۴۶۳۶۰۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جایزه افتخاری «لومیر» به چه کسانی می‌رسد؟

دبیر جشنواره کن و بازیگر برنده اسکار فرانسوی از سوی جوایز «لومیر» فرانسه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر جشنواره کن و بازیگر برنده اسکار فرانسوی از سوی جوایز «لومیر» فرانسه مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

به نقل از ورایتی، مسئولان برگزاری بیست‌ودومین دوره جوایز فیلم «لومیر» فرانسه اعلام کردند؛ امسال از «تیری فرنائو» دبیر باسابقه جشنواره کن و «ماریون کوتیار» بازیگر سرشناس فرانسوی با اعطای جایزه افتخاری تقدیر می‌کنند.
جایزه افتخاری «لومیر» به چه کسانی می‌رسد؟

«کوتیار» پس از کسب جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا و سزار برای بازی در فیلم نقش «ادیث پیاف» در فیلم «زندگی گُلگون» محصول سال ۲۰۰۷، با جمعی از برجسته‌ترین کارگردنان حال حاضر سینمای جهان شامل «مایکل مان» در فیلم «دشمن ملت»، «وودی آلن» در فیلم «نیمه شب در پاریس»، «کریستوفر نولان» در فیلم‌های «آغاز» و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «استیون سودربرگ» در فیلم «شیوع»، «جیمز گِری» در فیلم «مهاجر» و «رابرت زمه‌کیس» در فیلم جدیدش «متفقین» همکاری داشته است.

این بازیگر فرانسوی در دو فیلم «دور روز و یک شب» از برادران «داردن» و «این نتها پایان جهان است» ساخته «زاویه دولان» نیز بازی کرده است.

وی در فرانسه نیز در فیلم‌های «استخوان و زنگار» ساخته «ژاک اودیار» و همچنین فیلم جدید «ارواح اسماعیل» از «آرناد دسپلچین» به نقش آفرینی پرداخته است.

«کوتیار» ۴۱ ساله امسال علاوه بر کسب جایزه افتخاری جوایز لومیر، برای فیلم «در سرزمین ماه» به کارگردانی «نیگل گارسیا» نیز نامزد کسب جایزه است.

اما «تیری فرمائو» که از سال ۲۰۰۰ کارگردانی هنری جشنواره کن را بر عهده دارد، طی این سال‌ها توانسته سلایق متنوع‌تری را چون فیلم‌های جریان اصلی باکیفیت و انیمیشن و مستند را در کنار آثار سینمای مولف به جشنواره بیاورد و با راه‌اندازی بخش کلاسیک در جشنواره کن تلاش زیادی برای ترمیم فیلم‌های کلاسیک ارزشمند سینمای جهان کرده است، ضمن این که ریاست جشنواره فیلم «لومیر» را نیز در زادگاهش لیون فرانسه بر عهده دارد.

«فرمائو» اخیرا فیلم «لومیر!» را درباره برادران لومیر کارگردانی کرده که از تاریخ ۲۵ ژانویه در فرانسه اکران عمومی شود و کتاب «انتخاب رسمی» نوشته او نیز به چاپ رسیده است.

اعضای انجمن مطبوعات خارجی پاریس مراسم بیست و دومین دوره جوایز فیلم لومیر که معادل جوایز گلدن گلوب است را روز ۳۰ ژانویه برگزار می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج