۴۶۴۱۶۸
۸ نظر
۵۰۷۴
۸ نظر
۵۰۷۴
پ

عامل قتل‌ عام شهریار بیمار روانی است

مردی که هفت سال قبل همسایه‌ها و اعضای خانواده‌اش را به رگبار بسته و شش نفر را به قتل رسانده بود، وقتی پای میز محاکمه رفت، گفت از کاری که کرده پشیمان نیست و اگر از زندان آزاد شود، چند نفر دیگر را هم خواهد کشت.

روزنامه شرق: مردی که هفت سال قبل همسایه‌ها و اعضای خانواده‌اش را به رگبار بسته و شش نفر را به قتل رسانده بود، وقتی پای میز محاکمه رفت، گفت از کاری که کرده پشیمان نیست و اگر از زندان آزاد شود، چند نفر دیگر را هم خواهد کشت.
این مرد هفت سال قبل بعد از اینکه به رابطه همسر و دخترش با پسر همسایه مشکوک شد، همسر و دخترش و چند نفر از همسایه‌ها را به رگبار بست و علاوه بر اینکه شش نفر را کشت، ١٢ نفر را هم زخمی کرد. او از سوی پزشکی قانونی مجنون تشخیص داده شده‌ و متخصصان اعلام کردند او مسئول اعمال خود نیست و یک فرد خطرناک به‌لحاظ روانی شناخته می‌شود. شامگاه یکم شهریورماه سال ٨٨ ساکنان کوی شابوداغیان در خیابان شهید عالمی «قلعه‌حسن‌خان» با شنیدن صدای رگبار گلوله‌ها به وحشت افتادند و از خانه‌ها بیرون ریختند.
مرد ٦٧ساله‌ای به نام محمد در ساختمان پنج‌طبقه‌اش درحالی‌که یک سلاح کلاشنیکوف در دست داشت، ابتدا یکی از همسران خود و دخترش را به رگبار گلوله بست و سپس به سمت خانواده مرد همسایه حمله برد و خواهر و برادری را آماج گلوله قرار داد، سپس به پشت‌بام خانه دوید و دیوانه‌وار به طرف همسایه‌ها و مردمی که در خیابان جمع شده بودند، شلیک کرد تا اینکه مأموران پلیس شهریار در جریان این کشتار هولناک و عجیب مرد خشن قرار گرفتند و تیم‌های عملیاتی به سرعت ساختمان پنج‌طبقه را محاصره کردند. درحالی‌که مرد جنایتکار به سوی مردم تیراندازی می‌کرد و مشخص نبود چند نفر هدف گلوله قرار گرفته‌اند، مأموران به این مرد مسلح دستور دادند خود را تسلیم کند اما وی هیچ اعتنایی به اخطارهای پلیس نکرد و سرانجام مأموران تک‌تیرانداز، مرد مسلح را نشانه رفتند و او را به دام انداختند. با دستگیری مرد خشمگین، کارآگاهان در تحقیقات میدانی پی بردند نخست زهرا ٤٨ساله - همسر دوم مرد تیرانداز - و دختر جوانش صدیقه در طبقه اول ساختمان کشته شده‌اند. همچنین همسر اول او و دخترخوانده‌اش نیز با اصابت گلوله زخمی شده و بالاخره در طبقه دوم برادر و خواهری از همسایه‌ها به نام محمد و فاطمه به قتل رسیده بودند.
در راه‌پله‌های ساختمان هم جسد مردی به نام پویا پیدا شد که برای هواخواهی از قربانیان وارد ساختمان شده و هدف گلوله قرار گرفته بود. دردناک‌ترین قسمت این جنایت فجیع، قتل پسر ٩ساله‌ای به نام امیرحسین بود که سر کوچه هنگام تماشای حادثه با گلوله محمد از پا درآمده بود. تحقیق از عامل این جنایت هولناک نشان داد که وی دو همسر دائم داشته و هر دو هوو در ساختمان پنج‌طبقه زندگی می‌کردند. این مرد خشن با داشتن همسر و فرزند، ١٠ سال پیش به خواستگاری زهرا که ٢٠ سال از خودش کوچک‌تر بود، رفته و با او ازدواج کرده بود. مرد دوزنه که شش زن و مرد از جمله همسر و دخترش را کشته، در بازجویی‌ها گفت: همسایه‌مان تازه ماهواره نصب کرده بود و همسر و دخترم برای تماشای فیلم به خانه آنها می‌رفتند و تا دیروقت آنجا می‌ماندند. من به رفتارشان اعتراض کردم، اما بی‌فایده بود.
روز حادثه خیلی عصبانی شده بودم؛ اسلحه کلاشنیکوفی را که از قدیم در خانه داشتم، برداشتم و با خودم گفتم فقط مرگ است که رفتار این مادر و دختر را تغییر می‌دهد. با کلاش به سمت زهرا (همسر دوم) و دخترش صدیقه شلیک کردم و در یک لحظه کنترل خود را از دست دادم و جنون به سرم زد. به پشت‌بام خانه رفتم و بی‌هدف تیراندازی کردم بی‌آنکه بدانم این عده کشته و زخمی شده‌اند. می‌خواستم با شلیک گلوله به زندگی خودم هم پایان دهم اما نشد و پلیس سر رسید.
گفته می‌شود این مرد خشمگین در کمتر از یک ساعت ده‌ها گلوله شلیک کرده ولی مأموران حاضر در صحنه ٧٠ پوکه فشنگ پیدا کرده بودند. به این ترتیب پرونده فجیع‌ترین کشتار سال با صدور کیفرخواست علیه این مرد روی میز شعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. عامل جنایت در شعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و قتل شش مرد و زن را به گردن گرفت. این مرد توانست رضایت خانواده چهار نفر از قربانیان را به دست آورد ولی به خاطر دو قتل دیگر به دو بار قصاص محکوم شد. همچنین به خاطر مجروح‌کردن ١٢ نفر دیگر به پرداختن دیه محکوم شد.
پرونده برای بررسی نهایی دوباره حکم دو بار قصاص به شعبه ٢٠ دیوان عالی کشور ارجاع شد و قضات دیوان عالی با بررسی و مطالعه دقیق پرونده ایراداتی را وارد دانستند؛ از جمله اينكه قاتل یک ‌بار دیگر باید به کمیسیون تخصصی روان‌پزشکی معرفی شود تا پزشکان وضعیت روحی و روانی وی را روشن کنند. با چنین ایرادهایی قضات دیوان عالی با نقض حکم اعدام، پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع دادند تا پس از رفع این ابهام‌ها، رأی دوباره صادر شود. در این میان وکیل مدافع متهم یک‌ بار دیگر درخواست کرد موکلش به کمیسیون پزشکی معرفی و معاینه شود؛ هرچند در گزارش اولیه پزشکی قانونی مرد متهم به قتل دارای مشکل روانی تشخیص داده شده اما مسئول اعمال خود دانسته شده بود با این حال قضات با مراجعه دوباره او به پزشکی قانونی موافقت کردند.

بعد از بررسی انجام‌شده، کمیسیون پزشکی اعلام کرد متهم دارای اختلال روانی شدید با نشانه‌های روان‌پریشی است و تحت‌تأثیر همین اختلال هم بوده که دست به چنین عملی زده است. او فردی بسیار خطرناک است و با توجه به علائم هذیانی قبلی، در صورت آزادی ممکن است دوباره اقدامی مشابه انجام دهد. روز گذشته جلسه رسیدگی مجدد به این پرونده آغاز شد. بعد از اینکه نماینده کیفرخواست را خواند، اولیای ‌دم مقتولانی که اعلام رضایت نکرده بودند، یک‌ بار دیگر در جایگاه حاضر و خواستار قصاص متهم شدند. سپس نوبت به متهم رسید؛ او اتهام شش فقره قتل را قبول کرد و گفت: خانواده‌ای که به‌تازگی وارد ساختمان ما شده بودند، عامل اصلی این مرگ‌ها هستند. آنها تازه وارد ساختمانی شده بودند که خانواده من در آن زندگی می‌کردند.
زن و دخترم با آنها رفت‌وآمد داشتند درحالی‌که این خانواده در آنجا خانه فساد درست کرده بودند. من هم این کار را کردم که فساد را از بین ببرم. از کارم اصلا پشیمان نیستم و کار اشتباهی نکردم. اگر آزاد شوم، دوباره به سراغ همان خانواده می‌روم و آنها را می‌کشم. او درباره اینکه دیه مجروحان را چطور پرداخت می‌کند، گفت: من پولی ندارم که بدهم البته آدم ثروتمندی بودم اما همه دارایی‌ام را به نام همسر و فرزندانم کرده‌ام و خودم چیزی ندارم.
اگر دوست دارید من را قصاص کنید، برای من اهمیتی ندارد. وکیل متهم نیز گفت: من به اولیای‌ دم تسلیت می‌گویم و با آنها همدرد هستم. اما همان‌طور که از گفته‌های موکلم مشخص است و طبق نظریه کمیسیون پزشکی موکلم دارای اختلالات شدید روانی است و مسئول اعمال خودش نیست. با پایان جلسه رسیدگی هیئت قضائی برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد گرگان

      سلام این دیگه اخرشه بود طرف زده به سیم اخر 70تاپوکه واسه یک جنایت خیلی...فکرکرده داخل میدان جنگ خدااز گناهش بگذره

    • جواد

      دمش گرم جواب خیانت گلوله ست.اصلا هم روانی نیست ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک سری افراد روان پریش و فاقد اعتماد به نفس که در دامان افراد خائن بزرگ شدن و این امر باعث شده به زمین و زمان مظنون باشن و دست به هر جنایتی بزنن و بعد هم فاز ناموس پرستی بردارن و بگن روانی نبودیم!!!

    • بدون نام

      کدوم خیانت

    • بدون نام

      فقط اعدام مردک احمق

    • امیر

      اخه کدوم خیانت داداش طرف خودش مریضه

    • بدون نام

      به جهنم که روانیه اعدامش کنید خیال همه رو راحت کنید...
      اینطور رو میدیدن هرکس هر غلطی میکنه میگه حالت عادی نداشتن

    • بدون نام

      به نظر مياد بهترین راهکار این است که تعداد هفتاد گلوله خرج شده را به اندازه پوکه های آن برایش بیاورند و تحویل او بدهند چون پولی ندارد که فشنگ بخرد بیچاره!!! برایش فشنگ تهیه کنید و اورا آزاد کنید!!! یک روانی همکار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج