۴۶۴۶۹۳
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

ابراز همدردی جهانی با حادثه دیدگان پلاسکو

در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو، مقام ها و شخصیت های جهانی با ارسال پیام های جداگانه ای با حادثه دیدگان این رخداد تلخ ابراز همدردی کردند.

خبرگزاری ایرنا: در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو، مقام ها و شخصیت های جهانی با ارسال پیام های جداگانه ای با حادثه دیدگان این رخداد تلخ ابراز همدردی کردند.

مقامات کشورهای مختلف با انتشار بیانیه ، پیام توئیتری، پیام به مردم و مقامات ارشد کشورمان اعلام کردند که از بروز این حادثه شوکه شدیم.

*روسیه
در همین زمینه وزیر موقعیت های اضطراری فدراسیون روسیه شهادت شماری از ماموران آتش نشانی در واقعه آتش سوزی و ویرانی ساختمان پلاسکو در تهران را به وزیر کشور ایران تسلیت گفت.

در پیام ابراز همدردی «ولادیمیر یوچکوف» با ملت ایران و خانواده قربانیان که در پایگاه وزارت موقعیت های اضطراری روسیه انتشار یافته، آمده است: فداکاری شماری از مامورات آتش نشانی ایران، نشانه ادای دین به وظیفه خود است. ما از بروز این واقعه شوکه شدیم و ضمن ابراز تاسف فراوان، اندوه خود را اعلام می کنیم.

*انگلیس
همچنین «توبیاس الوود» معاون خاورمیانه و آفریقای وزیر خارجه انگلیس و «نیکولاس هاپتون» سفیر لندن در تهران نیز با حادثه دیدگان آتش سوزی و سقوط ساختمان پلاسکو تهران ابراز همدردی کردند.
در همین زمینه «توبیاس الوود» در صفحه توییتر خود نوشت: شنیدن خبر آتش سوزی شدید و سقوط ساختمان (پلاسکو) در تهران، غم انگیز است.
این مقام ارشد وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد: با همه حادثه دیدگان ابراز همدردی عمیق می کنم.
همچنین «نیکولاس هاپتون» سفیر لندن در تهران هم در پیام توئیتری با حادثه دیدگان آتش سوزی و سقوط ساختمان پلاسکو تهران ابراز همدردی کرد.
وی نوشت: مرگ غم انگیز تعدادی از شهروندان در حادثه سقوط ساختمان (پلاسکو) در نزدیکی سفارت لندن در تهران، بسیار غم انگیز است.
سفیر انگلیس تاکید کرد: با همه حادثه دیدگان ابراز همدردی می کنم.
گفتنی است آتش نشانی شهر لندن هم روز پنجشنبه با بستگان و دوستان آتش نشانانی که در جریان آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو دچار سانحه شده اند، ابراز همدردی کرد.
آتش نشانی شهر لندن در یادداشتی که در صفحه توئیترش منتشر کرد، عنوان نمود: فکر ما نزد بستگان و دوستان آتش نشان هایی است که در جریان آتش سوزی و فروریختن ساختمانی در تهران جان باخته اند.
*فرانسه

همچنین سفارت فرانسه در تهران هم روز پنجشنبه در توئیتی با ملت ایران و خانواده های قربانیان حادثه ساختمان پلاسکو، ابراز همدردی کرد.

*ترکیه

در پی حادثه ناگوار فروریختن ساختمان پلاسکو، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه هم پنجشنبه شب با ارسال پیامی به حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، کشته شدن شماری از شهروندان کشورمان در سانحه ساختمان پلاسکو در تهران را تسلیت گفت.

همچنین «بینالی یلدریم» نخست وزیر و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز پنجشنبه شب با ارسال پیامی به «اسحاق جهانگیری» معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه ایران، درگذشت عده ای از شهروندان کشورمان در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را تسلیت گفتند.
نخست وزیر ترکیه در پیام خود برای درگذشتگان غفران الهی و برای آسیب دیدگان آرزوی بهبودی نموده است.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ارسال پیامی به «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، درگذشت عده ای از شهروندان ایران در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت.
وزارت امور خارجه ترکیه هم با انتشار بیانیه ای جان باختن شماری از شهروندان در حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران را به کشور ایران تسلیت گفت.
در اطلاعیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: با کمال تاسف از جان باختن شمار زیادی از شهروندان ایرانی در حادثه آتش سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در نزدیکی سفارت کشورمان در تهران مطلع شدیم.
برای جان باختگان این حادثه طلب رحمت داشته و به دولت و مردم کشور دوست و برادر ایران، به ویژه نزدیکان جانباختگان تسلیت گفته و برای مصدومین آرزوی سلامتی داریم.
همچنین «یوسف بیازیت» رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه با ایران هم در تماس تلفنی با «محمد ابراهیم طاهریان فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت حادثه ساختمان پلاسکو در تهران که طی آن شماری از ماموران آتش نشانی کشورمان شهید شدند، ابراز همدردی کرد.

وی در این گفت وگو از کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان ایرانی ابراز تاسف کرد و به خانواده جان باختگان حادثه تسلیت گفت و از درگاه الهی برای آنها طلب آمرزش کرد.

*آمریکا ، کالیفرنیا
در پی این حادثه غم انگیز، «جری گرای» رئیس اداره آتش نشانی شهر «ردینگ» ایالت کالیفرنیا آمریکا هم حادثه آتش سوزی و سقوط ساختمان پلاسکو تهران را غم انگیز توصیف کرد.
گرای در صفحه توییتر خود با انتشار تصویری از آتش نشانان در محل این حادثه، نوشت: روز پنجشنبه شمار زیادی از آتش نشانان و شهروندان تهرانی که برای نجات افراد محبوس در زیر آوار تلاش می کردند، به طرز غم انگیزی جان باختند.
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 30 دی ماه دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان بطور کامل تخریب شد و فرو ریخت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ممنون

      واقعا چرا دشمنی...میبینید فقط اروپاییها نبودن که تسلیت گفتن..حتی امریکا هم تسلیت گفته..

    • بدون نام

      خداوند رحمتشون کنه، اجرشون با خدا

    • بدون نام

      برخورد اونا چی هست؟ برخورد ماها هم برای حادثه ی اونها چه برخوردی هست

    • بدون نام

      من قبل ازهرچیزی به خانواده هایی که عزیزانشون رودراین حادثه غم انگیزازدست دادن تسلیت میگم انشاله که خدابه همه شون صبرعنایت کنه.بعدیه صحبتی بادولتمردامون دارم که چراوتاکی میخوان درموردساخت وسازهاوساختمونهای قدیمی که بایدیه ساماندهی درست ودمونی روشون صورت بگیره اقدامی انجام ندن حادثه پلاسکویک هشداروزنگ خطربودخدای ناکرده اگردرتهران زلزله بایدچه اتفاقی خواهدافتادمثل روزروشنه که فقط میشه گفت فاجعه انسانی.حالاکی میخوان یه اقدام اساسی انجام بدن الله واعلم.

    • علی

      نه مقامات مهم کشورهای اروپایی همدردی داشتن و نه مردم اروپا و آمریکا همدردی کردن . فقط چندتا سفیر و مقام محلی
      البته غیر از روسیه و سوریه و ترکیه.
      هم دولت بخودش بیاد و هم اونایی که گربه هم تو اروپا بمیره شمع روشن میکنن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج