۴۶۴۷۴۵
۲۵ نظر
۵۰۰۵
۲۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آخرین اخبار از حادثه ریزش ساختمان پلاسکو

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال شده در اطراف محل حادثه پلاسکو را تشریح کرده و از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری در مرکز پایتخت خودداری کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی اعمال شده در اطراف محل حادثه پلاسکو را تشریح کرده و از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری در مرکز پایتخت خودداری کنند.

سرگرد علی شریفی درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده در محورهای منتعی به حادثه پلاسکو، اظهار کرد: برابر تدابیر اتخاذ شده تردد کلیه وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه مجاز در خیابان جمهوری حدفاصل خیابان حافظ تا سعدی و هم چنین خیابان فردوسی حد فاصل میدان امام خمینی تا میدان فردوسی ممنوع است.

وی با بیان اینکه این محدودیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که تا حد امکان از ترددهای غیر ضروری در مرکز پایتخت خودداری کنند.

وی در مورد مسیرهای جایگزین خطوط اتوبوسرانی نیز گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با اتوبوسرانی در حدود ۵ یا ۶ خط اتوبوس که از این معابر می‌گذرد تغییراتی ایجاد شده که این تغییرات در مبدا و مقصد به اطلاع مسافران می‌رسد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شهروندان خواست که از حضور در اطراف محل حادثه ساختمان پلاسکو خودداری کرده و خبرها را از طریق خبرگزاری‌های معتبر و رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.
شرایط امدادرسانی در پلاسکو بسیار سخت است
در حالی که ۲۴ ساعت از وقوع حادثه پلاسکو می‌گذرد، سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است، اعلام کرد: هنوز تعداد افرادی که در آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون نیز حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده است.

دکتر پیرحسین کولیوند اظهار کرد: شرایط امدادرسانی بسیار سخت و دشوار شده است. عملیات امداد رسانی و آواربرداری از همه بخش‌های ساختمان پلاسکو در حال انجام است اما دود غلیظ که از ساختمان برخاسته است مشکلات جدی را در مسیر امدادرسانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: هنوز تعداد افرادی که در زیر آوار گیر افتاده‌اند روشن نیست و تا کنون حتی یک‌نفر هم رها سازی نشده تا از وضعیت همکاران آتش‌نشان محبوس در آوار اطلاع پیدا کنیم.

کولیوند گفت: نیروهای امدادرسانی در حال تونل‌زنی در ساختمان پلاسکو هستند. بیمارستان‌ها نیز همچنان در حالت آماده باش قرار دارند. همچنین دو تیم حمایت روانی در محل حادثه و در محلی که خانواده‌های آتش‌نشانان حضور دارند، مستقر شده است.

سرپرست اورژانس کشور گفت: تیم‌های فوریت‌پزشکی، جراحی عمومی و متخصصین در منطقه مستقر هستند تا در صورت نیاز ارائه خدمات دهند.
ناامیدی سخنگوی آتش‌ نشانی: احتمالا همکارانمان زیرآوار پلاسکو به شهادت رسیده‌اند
سخنگوی ستاد بحران پلاسکو و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران درباره آخرین وضعیت امدادرسانی و جست‌وجو در این حادثه گفت: حادثه ساختمان پلاسکو طی دو مرحله رخ داد. مرحله نخست این حادثه مربوط به حریقی بود که در طبقات بالایی این ساختمان رخ داد و زمان وقوع آن ۷:۴۹دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داد شده، در عرض ۲ دقیقه آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند.

سید جلال ملکی با بیان اینکه همزمان نردبان هیدرولیکی و دیگر تجهیزات به محل حادثه اعزام شد، گفت: عوامل آتش‌نشانی بلافاصله عملیات نجات و اطفا حریق را در ساختمان پلاسکو آغاز کرده و بیش از ۶۰ نفر از افراد حاضر در ساختمان پلاسکو را از ساختمان خارج و به محل باز انتقال دادند. همچنین ۵ نفر از افرادی که در پنجره‌های این ساختمان آویزان شده بودند، توسط بالابرهای آتش‌نشانی نجات داده شده و به محل امن منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه حوالی ساعت ۱۰ تا ۱۱ روز گذشته، شعله‌های حریق در ساختمان پلاسکو مهار و به طور نسبی اطفا شد، گفت: آتش‌نشانان در حال عملیات گشت زنی و ایمن سازی در طبقات برای نجات افراد بودند که ناگهان صدای انفجاری در طبقات فوقانی به گوش رسید و شدت انفجار به حدی بود که تمامی شیشه‌های ساختمان تخریب شد.

وی با بیان اینکه به دنبال وقوع این انفجار فرمانده عملیات با توجه به احتمال بروز خطرات، دستور تخلیه سریع ساختمان را صادر کرده و آتش‌نشانان نیز خروج از ساختمان را آغاز کردند گفت: دقایقی بعد انفجار دوم رخ داده و لحظاتی بعد، طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو ریزش کرد که با توجه به اسکلت فلزی ساختمان و کم شدن مقاومت آن به دلیل حرارت آتش و همچنین پاره شدن بار طبقات بالایی، ناگهان تمامی ساختمان پلاسکو ریزش کرده و ساختمانی که بین ۵۰ تا ۶۰ متر ارتفاع داشت در عرض چند ثانیه به تلی از خاک بدل شد.

سخنگوی ستاد بحران پلاسکو با بیان اینکه به گفته اورژانس ۲۳ نفر در همان دقایق اولیه مصدوم شده و تحت درمان قرار گرفتند، ادامه داد: بخش دوم عملیات آتش‌نشانان ساختمان پلاسکو از این زمان آغاز شده و عملیات آواربرداری و جست‌وجو به عملیات اطفاء حریق اضافه شده که بلافاصله ایستگاه‌های دیگر نیز به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه طبق اطلاعات ما حدود ۲۰ تن از همکاران ما هنگام ریزش ساختمان داخل ساختمان حضور داشتند، گفت: متاسفانه اطلاعاتی از همکاران خود نداشته اما با توجه به مدل تخریب و ریزش ساختمان احتمالا همکاران ما که در این ساختمان حضور داشته‌اند، به شهادت رسیدند.

خطر فروریختن ساختمان مجاور پلاسکو جدی شد
منابع مستقر در محل وقوع فاجعه پلاسکو حاکی از آن است که ساختمان مجاور آن در خطر فروریزی قرار دارد. دیواره های پاساژ کویتی ها در مجاورت مخروبه پلاسکو ترک برداشته و خطر ریزش این بنا هم جدی به نظر می رسد.

در این خصوص نیروهای امدادی نیز احتمال فروریختن پاساژ کویتی ها را محتمل دانستند.

عمق خطر آنجاست که برخی از نیروهای امدادی برای عملیات امداد و نجات از درب زیرزمین این پاساژ و از قسمت موتور خانه وارد شده اند و در تلاش برای یافتن افراد زیر آوار مانده هستند.

شهادت اولین آتش‌ نشان مصدوم در بیمارستان
سرپرست اورژانس کشور از شهادت آتش‌نشانی که به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری شده بود، خبر داد.

پیر حسین کولیوند ضمن اعلام این خبر افزود:‌ صبح امروز یکی از مصدومان این حادثه که با سوختگی بالا در بیمارستان شهید مطهری منتقل و در بخش آی سی یو بستری شده بود، به علت شدت جراحت درگذشت.

به گفته وی، این مصدوم جزو آتش نشانانی بود که چندین عملیات احیا روی او صورت گرفته بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باهاتون هم دردهستم
      عزیزان قهرمان همیشه مظلوم
      آتش نشانان

    • بدون نام

      خدایا خودت کمکشون کن....

    • نجف امیری

      وقتی نکات ایمنی رعایت نشه ملتی اینطور عزادار میشه .شادی روح همه شو ن صلوات

    • سارا

      ای وای خدای من صبر بده بهشون....بخاطر بیکفایتی و سهل انگاری ی عده همیشه بقیه باید بسوزن

    • سما

      ناراحت شدبم خیلی تسلیت میگم

    • بدون نام

      خداوند روحشون قرین رحمت کند واقعا الفاظ قادر به بیان حادثه نیست خدایا به خانواده هاشون صبر عنایت کن سعد یا مرد نکونام هرگز نمیرد.....

    • حامی

      خدایا خودت کمک کن :(

    • مریم

      انشاالله که خدا کمکشون کنه و سالم بیرون بیان.انشاالله

    • علي

      خدايا كمكشون كن

    • بدون نام

      واقعا حادثه دردناکیه خدا به خانواده هاشون صبر بده و خودشون رو در بهشت برین جای بده . ...
      خدا قوت و کمکشون کنه به زیز آوار مانده ها

    • بدون نام

      واقعا حادثه دردناکیه خدا به خانواده هاشون صبر بده و خودشون رو در بهشت برین جای بده . ...
      خدا قوت و کمکشون کنه به زیز آوار مانده ها

    • حسین

      این اتش نشانای بدبخت باید بخاطر یه سری از خود راضی هایی ک بخاطر چک هاشون رفتن تو مغازه هاشون به این روز بیفتند..

    • امیر

      خدا...... چرا...

    • رحمان

      خدا کمک شان کنه و قابل توصیف نیست این فداکاری برادران اتش نشان و از خداوند متعال برای خانواده های همه اسیب دیدگان طلب صبر میکنیم و خداوند انشاالله به همه رحم کنه و همه عزیزان زنده بیرون بیان تا خانوادهشان شاد بشن

    • آشنا

      یک سری آدم احمق تاوان آ نها را آنش نشان فداکار با جانش پرداخت کرد

    • سهیل

      واقعا متاسفم برای عزیزان هموطنم که نزدیک به یه روز شد در زیر خاک و اتش به شهادت رسیدن اینها مردهای با خدا بی ادا هستن اینها جان نثار مردم هستم به حق مولا حضرت علی و حضرت ابوالفضل و وحضرت حسین انها را به بهشت وبه خانوادشون مثل حضرت زینب تحمل بفرما الهییییییی امین

    • میلاد محمدی

      خدا کمکمون کنه
      اونا که زیر آوارن زنده بیان بیرون...
      فقط این میتونه ی مرهمی واسه دلای سوختمون باشه

    • saman

      من فقط اومدم اینجا که بگم واقعا ننگ بر اون مردمی که اونجا داشتن از کشته شدن اتش نشان ها با گوشی فیلم میگرفتن تعدادشونم یکی دوتا نبود اتش نشانا رفتن کمک اونا اونوقت اونا دارن از کشته شدنشون زیر اوار فیلم میگیرن جای اینکه کمک کنن یا حداقل برن کنار امدادگرا به داد اونایی که زنده هستن برسن فقط میتونم بگم خاک تو سر اونا امیدوارم منتشر شه

    • بدون نام

      ساختمانی که ایمن نیست و هیچ استاندارد ایمنی ندارد چرا باید منتظر باشیم تا یک فاجعه انسانی در انجا رخ دهد.چرا نباید پیش گیری کنیم . ریزش ساختمان یا ریزش انسانیت. متاسفانه ما هیچ احتمالی برای ایجاد خطر در نظر نمیگیریم .بعد میگوییم قدیمی بود قدیمی بود. همه ما مسولیم.

    • جواد

      سلام تسلیت به خانواده اتش نشانان وهمچین مرحومان ایران وخدا قوت به تمام دست در کاران و کمک رسانان

    • نماز باران بخوانیم

      خاموش کردن آتش به این زودی و نجات جان افراد زیر آوار بعید به نظر میرسد. نمیشود نماز باران خواند تا برف و بارانی ببارد شاید آتش خاموش شود..ساختمانهای اطراف رو خراب کنند تا راحت تر به آواربرداری دسترسی داشته باشند

    • معصومه

      خدا ب دادسون برسه ....خدایا معجزه کن...امیدوارم خدا ب کسایی ک زیر اوارن تحمل و عزیزانی ک در تلاشن. بهشون قدرت و نیرو و تسریع در عمل بده...ای کاش مردم جنبه گوشی داشتن رو داشتن آیا جان هموطنان مهمتره یااینکه با بقول خودتون شکار لحظه ها و این اصطلاح ها داشته باشین؟؟کاش تلوزیون ب جای تبلیغ گوشی تبلیغ استفاده از اون رو انجام می‌داد کاش سطح فرهنگ بالا بره...حیف و صد حیف ک عده ای فدای بی درکی و بی فکری بعضیا میشن...تسلیت

    • حسنپور

      فقط میتونم بگم بمیرم برای خانواده های آتش نشان ها و بعد اصلا قابل باور نیست چنین واقعه ایی خدا به خانواده های این فداکاران فقط صبر دهد چنین واقعه ایی خیلی دردناکه واقعاا دردناکه .

    • بدون نام

      خدایا بحق تمام شهدای کربلا.این بندگان ایثارگر را زنده از اوار بیارن
      بیرون

    • بدون نام

      دست مریزاد به همشون.اما این اتفاق ترس بزرگیه.ما خیلی از این ساختمونا تو سطح شهر داریم.الان یکیش ریخته و بعد چندین ساعت هنوز نتونستیم کاری کنیم.اگه زلزله بیاد و چندتا از این ساختمونا بریزه چه کار میخواییم کنیم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج