۴۶۵۳۱۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آغاز جشنواره سینمای مستقل امریکا

رابرت ردفورد در نشست خبری افتتاحیه جشنواره فیلم مستقل ساندنس که یک شب مانده به تحلیف دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب امریکا برگزار شد، به صراحت اعلام کرد رویکرد این رویداد سینمایی در دوران ریاست جمهوری ترامپ تغییری نخواهد کرد.

وب سایت آی ‌سینما: رابرت ردفورد در نشست خبری افتتاحیه جشنواره فیلم مستقل ساندنس که یک شب مانده به تحلیف دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب امریکا برگزار شد، به صراحت اعلام کرد رویکرد این رویداد سینمایی در دوران ریاست جمهوری ترامپ تغییری نخواهد کرد. در عوض، این نهاد مستقل همچنان به حمایت و پرورش هنرمندان جوان متعهد خواهد ماند و قرار نیست به عنوان صدای مخالفان تغییر رویکرد بدهد.

به گزارش «ورایتی»، ردفورد بنیانگذار جشنواره فیلم مستقل ساندنس در نشست رسانه‌ای که همزمان با افتتاحیه برگزار شد، صریحا از مواضع برگزارکنندگان این رویداد سینمایی گفت: «ما خودمان را قاطی سیاست نمی‌کنیم. بر روی داستان‌هایی که هنرمندان روایت می‌کنند متمرکز می‌مانیم ... وارد بازی طرفداری نمی‌شویم.»
آغاز جشنواره سینمای مستقل امریکا

مراسم تحلیف ترامپ همزمان با دومین روز برگزاری جشنواره ساندنس برگزار شد و قرار است فردا یک راهپیمایی اعتراضی در پارک سیتی ایالت یوتا - محل برگزاری جشنواره - انجام شود. با این حال، موسسه ساندنس صریحا اعلام کرده هیچ‌گونه نقشی در برگزاری این رویداد ندارد. این در حالی است که مواضع ترامپ نسبت به صنعت سرگرمی و سینما حواشی و جنجال‌های خودش را در هفته‌های اخیر،‌ به ویژه بعد از سخنرانی جسورانه مریل استریپ در مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب به همراه داشته است.

شمار قابل توجهی از ستاره‌های سرشناس هالیوود و سینمای مستقل امریکا از شرکت در مراسم تحلیف ترامپ خودداری کرده‌اند و ترامپ نیز در واکنش به بازیگران و هنرمندانی که مانند مریل استریپ از او انتقاد کرده‌اند در صفحه توییتر خود حمله کرده است.

ردفورد که به عنوان یک سینماگر لیبرال و حامی محیط زیست شناخته می‌شود، در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: «رییس جمهورها می‌آیند و می‌روند. پاندول تاب می‌خورد. به عقب و جلو می‌رود. همیشه همین‌طور بوده و همیشه همین‌طور خواهد بود.» او همچنین اضافه کرد البته که حس اضطراب و نگرانی بسیاری از امریکایی‌ها را نسبت به حضور ترامپ در کاخ سفید درک می‌کند. ردفورد یادآور شد این حس را می‌فهمد که انگار «تاریکی در شرف نزدیکی است.»

با این همه، بازیگر و فیلمساز ۸۰ ساله تلاش کرد از زاویه‌ای مثبت و با نگاهی خوش‌بینانه به آینده توضیح بدهد که نباید اجازه داد وحشت از ترامپ بر جامعه غلبه کند: «باید به دنبال منشاء نور و روشنایی باشید.» او اضافه کرد: «در گفتمان فعلی، به نظر می‌رسد قرار است ما از خیلی چیزها محروم شویم و این موضوع افراد را شوکه و مضطرب کرده است. من امیدوارم و تصور می‌کنم جنبشی در راه خواهد بود.»

با وجود تلاش ردفورد و دیگر برگزارکنندگان ساندنس از جمله جان کوپر دبیر جشنواره و کری پوتنام دبیر اجرایی موسسه ساندنس برای دور ماندن از فضای سیاست‌زده این روزهای امریکا و فراهم آوردن فرصتی برای گردهمایی عشاق سینمای مستقل، اما جو سنگینی بر فضای افتتاحیه جشنواره حاکم بود و پرسش‌های اغلب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حول محور ترامپ و دیگر مضامین سیاسی روز مطرح شد.

به علاوه، صحبت از طرح ترامپ مبنی‌بر حذف بودجه هنرهای ایالتی، سایه‌ای سنگین بر فضای نشست رسانه‌ای حاکم کرده بود. پوتنام با اشاره به این موضوع گفت تنها حدود ۷۴۰ میلیون دلار از بودجه ایالتی به حوزه هنر اختصاص می‌یابد که رقمی بسیار ناچیز است: «به نظرم این مسئله فقط مختص فیلمسازان نیست ... بلکه از اساس مسئله‌ای انسانی است. مسئله آزادی بیان است و نقشی که هنر در جامعه ایفا می‌کند.»

سی و سومین جشنواره فیلم ساندنس که به نوعی آغازگر فصل جدید تولیدات سینمایی سال به شمار می‌رود، تا ۲۹ ژانویه ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج