۴۶۳۹۴
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

راهنمای سریع آماده کردن خانه برای عید دیدنی

تلفن منزل زنگ می خورد و یکی از دوستان به شما خبر می دهد که امشب برای دید و بازدید به دیدار شما خواهند آمد! اولین واکنش شما در چنین شرایطی ورانداز کردن فضای عمومی منزل برای پذیرایی از میهمان هاست.

راهنمای سریع آماده کردن خانه برای عید دیدنی
برترین ها: تلفن منزل زنگ می خورد و یکی از دوستان به شما خبر می دهد که امشب برای دید و بازدید به دیدار شما خواهند آمد. اولین واکنش شما در چنین شرایطی ورانداز کردن فضای عمومی منزل برای پذیرایی از میهمان هاست.

آماده کردن خانه به ویژه خانه های کوچک برای یک میهمانی، به اندکی دستکاری در چیدمان لوازم منزل و جابجایی دکوراسیون نیاز دارد. تنها زمان کوتاهی لازم است تا خانه، به مکانی بسیار جذاب و مناسب برای برپایی میهمانی شما تبدیل شود.

راهنمای سریع آماده کردن خانه برای عید دیدنی

۱- رسمی یا غیررسمی: درباره سبک و نوع میهمانی تصمیم قطعی بگیرید. همانطور که می دانید، طراحی فضای تولد کودک، تفاوت بسیاری با یک مجلس رسمی مانند خواستگاری دارد. برای شکل رسمی تر باید حوصله و دقت بیشتری به خرج دهید. از رنگ های تیره تر استفاده کنید و طوری تعادل بین وسایل را در چیدمان رعایت کنید که نه خیلی از روی وسواس به نظر برسد و نه خیلی اتفاقی.

۲- فضا ایجاد کنید: سطح زمین اتاق میهمانی را با جابجا کردن مبلمان منزل، کمی گسترده تر کنید؛ تا میهمانان شما بتوانند آزادانه و به راحتی تردد کنند. اگر فضای کافی نسبت به میهمانی به دست نیاوردید، اساسیه غیرضروری را هم به طور موقت جمع کنید.

۳- برانداز کنید: با نگاهی از دید میهمان به اطراف، خانه و چیدمان آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید راحت به نظر می رسد. کنار هم چیدن اشکال گوناگون با اندازه های مختلف، شلوغی و درهمی را القا کرده و اینطور وانمود می کندن که انگار اساسیه، تصادفی اینگونه چیده شده اند.

۴- طبیعت را وارد کنید: حالا که فرم کلی فضای میهمانی طراحی شده، نوبت دمیدن روح به آن می رسد. با قرار دادن چند گلدان گل، به تناسب فصل، در مکان های مناسب، لطافت و تازگی را به فضا اضافه و آن را از طراوت پر کنید. حتی فضای رسمی ترین مراسم هم، نباید خشک و بی روح باشد.

راهنمای سریع آماده کردن خانه برای عید دیدنی

۵- محیط را یکدست کنید: برقراری ارتباط بین اجزای مختلف در چیدمان، با به کار بردن اشیای زینتی که به نسبت مناسبت میهمانی انتخاب شده اند، موجب همخوانی و هماهنگی می شود. ترتیبی را انتخاب کنید که بی آنکه موجب یکنواختی خانه شود، میان لوازم منزل پیوستگی ایجاد کند. مثلا برای یک دیدار خانوادگی، چند عکس قاب شده که در منزل دارید مناسب است. تعدادی بادکنک رنگی هم همین کار را ندر جشن تولد کودکان انجام می دهد.

۶- از دیوارها استفاده کنید: در ادامه برای هماهنگی اثاثیه و معماری خانه، با آویختن تابلو و آینه به دیوار به طبع محیطی که طراحی کرده اید، پوششی برای جاهای خالی که به نظر عریان می رسد فراهم آورید. اگر چند انتخاب وجود دارد، موردی که با فصل یا مناسبت میهمانی همخوانی داشته باشد، ارجحیت دارد.

۷- نور را تنظیم کنید: اکنون که حال و هوای محیط و چیدمان اصلی مشخص است، نورپردازی اتاق میهمانی را به نسبت چیدمان، اصلاح کنید. به خصوص اگر میهمانی شب هنگام است، پرده ها را بکشید تا محیط را تاریک کنید. سپس میزان نور و جهت تابش آن را محک بزنید. با قرار دادن یک یا چند آباژور و خاموش کردن لامپ های زاید، می توانید نور را در آن سمت که می خواهید متمرکز کنید. (اگر حساس هستید یا پرده های منزل به اندازه کافی ضخیم نیستند، می توانید یک شب مانده به موعد این کار را انجام دهید.)

۸- محل تجمع را انتخاب کنید: اگر میهمانی شما برای صرف ناهار یا شام باشد، محل اصلی اجتماع میهمانان، گرداگرد سفره یا میز غذاست. چنانچه تنها یک پذیرایی ساده در کار باشد، مکان گردهمایی، جایی باید باشدکه بتوان به راحتی در آن به گپ و گفت پرداخت. پس دقت کنید، مکانی که برای تجمع انتخاب می کنید به نسبت کاربرد آن، از امکانات مناسب برای راحتی میهمان و پذیرایی آسان برای میزبان برخوردار باشد.

راهنمای سریع آماده کردن خانه برای عید دیدنی

۹ - از شلوغی اجتناب کنید: وقتی به انتهای کار نزدیک می شوید، دوباره محیط را برانداز کنید. ممکن است طی مراحل گذشته، با به کار بردن تزئینات بیش از اندازه، فضای میهمانی کمی لوغ شده باشد. برای نمونه میزهای کوچک پذیرایی موجب راحت تر شدن پذیرایی و پر شدن فضاهای خالی خواهد شد اما تعداد زیاد و جای نامناسب آنها، دست و پاگیر است. فراموش نکنید که از شرایط اولیه آماده سازی خانه برای میهمانی، تحرک آزادانه میهمانان و آسان بودن پذیرایی از ایشان است.

۱۰- فضا را شخصی کنید: اینجا خانه شماست؛ پس در مورد اینکه کمی آن را از احساس و سلیقه خود متاثر کنید، تردید نکنید. اجازه دهید تا دکور خانه، بازتابی باشد از تفکر و شخصیت شما از آنجا که از قبل فضای خود را یکدست کرده و اشیای اضافی را از آن حذف کرده اید، حالا قرار دادنه هر چیزی با سلیقه خاص شما که کمی با این محیط تناقض داشته باشد بسیار به چشم می آید و تفاوت ایجاد می کند. تنها با کمی دقت و رعایت حدودتناقض، می توانید هم خانه ای زیبا و آراسته برای میهمانی داشته باشید و هم منزل شما با سایر خانه های آراسته متفاوت می شود. برای مثال اگر شما به شعر علاقه مند هستید، می توانید یک تابلو از شاعر مورد علاقه تان را در جایی مناسب قرار دهید. این تابلو هم چیدمان خانه را خاص و متفاوت می کند و هم نشانگر علایق و خصوصیات میزبان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج