجازه می دهد راحت حرف بزنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دو بار تو زندگیم به مشاور مراجعه کردم تا شاید کمکی باشه به حل مشکلاتم
      تنها چیزی که دیدم ادمایی بودن که ازم پول گرفتن تا به حرفام گوش بدن و در نهایت چیزی برای ارائه و کمک نداشتن
      متاسفانه این افراد باعث شدن احساس کنم که جز شیادی کاری بلد نیستن ، دقیقا همون حسی که به رمال ها و فالگیرها دارم

    • Mahdi

      یک روانشناس و مشاور خوب مشاوری است که شما با او راحتید و احساس امنیت دارید. شما را قضاوت نمی کند. رازدار است، به حوزه هایی که شما نخواسته اید وارد نمی شود، به جای شما تصمیم نمی گیرد،...
      دقیقا همون چیزایی هست که نداره

    • بدون نام

      این مسخره بازیا دیگه چیه مردم نون پیدا نمیکنن بخورن بعد برن فلان قدر بدن به مشاور که یه مشت حرف مفت و صدتا یه غاز تحویلشون بده! بهترین مشاور برای هرکسی میتونه خانواده و نزدیکان دلسوزش باشه که کاملا در جریان زندگیشم هست, بخدا این مشاور و مشاور بازی همش ادای روشنفکرانه درآوردنه وگرنه اگه اینا تأثیری در زندگی مردم داشتن اینهمه آمار طلاق و خیانت وجنایت و.... بالا نبود.مگه قدیما مشاور داشتیم که زندگی ها خیلی مستحکم تر از الان بود؟ من خودم چندتا از این مشاورا رو میشناسم که از پس حل مشکلات زندگی شخصی خودشون یا اطرافیانشون برنیومدن اونوقت میان برای زندگی مردم نسخه میپیچن!

    • بی نام

      باسلام... من از فامیلا خودمون دکترا روانشناسی داره.. و تو مطب روانشناسی کار میکنه.. من خودم تقریبا هر روز ایشون تو خونشون ملاقات میکنم.. این فرد یک ادم که اعصاب نداره با مادر خودش بدترین دعواها جنجال ها رو میکنه به طوری که کار به شکستن اسباب اثاثیه میرسه.. یه جواب میخواد بده با عصبانیت میده.. کلا اخلاقش تنده.. بنظرتون ایشون چطور مشاوره ای میتونه بده...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب تو هر صنفی آدم عصبی وجود داره
        طبیعتا ایشون برای مشاوره دادن مناسب نیستن
        تعمیم ندیم

    • از شما

      سلام قبول دارم که با شرایط زندگی امروز وقت و هزینه صرف کردن بار اضافی برای همه اس. ولی این که همه نتیجه گرا شدیم و حاضر نیستیم به غیر از راه های دم دستی به چیز دیگه ای فکر کنیم هم بی تاثیر نیست. قضاوت دیگران راحت ترین کار دنیاست

    • علی

      سلام دوستان.نظرات همه را خوندم.از این همه بی اعتمادی نسبت ب ما روانشناسا متاسفم.یک سری از حرفای شما را کاملا قبول دارم.ی سری از همکاران هستن ک تنها و تنها ب پول فکر میکنن و مراجع و مریضشون براش اهمیت نداره.خوب تو هر صنفی خوب و بد هست.اما ینکته را کاملا بهتون یاداوری کنم.هر روش درمانی ما روانشناس ها دارای یک پروتکول درمانی هست و امکان داره تا بیست جلسه زمان ببره.طبیعتا نباید انتظار داشته باشین طی دو الی س جلسه معجزه بشه.پروتکل درمانی کاملا باید طی بشه.و کمی هم ب ما حق بدین.یک متخصص روانشناسی بعد از ۱۲ یال درس های سخت و فشرده در ۳۲ سالگی دکترای خودش را میگیره.در این مدت کاملا ب خانواده وابسته بوده و نسبت ب هم سن های خودش در رشته های دیگه عقبه.ن خونه ن ماشین ن سرمایه.صفره.طبیعیه ک بخواد عقب افتادگی خودشا جبران کنه.اما کاملا بهتون حق میدم.این دلیل هایی ک گفتم بهونه مناسبس برای کم کاری ما نیست.ولی خواهشا ب حرفای من حتی ۵ دقیقه هم ک شده بدون هیچ تعصبی فکر کنین.ممنون

      پاسخ ها

      • نازنین

        سلام.من بخاطر مشکلی که با همسرم داشتم به یه روانشناس معروف مراجعه کردم که متاسفانه هیچ راهکاری نداشتن و فقط به من گفتن اگر جراتشو داری جدا شو! این راه حل نیست.پاک کردن صورت مساله است.الان بعد از گدشت 2 سال همچنان مشکلم حل نشده و تصمیم گرفتم پیش آقای دکتر شهرام اسلامی.وارد سایتشون شدم دیدم نوشته جلسه حضوری یک میلیون تومان!!!!!!!! واقعا این چه معنی داره؟؟ نباید به جایی برسیم که از نیاز و مشکلات مردم جیب بدوزیم.هر چقدر هم که معروف و بی نطیر باشیم که فکر هم نمیکنم ایشون غول چراغ جادو باشن.

    • Srosh.

      سلام علی اقا من یه جون 21ساله بیکارم با کلی مشکلات که با گوشت و استخونم حسشون میکنم من تو شهرستان زندگی میکنم متاسفانه جا افتاده هرکی بره روانشناس دیونه حسابش میکنن اما از نظر من چند جلسه مشاوره خیلی میتونه کمکم کنه چون مشکلاتی که من دارم با شناختی که از خودم و شرایطم دارم با ده جلسه مشاوره روانشناس ن روانپزشک. کاملا حل که ن ولی تا درصد بالایی میتونه کمکم کنه تا بهتر تصمیم بگیرم و به مشکلاتم بهتر غلبه کنم اما چندین بار خواستم بیام شهرای بزرگتر از جمله تهران و تبریز جهت مشاوره هم کسی نمیشناستت هم راحت تر میتونی حرفتو بزنی اما متاسفانه تایم زیادی رو واس چند جلسه باید یه شهر دیگه باشم هزینه های مشاوره خیلی بالاست هالا بماند هزینه خورد و خوراک هتل و چند روز اقامت تو یه شهر دیگه با دلار 8500 از یه طرفم نمیخوام کسی بدونه موندم با چه بهونه ایی بیام و بلکه یه مشاور خوب بتونه منو راهنمایی کنه بعضی وقتا با این که یه جون تو این سنو سال هستم بار ها به از فکر مشکلاتم که ره حلی نداره و قراره تا اخر عمرم بدبخت بمونم گریم میگره و همیشه واسم. سواله که چرا به دنیا اومدم که چی بشه ‌من که به هیچ جا نرسیدم فقط دارم پیر شدن خودم رو میبینم از دست رفتن روزای جونیم که میتونست مثل خیلیا بهتر باشه ‌اقای دکتر. امیدوارم که یه جوابی بهم بدید هرچی باشه بازم. خوبه فقط یه راه حل درست به خدا قسم بریدم

      پاسخ ها

      • علی

        سلام ب اقا سروش عزیز.امیدوارم ک حالت خوب باشه.در جواب شما باید بگم ک متاسفانه این دیدگاه منفی خصوصا در جوامع سنتی هست ک هر کسی ب روانشناس مراجعه کنه دیوونس ک در شهر های بزرگ این دیدگاه حدودا از بین رفته اما .شما ب این حرفا توجه نکن و تمرکزت را روی حل مشکلت بذار.و در مورد هزینه ها باید بگم ک حق با شماست.هزینه های جلسات روانشناسی بالاس اما در بهزیستی یا خانه کارگر مشاوران و روانشناسانی هستن ک با هزینه های کم میتونن ب شما کمک کنن.در ادامه باید ب شما بگم ک نا امید نباشین و با توکل ب خدا و کمک های روانشناس و صد البته کمک خدوتون ب خودتون میتونین از مشکلات عبور کنین...یا علی

      • فاطمه

        از مشاوره ی تلفنی هم می تونی کمک بگیری رایگان هستش

    • سوری

      سلام چند سال پیش با همسرم پیش یه خانم روانشناس رفتیم برای حل مشکل ولی این خانم به همسر من گیر دادند و مرتب با ایشون تماس می گیره. چطور میتونم شکایت کنم؟

    • ناشناس

      سلام، واقعا جالبه که بالای هشتاد درصد جمعیت بالغ جامعه مشکل روانی دارن و هیچ بیمه ای برای این بخش درمانی در نظر نگرفتن. من خودم ۲۱ سالمه و از همه جهات زیر فشار هستم، از طرف خونواده، آشنایان، اقتصاد، جامعه، ... . اینطور بگم که توی زندگیم نمیتونم پیشرفت کنم اگه با افکار و مشکلات روانیم(ذهنی) مواجه نشم و حلشون نکنم. اینجا اگه کسی بره پیش روانشناس روانی خطابش میکنن. مشکلات رو نمیشه با خونواده درمیون گذاشت چون درصد بالاییش از طرف همون خونواده تحمیل میشه، با دوستان نمیشه درمیون گذاشت چون توی این دوره الان کسی دلسوز نیست و از مشکلات شما فقط سود می‌برن و شما رو پله میکنن واسه خودشون.
      با غریبه توی فضای مجازی نمیشه در میون گذاشت چون براشون اهمیتی نداره و گذشته از اون تخصصی ندارن.
      روانشناس هم که اینقدر گرونه ادم نمیتونه از پس هزینه هاش بربیاد تازه اگه هم بربیای معلوم نیست طرف حرفه ای باشه تو کارش یا نه.
      واقعا نمیدونم چرا بعضیا حداقل یک سایتی به شکل انلاین درست نمیکنن تا مردم بتونن بیان توی فضای چت مشکلات خودشون رو با مشاورین در میون بذارن، البته حق هم دارن چون هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمیگیره.
      خلاصه افرادی مثل من که توی این دوران در اوج جوانی و تنهایی هستن نابود میشن، یا به دست جامعه یا به دست خودشون...
      یا حق

    • بدون نام

      سلام دوستان مشاور خوب هست ولی کمه من خودم مشاوری داشتم بسیار انسان شریفی بودند با اینکه خیلی سرشون شلوغ بود و کلاس برگزار میکردند ولی برام وقت میزاشت حتی کلاسش رو میخواست کنسل کنه تا به من مشاوره بده .هزینه یی هم دریافت نمی کرد .هرجور که من راحت و هرجایی که من میخواستم باهام قرار میزاشت بنده خدا زحمت میکشید میامد تو محلمون تازه بعد مشاوره هم باهم در ارتباط بودیم هر زمان که من میخواستم برام وقت خالی میکرد تا بهم مشاوره بده .شاید تعجب کنید ولی هستن آدم هایی که میخوان قلب انسان هارو نجات بدن و بحث مالی براشون مطرح نیست .
      من تو یکی از کلاس های ایشون که رایگان برگزار کرده بودند آشنا شدم .با اینکه اصلا منو نمیشناخت ولی خیلی برام وقت میزاشت

      پاسخ ها

      • پگاه

        ميشه لطف كنيد ي نشوني ازشون بديد يا آدرس يا تلفن

    • بدون نام

      سلام ما در اراک زندگی میکنیم یه مشاوره حضوری ارزان میخوام کسی میتونه معرفی کنه

    • بدون نام

      کاش میشدهمینجادرباره مشکلات حرف زدویکم حلشون کرد

    • بدون نام

      سلام من هیچ هزینه ای برای پرداخت مشاوره ندارم ولی نیاز شدید به یک خانم روانشناس حرفه ای نیاز دارم پسرم مدام به خودکشی فکر مکند وافسرده است شهر ما کوچکاست وفاقد روانشناس یک روان پزشک داریم که بدون کوچکترین صحبتی مدام داروهای گران وزیاد برای پسرم نسخه مینویسد پسر من نیاز شدید به گفتگو دارد با این همه گرانی کلا مانده ایم چکار کنیم خودم مدام دچار ترس می شوم که پسرم چنین مشکلی دارد

      پاسخ ها

      • علی

        به من ایمیل دهید انشالله بتونم کاری بکنم

    • سمانه

      سلام من ساکن مشهد هستم.خط۱۴۸۰مشاوره بهزیستی که نوشتین مشاوره رایگان داده هنوزم هست؟چطوری میتونم یه مشاور کم هزینه پیدا کنم که باهاشون راجب مشکلم صحبت کنم و بهم راهکار خوب بده؟اگه امکان داره راهنماییم کنین.

    • مهران

      سلام، متاسفانه یکی از همین مشاورها تابستون امسال تو سه جلسه مجزا برای من و همسرم زندگی ما را نابود کرد. ما سر موضوعی بحثمون شده بود رفتیم پیش مشاور. ایشون هم حرفای خانمم را برای من بازگو کردن و به من گفتن که همسرتون هیچ علاقه ای بهتون نداره و داره فیلم بازی میکنه تو زندگی و برای شما دختر زیاده و چرا تو این زندگی موندین و ...الان هر چی خانمم قسم بخوره بگه دوستت دارم بازم حرفایی که به مشاور زده نمیگذاره من به زندگی سابقم برگردم.

    • طاهره

      من الان شدیدا به یه مشاوره احتیاج دارم،حدود ده ساله جدا شدم و دو تا بچه هامو بزرگ کردم بچه هام ۲۲ ساله و ۱۹ ساله هستن خودم ۳۷ سالمه،دلم میخواد ازدواج کنم و بعداز این همه بدبختی طعم واقعیه زندگی رو بفهمم ولی حالا بچه هام نمیزارن.........متاسفانه نمیدونم چطوری باهاشون برخورد کنم و از پس هزینه های مشاوره هم برنمیام که برم مشاوره،شدیدا احساس تنهایی و افسردگی میکنم

    • مسعود

      با سلام خدمت شما دوستان، فوق لیسانس بالینی هستم به علت مشغله ی کاری فعلا نمیتونم درخدمت شما باشم، دوست دارم کمکی به هموطنان عزیزم کنم تخفیف ویژه درنظر میگیرم،شماره واتساپ 09375163388

    • بدون نام

      آقا آدم تو این جامعه نمیره خیلی کار شاقی کرده فقط نمیریم. زمان همه چیو حل میکنه

    • فائزه از تهران

      سلام من دیدم همه دنبال یه مشاور خوبن پس من خانم ماهرخ رضایی که بیمارستان چمران در نوبنیاد هستن رو معرفی میکنم .ایشون مدرک دکتری شون رو از استرالیا گرفتن و بسیار بسیار دلسوز و در کار خودشون بسیار بسیار ماهر هستن.من خودم هرکسی رو قبول ندارم و در این مورد سخت گیرم و خوب میفهمم کار کی خوبه کار کی بده .مراجعشون هم بودم .حق ویزیتشون هم عادلانس و گرون نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج