۴۶۵۸۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بررسی یک تئوری قدیمی

آیا بایرن مونیخ رقبایش را تضعیف می‌کند؟

همیشه این تئوری در مورد بایرن مونیخ وجود داشته که این تیم با تضعیف رقبایش توانسته به قهرمانی‌های پیاپی در بوندس لیگا برسد اما آیا این همه واقعیت است؟

خبرگزاری تسنیم: روند شکست‌ناپذیری هوفنهایم یکی از داستان‌های جالب این فصل رقابت‌های بوندسلیگا است اما چند روز قبل از این که شاگردان یولیان ناگلزمان بخواهند در بازی دیروز (شنبه) لیگ را آغاز کنند، اخبار مربوط به موفقیت آنها تحت تاثیر یک خبر محو شد؛ دو بازیکن از بازیکنان کلیدی این تیم، یعنی نیکلاس زوله و سباستین رودی در بازار نقل و انتقالات زمستانی به بایرن مونیخ پیوستند.

در رقابت‌های سطح برتر آلمان (بوندسلیگا) معمولا این موضوع اتفاق می‌افتد و برای همه عادت شده است، البته در هر لیگی تیم‌های بزرگ‌تر معمولا بازیکنان مطرح تیم‌های کوچکتر را به خدمت می‌گیرند اما آنها بازیکنان‌شان را از همه تیم‌های کوچک اروپا می‌خرند، نه فقط از لیگ خودشان. از طرفی آنها فقط زمانی که بازیکنی را نیاز داشته باشند می‌خرند، نه هر بازیکنی که در تیم دیگر می‌درخشد. بایرن مونیخ البته این هنر را دارد که همیشه با خریدهایش نه تنها تیم خودش را تقویت، بلکه تیم حریف را هم تضعیف کند؛ آن هم با این روش که همیشه مهره‌های خوب آنها را برای خودش برمی‌دارد.

فقط در دهه گذشته بایرنی‌ها ماتس هوملس، ماریو گوتزه و روبرت لواندوفسکی را از دورتموند، ماریو گومز را از اشتوتگارت، مانوئل نویر را از شالکه و ماریو ماندژوکیچ را از وولفسبورگ خریده‌اند. این لیست همچنان ادامه دارد. در بسیاری از این موارد، البته نه همه آنها، تیمی که بازیکن می‌فروخته در همان فصل شرایط و اوضاع خوبی داشته است. در مورد آن باقی خیلی کم هم واقعا بایرن مونیخ برای جذب بازیکنان‌شان مشتاق بوده است. جالب اینجاست که حتی دیگر قدرت مطرح فوتبال آلمان و رقیب دیرینه بایرن مونیخ، دورتموند هم نمی‌تواند مقابل این اقدام باواریایی‌ها مقاومت کند. این یعنی بایرن مونیخ جدا از سلطه بر بوندسلیگا، بر بازار نقل و انتقالات داخلی آلمان هم سلطه دارد.

آیا بایرن مونیخ رقبایش را تضعیف می‌کند؟

این روزها فوتبال همه جای دنیا البته همین طور شده است. این طور نیست که بگوییم بایرن کار اشتباهی می‌کند؛ طبیعی است که آن‌ها فقط روی منافع خودشان تمرکز کنند اما اگر تیم‌های میان جدولی و حتی دیگر قدرت فوتبال آلمان بتوانند مقابل قدرت خرید بایرنی‌ها و طمع‌ و نیاز مالی خودشان مقاومت کنند، آن وقت می‌توان گفت رقابت واقعی و جدی‌تری برای رسیدن به قهرمانی برگزار می‌شود. باید دید آیا آن زمان هم همه تیم‌های دیگر غیر از بایرن برای دوم شدن می‌جنگند؟

در رقابت‌های این فصل ردبول لایپزیگ تنها تیمی است که تا اینجا تهدیدی جدی برای بایرن برای رسیدن به پنجمین قهرمانی پیاپی به حساب می‌آید. درست است که انتقادات زیادی از نحوه پول خرج کردن این تیم تازه وارد به بوندسلیگا هم به میان آمده است، اما می‌توان گفت این تیم ثروتمند تنها تیمی است که می‌تواند مقابل پیشنهادهای وسوسه کننده باواریایی‌ها مقاومت کند. البته که مشخص نیست در آینده چطور می‌شود. چیزی که واضح است اینکه اگر نبی کیتا و تیمو ورتر، ستاره‌های لایپزیگ تا ۶ ماه دیگر در کنار آنچلوتی و با لباس قرمز روی نیمکت بایرن نشسته باشند، کمتر هوادار بوندسلیگا از این موضوع تعجب می‌کند. به خاطر بوندسلیگا و رقابت ورزشی البته باید امیدوار باشیم که این اتفاق نیفتد؛ فقط زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

منبع: مت پیرسون/ دویچه وله
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج