۴۶۴۷۲۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

توضیح درباره طرح احراز هویت سیم‌کارت‌ها

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در اجرای طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های موبایل تلاش داریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشود.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارتباطات تاکید کرد: در اجرای طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های موبایل تلاش داریم شرایط به گونه‌ای پیش رود که برای مردم مزاحمتی ایجاد نشود.

طرح احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه از سال ۱۳۹۳ آغاز و مراحل مختلف آن دنبال شد تا بدین ترتیب دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد. اما پس از طی برخی مراحل، وزیر ارتباطات چندی پیش از ضرب‌الاجلی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود یاد کرد و گفت که از سال پیش ۵۰ میلیون سیم‌کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم‌کارت باقی‌ ماند. اکنون برای مشترکان این سیم‌کارت‌ها تا ۹ دی‌ماه فرصت در نظر گرفته شده تا نسبت به احراز هویت اقدام کند.

واعظی در عین حال پیش‌بینی کرده بود حدود شش میلیون از این سیم‌کارت‌ها که احراز هویت آنها صورت نگرفته تا پایان مهلت تعیین شده نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

البته پس از نهم دی‌ماه از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مهلت در نظر گرفته شده برای مشترکان تلفن همراهی که اطلاعات هویتی سیم‌کارت‌ آنها ناقص بود تمدید شد و رگولاتور اینگونه عنوان کرد که برای تکمیل اطلاعات، مشترکان تا پایان دی‌ماه فرصت دارند.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات رادیویی در این باره عنوان کرده بود که اطلاعات مربوط به پنج میلیون مشترک در اپراتورهای تلفن همراه ناقص است که این مشترکان تا پایان دی‌ماه برای تکمیل اطلاعات خود فرصت دارند.

اما به تازگی وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی با ایسنا در ارتباط با آخرین وضعیت احراز هویت سیم‌کارت‌های تلفن همراه گفت: مردم در اجرای این طرح همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.

وی در عین حال عنوان کرد برای مشترکانی که اطلاعات هویتی آنها به‌طور کامل مشخص نبوده طی این مدت پیامک‌هایی ارسال شده که بسیاری افراد پس از دریافت این پیامک‌ها نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام کردند.

وی ادامه داد: عده‌ای هم هنوز این اطلاعات را تکمیل نکرده‌اند که در چنین شرایطی خط مشترک برای مدتی به حالت یک طرفه در خواهد آمد.

واعظی با بیان این‌که امور مربوط به اجرای این طرح به خوبی پیش می‌رود، تاکید کرد: ما نیز در وزارت ارتباطات تلاش داریم به گونه‌ای عمل شود که برای مردم هیچ‌گونه مزاحمتی ایجاد نشود.

وی در ارتباط با آماری که مربوط به سیم‌کارت‌های احراز هویت شده می‌شود نیز اینگونه عنوان کرد که در حال حاضر اطلاعات مربوط به آخرین وضعیت این موضوع را ندارد، اما این مساله قابل پیگیری و اعلام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونهایی که سیم کارت ۶۴۰ هزارتومانی خریدند تفاوتشان با سیم کارت ۱۵۰ هزار تومانی چیست و پول مردم چی میشه

    • محمدعلی مهرابی

      دخترمن ده یال قبل درتصادف مرحوم شداوهنوزازدواج نکرده بودبامن زندگی میکرددارائی اودردنیاسیم کارتی بود که اقساتی خریده بودتنهایادگارش که بنامش بودهمین بودمن ده سال بخاطراینکه انرابنام ویادگارش حفظ کنم تلاش کردم حالا انراقطع کردندمن باسن بالای هفتاد سال قادر بهگذراندن هفت خان رستم برای انحصاروراثت راندارم ایااینضایع کردن حقالناس نیست ایااین سیم بیهویت است من حتی دیه او رانگرفتم چون قابل خوردن نبود بانی این کار را بخدا واگذار میکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج