۴۶۳۶۶۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

اعتراض به مصوبه مجلس درباره بازنشستگی زنان

بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی و تحمیل بار مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی کشوری از شورای نگهبان خواست تا اجازه تصویب نهایی این مصوبه را ندهد و با آن موافقت نکند.

خبرگزاری ایلنا: بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی و تحمیل بار مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی کشوری از شورای نگهبان خواست تا اجازه تصویب نهایی این مصوبه را ندهد و با آن موافقت نکند.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری پیرامون مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات اجرای مصوبه مجلس مبنی بر بازنشستگی زنان با ۲۰ سال سابقه بدون شرط سنی و تحمیل بار مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی کشوری از شورای نگهبان خواست تا اجازه تصویب نهایی این مصوبه را ندهد و با آن موافقت نکند.

«حجت الـله میرزایی» درباره تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد زنان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اجرای این قانون، حدود پنج هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی بار مالی دارد.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنوزمحاسبه دقیقی از زیان مالی وارده به صندوق ها و از جمله صندوق بازنشستگی کشوری صورت نگرفته است اما به طورتقریبی بار مالی که به صندوق اضافه می شود قابل توجه و غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ هزار شاغل زن در دولت داریم که یک سوم این زنان مشمول این مصوبه می شوند گفت: دولت به هیچ وجه با سه مصوبه یاد شده موافق نبوده است و به نظر می رسد فشار مدیران صندوق‌ها، دولت را مجاب کرده که باید به شدت نسبت به منافع صندوق ها و صیانت از آن حساس باشد. طرح بازنشستگی زنان نیز یک پیشنهاد الحاقی بود و از سوی دولت مطرح نشد و امکان دفاع و محاجه کارشناسی برای آن فراهم نشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند انجام کار کارشناسی بود گفت: اگر این کار حتی از سوی مرکز پژوهش های مجلس کارشناسی می شد مورد مخالفت قرار می گرفت. امیدوارم شورای نگهبان با اشراف و وقوف نسبت به تبعات این موضوع، اجازه تصویب نهایی این قانون را ندهد. تمام تلاش و رایزنی های خود را انجام خواهیم داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا باید به این مصوبه اعتراض کنند.واقعا 20سال کار هم برای زنان زیاده این بازنشستگی 20سال هم بخوان بردارن چی از زنان باقی می مونه.کار کارمندی برای زنان واقعا سخته با این ساعات کار طولانی.

    • کارمند

      دولت تدبیر و امید!!!؟؟؟ با هر مصوبه ای که به نفع مردم عادی است مخالفت می کند (مثل کسر بیمه از اضافه کار که به ضرر کارمندان-در دوره ی بازنشستگی- است) آن هم به بهانه ی داشتن بارمالی!؟ در صورتی که کمک غیرنقد است و موجب تشدید تورم هم نمی شود.
      حالا که پس از برجام گشایشی حاصل شده، چه اشکالی دارد مردم عادی هم شیرینی آن را بچشند...!؟

    • محمد

      اگر زنان که ادعای برابری با مردان دارن باید مثل مردان از حقوق مساوی برخورد ارشوند .خیلی جالبه بازنشستگی به نفع زنانه پس فردا مردان که 30 سال یا بیشتر خدمت کردن دیگه با این وضعیت صندوقها و رشد منفی جمعیت وبلطبع کاهش کارمندها در آینده واقعا به معنایی واقعی دولت های بعدی رو با ورشکستگی مواجه میکنه .باید یک تصمیم بدور از احساسات وبا اشرافیت توسط مسولین اخذ شود تا در پرداختها در آینده صندوقها بازنشستگی با مشکل مواجه نشوند

    • بدون نام

      وی با بیان اینکه 300 هزار شاغل زن در دولت داریم که یک سوم این زنان مشمول این مصوبه می شوند ...............نگران نباش اقا همه این زنان قرار نیست در خواست بازنشستگی بدهند ...در واقع با این اوضاع اقتصادی کمتر زنی درخواست بازنشستگی خواهد داد پس نگران نباش وشلوغ بازی نکن وبگذار زنانیکه واقعا تحمل ادامه فضای کار کثیف را ندارند بتونند بازنشسته شوند .ممنون!

      پاسخ ها

      • خانم کارمند

        من هم با نظر شما کاملاً موافقم ، خیلی ها رو می شناسم که توان کار دارند و با 20 روز حقوق بازنشسته نمی شن. ولی اونهایی که توان کار ندارند و نمی تونن ادامه بدن خیلی اذیت می شن. به نظر من این پیشنهاد یک کار خداپسندانه و انسانیه. امیدوارم تصویب بشه و به نفع همه باشه.

    • یوسفی

      تغییرقانون شرط سنی تنهاکارمثبت تمام سالهای اخیر درجهت رفاه و ارامش نسبی زنان بود وجالب است که ثانون قبلی که 42سال شرط سنی برای 20سال سابقه بود بعداز کمترازیک ونیم ماه به 50 سال سن تغییرکرد؟
      ایا بارمالی روی جیبهای اقایان است؟
      مگرعیرازاین است که اولا همه ی خانمهاعلاق6 ای ب6 بازنشستگی 20 ساله ندارند ثانیا جداشدن ایشان ازکار راه رابرای تازه نفسهابازمیکندوحتی استخدام اقایان وحمایت مالی بیشترکارفرمایان ازاقایان که نتیجه اش محیط امن تروارامتر درخانواده بخاطرحضور زن،مثل همه ی سالیان قبل مرد نان اورخانه میشود وحقوق زنان کمک خرج نه خوده خرج ومهمتراینکه بخاطرخستگی مفرط زوجین خصوصا خانمها،که باعث روابط بیرون ازخانه برای اقایان شده،این امرباحصورپررنگترخانمهای مجرد(که کمک حال پدرومادرهای مسن وکم شدن تعدادسالمندان درخانه های نامناسب سالمندان میشود) و متاهل(باعث ارامش ورفاه عاطفی فرزندان ورفاه جنسی مردان وزنان وکمترشدن فسادورفتارهای ضداخلاقی که درجامعه موج میزند)خواهدبود.
      من و قطعا سایر همجتسانم با اجرایی شدن قانون بالای 40سال سن بازنشستگی برای سابقه ی 20سال بشدت مخالف هستیم.
      قانون باید هم به نفع ودرجهت رفاه مردم وکم کردن امارطلاق وفسادمجردین ومتاهلین باشد هم به نفع جامعه که قطعانیروهای تازه نفس وتحصیلکرده ی فراوان که بیکارواسیب دیده شده اندامکان تلاش پیدامیکنند.
      پس دولت،مجلس ومدیران موظفند شرایط بازنشستگی 20 وبعدازبیست سال زنان را تعییردهند.وقانون قبلی 42 سال را به 40تغییردهند که سن منطقی هست وزن دراستانه ی میانسالیست ولی هنوزمیتواندباکمی رفاه انرژی به زندگی خودش واطرافیانش تزریق کند نه 50سال که زن دراستانه ی پیری ست.
      قانون طبیعت زن رالطیف افریده ولی باتبلیغات غلط درجامعه ای که رفاه وارامش درسطح حداقل هم وجودندارد،زنان برای تحصیل وکار بطورغیرمنطقی خودشان رابه درودیوارکوبیدند امابعدازچندسال متوجه شدند کارکردن زن اصولا بعداز20سال بزرگترین زیان واسیب را به زنان،خانواده ها وجامعه زده ومیزند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج