جاباما
۴۶۵۱۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازداشت ۹۵ معترض در مراسم تحلیف ترامپ

طی درگیریهایی که پس از برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» میان نیروهای پلیس و معترضان در شهر واشنگتن دی. سی روی داد، دو افسر پلیس مجروح و ۹۵ تن از معترضان بازداشت شدند.

خبرگزاری مهر: به نقل از سی اِن اِن،‌ طی درگیریهایی که پس از برگزاری مراسم تحلیف «دونالد ترامپ»- رئیس جمهور جدید آمریکا- میان نیروهای پلیس و معترضان در شهر واشنگتن دی. سی. و در نزدیکی محل برگزاری این مراسم روی داد،‌ دو افسر پلیس زخمی و ۹۵ تن از معترضان بازداشت شدند.

گفتنی است که تعدادی از معترضان به شکستن شیشه ها، خسارت زدن به اتومبیلها و پرتاب سنگ و بطری به سمت پلیس مبادرت کردند.

در نتیجه این درگیریها،‌ دو افسر پلیس واشنگتن و یک نفر دیگر برای مداوای جراحاتشان به بیمارستان منتقل شدند.

شایان ذکر است که پس از مراسم تحلیف ترامپ، معترضان در نزدیکی خیابان دوازدهم و «کی» سنگ و بطری به سمت پلیس پرتاب کردند. در مقابل، نیروهای پلیس با حضور در محل تظاهرات از وسایل دودزا و بمبهای صوتی برای متفرق ساختن معترضان استفاده نمودند.

«پیتر نیوشام» رئیس پلیس واشنگتن دی. سی به خبرگزاری سی اِن اِن گفت که از مجموع هزاران معترضی که به طور مسالمت آمیز تظاهرات کردند، تنها چند صد معترض به برخورد فیزیکی با پلیس دست زدند.

پلیس واشنگتن دی. سی. همچنین اعلام کرد که از ساعت ۲ بعدازظهر- به وقت محلی- تاکنون ۹۵ معترض بازداشت شده اند و اینکه «برای ممانعت از اقدامات جنایی و حفاظت از افراد و اموال، اسپری فلفل و سایر وسایل کنترل مورد استفاده قرار گرفتند».

یک معترض بیست ساله از شهر نیومکزیکو گفت که «دونالد ترامپ یک فاشیست است و برای مردم به ویژه آنهایی که متحمل درد و رنج شده اند، سقوط به درون [ایدئولوژی] فاشیسم امری بسیار آسان است».

یک معترض دیگر با نام «ید هالتز» از شهر نیویورک گفت که «ما اینجا هستیم تا علیه ایده های مطرح شده از جانب ترامپ در دوره انتخاباتی اش- همچون تبعیض جنسی،‌ اسلام هراسی و تعصب و ملی گرایی- ایستادگی کنیم».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» روز جمعه بیستم ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا طی مراسمی در مقابل کنگره امریکا سوگند یاد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج