۴۶۵۲۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۵ نكته از نیم‌فصل دوم بوندس ليگا

سرانجام پس از ۴ هفته و يك روز و ۲۲ ساعت و ۳۶ دقيقه و ۴۱ ثانيه رقابت‌هاي بوندس‌ليگاي آلمان با پشت ‌سر گذاشتن تعطيلات زمستاني با ديدار بايرن‌مونيخ و فرايبورگ كه جمعه شب از ساعت ۲۳ برگزار مي‌شود، از سر گرفته خواهد شد.

آی اسپورت: سرانجام پس از ۴ هفته و يك روز و ۲۲ ساعت و ۳۶ دقيقه و ۴۱ ثانيه رقابت‌هاي بوندس‌ليگاي آلمان با پشت ‌سر گذاشتن تعطيلات زمستاني با ديدار بايرن‌مونيخ و فرايبورگ كه جمعه شب از ساعت ۲۳ برگزار مي‌شود، از سر گرفته خواهد شد. ليگي كه هنوز با حضور راسن‌بال لايپزيك در بالاي جدول حساس و پرهيجان دنبال خواهد شد. برخلاف هميشه بوندس‌ليگا در فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ پس از برگزاري هفته آخر نيم‌فصل نخست به تعطيلات نرفت تا صدرنشين در پايان نيم‌فصل در اولين هفته‌اي كه در سال ۲۰۱۷ برگزار مي‌شود، مشخص شود. پيش از شروع هفته هفدهم بوندس‌ليگا به نكاتي جالب اشاره خواهيم كرد.

قهرمانان زمستاني

رقابت‌هاي بوندس‌ليگاي آلمان هنوز به نيمه راه نرسيده و اين هفته مشخص خواهد شد صدرنشين يا همان قهرمان نيم‌فصل اول چه تيمي خواهد بود. بايرن فرصت خوبي دارد تا با تنها يك تساوي برابر تيم هشتم جدول «قهرمان زمستاني» بوندس‌ليگا نام بگيرد. در صورتي كه اين اتفاق رخ دهد براي ششمين فصل متوالي خواهد بود كه باواريايي‌ها صدرنشين ليگ آلمان پس از سپري كردن نيمي از فصل خواهند بود. لايپزيك هم دعا مي‌كند تا بايرن دومين شكست فصل را بپذيرد و آنها فرصت داشته باشند با پيروزي برابر اينتراخت‌فرانكفورت براي نخستين مرتبه به اين افتخار دست پيدا كنند. در مجموع بايرني‌ها ۲۱ مرتبه در پايان نيم‌فصل قهرمان شده‌اند كه در ۱۸ دوره در پايان فصل هم قهرمان شده‌اند.

5 نكته از نیم‌فصل دوم بوندس ليگا

شروع بدون اوباميانگ

دورتموند اوضاع و احوال خيلي خوبي پيش از تعطيلات زمستاني نداشته و به جاي اينكه در كورس قهرماني با بايرن‌مونيخ قرار بگيرد در رده ششم منتظر لغزش رقبا براي رسيدن به جمع چهار تيم بالاي جدول است. خبر بد براي توماس توخل شروع سال ۲۰۱۷ بدون پيراِمريك اوباميانگ، ستاره گابني زنبورهاست كه اين فصل در بسياري از روزهاي سخت به كمك تيمش آمده است. كاپيتان تيم ملي گابن در جام ملت‌هاي آفريقاي ۲۰۱۷ كه به ميزباني كشورش برگزار مي‌شود حضور پيدا كرده و اين رقابت‌ها تا پنجم فوريه (۱۷ بهمن) ادامه خواهد داشت. به اين ترتيب در صورتي كه گابن به مراحل بالاتر برسد بهترين گلزن دورتموند سه بازي تيمش را از دست خواهد داد. وردربرمن اولين رقيب دورتموند در سال ۲۰۱۷ است و سپس اين تيم برابر ماينتس و لايپزيك قرار خواهد گرفت كه ديدار سومي كه زنبورها بايد بدون اوباميانگ برگزار كنند اهميت زيادي خواهد داشت. اوباميانگ تا پايان هفته شانزدهم موفق شد ۱۶ گل براي تيمش به ثمر برساند.

5 نكته از نیم‌فصل دوم بوندس ليگا

گرگ‌ها برمي‌گردند؟

ولفسبورگ كه دو فصل پيش با ديتر هكينگ در كورس قهرماني با بايرن‌مونيخ بود روزهاي بدي را سپري مي‌كند. اين تيم ستاره‌هاي زيادي را از دست داد و به تدريج افت كرد تا ديتر هكينگ كار خودش در اين باشگاه را از دست بدهد. گرگ‌ها با كسب ۱۶ امتياز در ۱۶ هفته ابتدايي بوندس‌ليگا در رده سيزدهم قرار گرفته‌اند و فقط ۳ امتياز با منطقه خطر فاصله دارند. والرين اسماعيل، مربي فرانسوي تيم دوم باشگاه، ابتدا به عنوان مربي موقت انتخاب شد و سپس قراردادش را دائمي كرد. او هم تحول بزرگي در تيم نتوانست به‌ وجود بياورد و در ۱۰ بازي تيمش ۴ برد، يك تساوي و ۵ شكست كسب كرده. با اين وجود سعي كرد در نقل ‌و ‌انتقالات زمستاني تيمش را ترميم كند. آنها ستاره‌شان يوليان دراكسلر را به پاري‌سن‌ژرمن فروختند اما سه بازيكن جذب كردند كه بسياري آنها را در راه جدا شدن سبزها از پايين جدول مؤثر مي‌دانند. ريشدلي بازوئر هافبك جوان هلندي از آژاكس، پل ژرژ اِنتپ مهاجم رن فرانسه و يونس مالي هافبك تكنيكي تركيه‌اي ماينتس بازيكنان جديدي هستند كه در زمستان به اين تيم ملحق شده‌اند.

5 نكته از نیم‌فصل دوم بوندس ليگا

تغييرات روي نيمكت‌ها

ژرمن‌ها هميشه به صبر و تحمل معروف بوده‌اند اما اين فصل در باشگاه‌هاي بوندس‌ليگايي نشاني از آن صبر هميشگي را نديديم. هفت تغيير در طول ۱۶ هفته ابتدايي بوندس‌ليگا روي نيمكت‌ها اتفاق افتاد و در اين بين نكته اميدواركننده اعتماد به مربي‌هاي تازه‌كار بود. در روزهاي تعطيلات زمستاني سه باشگاه مربي‌هاي جديد خودشان را معرفي كردند. تورستن فرينگز، هافبك ۴۰ ساله سابق تيم ملي آلمان كه كمك‌مربي وردربرمن بود، اولين روزهاي سرمربيگري خودش را در دارمشتات تجربه خواهد كرد. او جانشين نوربرت مِير شده است. آگسبورگ هم مانوئل بائوم ۳۷ ساله را جانشين دِرك شوستر كرد. پس از جدايي آندره شوبرت سرمربي مونشن‌گلادباخ، ديتر هكينگ سرمربي سابق ولفسبورگ هم جانشين او شد. پيش از اينها وردربرمن، هامبورگ، ولفسبورگ و اينگولشتات تصميم گرفته بودند به ترتيب الكساندر نوري، ماركوس گيسدول، والرين اسماعيل و مايك والپورگيس را به عنوان مربي‌هاي جديدشان براي فرار از بحران انتخاب كنند.

5 نكته از نیم‌فصل دوم بوندس ليگا

مدعيان غيرمنتظره اروپايي شدن

جدول بوندس‌ليگاي آلمان اين فصل تيم‌هاي جديدي را در بالاي خودش مي‌بيند. علاوه بر راسن‌بال لايپزيك كه شانس بسيار خوبي براي راهيابي به ليگ قهرمانان اروپا دارد، هرتابرلين، اينتراخت‌فرانكفورت، هوفنهايم و حتي كلن رده هفتمي مي‌توانند اميدوار باشند به ليگ قهرمانان اروپا يا حداقل به ليگ اروپا برسند. بدين ترتيب دورتموند رده ششمي چندان كار آساني در ادامه رقابت‌ها نخواهد داشت. در اين بين تنها تيمي كه در پنج ليگ معتبر اروپايي شكست نخورده هم هوفنهايم است كه با يوليان ناگلسمن جوان اين فصل چشم‌ها را خيره كرده. راهيابي تيم اين مربي ۲۹ ساله به رقابت‌هاي اروپايي فصل آينده مي‌تواند جالب ‌توجه باشد. در جدول بوندس‌ليگا در پايان هفته شانزدهم پس از بايرن‌مونيخ ۳۹ امتيازي، لايپزيك، هرتابرلين، اينتراخت‌فرانكفورت، هوفنهايم، دورتموند و كلن به ترتيب با ۳۶، ۳۰، ۲۹، ۲۸، ۲۷ و ۲۵ امتياز قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج