جاباما
۴۶۴۴۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تبدیل دوربین لومیا ۱۰۲۰ به یک میکروسکوپ!

گوشی نوکیا لومیا ۱۰۲۰ به دلایل مختلف سرنوشت چندان خوبی در بازار نداشت، حداقل از لحاظ میزان فروش، با این حال این گوشی بدون شک به یکی از بهترین دوربین‌ها در میان اسمارت فون‌ها مجهز بود.

وب سایت تک شات: گوشی نوکیا لومیا ۱۰۲۰ به دلایل مختلف سرنوشت چندان خوبی در بازار نداشت، حداقل از لحاظ میزان فروش، با این حال این گوشی بدون شک به یکی از بهترین دوربین‌ها در میان اسمارت فون‌ها مجهز بود. لومیا ۱۰۲۰ در سال ۲۰۱۳ وارد بازار شد و با دوربین قدرتمند ۴۱ مگاپیکسلی Carl Zeiss همراه با فناوری OIS و فلش Xenon بسیاری از توجه‌ها را به خود جلب کرد.
تبدیل دوربین لومیا 1020 به یک میکروسکوپ!

اکنون ۴ سال بعد از عرضه، دوربین اصلی لومیا ۱۰۲۰ به یک میکروسکوپ دیجیتال تبدیل شده است تا نشان داده شود که این دوربین تا چه حد قدرتمند است. محققان دانشگاه UCLA و سوئد یک میکروسکوپ دیجیتال کامپکت ساخته‌اند که به دوربین لومیا ۱۰۲۰ و دو LED مجهز شده و می توان از آن برای تشخیص مولکولی و تعیین توالی دی‌ان‌ای استفاده کرد.

این محققان مدعی‌اند که ساخت چنین میکروسکوپبی پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود زیرا میکروسکوپ‌های موبایلی قابل حمل به پزشکان امکان می‌دهند تا در موقعیت‌های مختلف و بدون دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی، تشخیص‌های پیچیده‌ای انجام دهند.

گوشی های هشومند روز به روز به قابلیت‌های تصویربرداری و سنجشی پیشرفته‌تر، قابلیت‌های ارتباطی و قدرت محاسباتی بیشتر مجهز می‌شوند به این ترتیب می‌توان از این دستگاه‌ها برای تفسیر ارزیابی‌های پزشکی خارج از محیط های آزمایشگاهی استفاده کرد.

باید ببینیم گوشی‌هایی جدیدی که با برند نوکیا در راه عرضه به بازار هستند نیز به دوربین‌های قدرتمند مجهز خواهند بود یا نه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج