جاباما
۴۶۶۰۹۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

استقبال گرم از فیلم مستند ال گور

فیلم جدید معاون اول اسبق رییس جمهور آمریکا فستیوال رابرت ردفورد را افتتاح و بار دیگر توجه‌ها را بر تغییرات اقلیمی و دونالد ترامپ متمرکز کرد.

روزنامه بانی فیلم: فیلم جدید معاون اول اسبق رییس جمهور آمریکا فستیوال رابرت ردفورد را افتتاح و بار دیگر توجه‌ها را بر تغییرات اقلیمی و دونالد ترامپ متمرکز کرد.

به نقل از ورایتی، فیلم «یک دنباله ناراحت کننده: حقیقت تا قدرت» پنج شنبه شب فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۷ را افتتاح کرد و از سوی ۱۲۰۰ نفری که در سالن اکلز سنتر حضور داشتند، با بازخوردی بسیار مثبت مواجه شد.
استقبال گرم از فیلم مستند ال گور

با وجود اینکه ال گور در فیلم «یک دنباله ناراحت کننده» اعلام کرد یک سیاسمتدار کنار کشیده است، مخاطبان فستیوال فیلم ساندنس طوری به دنباله فیلم سال ۲۰۰۶ او که «یک حقیقت ناراحت کننده» نام داشت واکنش نشان دادند که انگار می‌خواستند او به بازی سیاست بازگردد. بسیاری از آن ها در پایان فیلم به صورت ایستاده مشغول تشویق ال گور شدند که هدف آرام کردن تغییرات اقلیمی را با دیگر اهداف اخلاقی بزرگ عصر مدرن از جمله حق رای زنان و حقوق مدنی مقایسه کرد.

رابرت ردفورد فیلم افتتاحیه فستیوال را معرفی کرد و گفت ال گور یک «دوست خوب» است. ردفورد با اشاره به حرکت دادگاه ارشد مبنی بر توقف بازشماری آرا در ایالت فلوریدا که باعث شد جورج دبلیو بوش رییس جمهور شود، گفت: «لحظه‌ای در سیاست بود که دادگاه ارشد خیلی با ال مهربان نبود. این مسئله باعث شد او از سیاست دور شود و به سمت فیلم برود و این به نفع ما بود. حالا او می‌تواند در هر دو سوی خیابان کار کند و این کار را خیلی خیلی خوب انجام داده است.»

مثل فیلم اول، «دنباله ای ناراحت کننده» هم عواقب مهیب گرم شدن زمین را به تصویر می کشد و از سیل در میامی و فیلیپین تا بدترین خشکسالی ثبت شده در تاریخ سوریه که باعث شد حتی پیش از جنگ داخلی مشکلات فراوانی به وجود بیاید تا آلودگی هوای شدید در بعضی بخش های چین که باعث شده طول عمر متوسط مردم شش سال کاهش یابد، می گوید.

ال گور ۶۸ ساله اقرار کرد که اگر بگوید پیشرفت آهسته در کاهش گازهای گلخانه ای بعضی مواقع او را اذیت نمی کند، دروغ گفته است و اضافه کرد: «برای حل کردن بحران تغییرات اقلیمی ما باید بحران دموکراسی را حل کنیم.»

بعد از تشویق ایستاده حضار در پیش نمایش فیلم، گور به جمعیت که تقریبا تمام شان پس از اتمام فیلم سر جای خود مانده بودند گفت که حتی با وجود تمام عقب ماندگی‌های تکراری، هنوز هم دلیلی برای امیدوار بودن نسبت به پیشرفت در زمینه تغییرات اقلیمی وجود دارد. گور اضافه کرد: «این فیلم به من امید بیشتری می دهد چون فکر می کنم به خوبی داستان این را تعریف میکند که ما چقدر برای تبدیل کردن سیستم انرژی مان به یک سیستم کاربردی تر امید داریم. ما پیروز خواهیم شد.»

او به صحنه ای در اواخر فیلم اشاره کرد که در آن شهردار جمهوریخواه یکی از شهرهای ایالت تگزاس دلایل اینکه شهرش می خواهد ۱۰۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر استفاده کند را توصیف میکند. او گفت: «این مثالی از اتفاقی است که در سراسر دنیا و در بسیاری از بخش های ایالات متحده در حال وقوع است. درماندگی تنها نوعی دیگر از انکار است.»

این فیلم همچنین کمی پیشرفت امیدوارکننده دیگر را هم به تصویر می کشد؛ مثل تفاهمی توسط هندوستان برای منتقل کردن تعداد بیشتری از نیروگاه های برقش به منابع انرژی تجدیدپذیر. این فیلم نشان می دهد که گور با خستگی ناپذیری تلاش می کند تا کاری کند این کشور رو به رشد وام های با سود پایین دریافت کند و از یک تکنولوژی جدید بهره ببرد که برای وفادار ماندن به آن تعهد به آن نیاز خواهدداشت.

او گفت احتمال دیگر هم «گسترده تر کردن محدودیت های کارهایی که از نظر سیاسی ممکن هستند» است.

در اشاره ای آشکار به انتخاب شدن دونالد ترامپ که البته گور با اسم به او اشاره نکرد، او گفت جنبش ثبات اقلیمی تا به حال با مشکلات بسیاری مواجه شده «و حالا هم یکی دیگر داریم». او اضافه کرد: «زمانی مهم تر از الان برای حرف زدن از حقیقت تا قدرت وجود ندارد.»

گور که بعد از نمایش فیلم روی صحنه آمده بود، از انتقاد و حمله مستقیم به ترامپ سر باز زد. معاون اول اسبق ایالات متحده به این نکته اعتراض کرد که رییس جمهور جدید «کسی را به عنوان رییس سازمان حفاظت از محیط زیست انتخاب کرده که به نظر من نباید انتخاب می‌شد»، اما اضافه کرد که «این داستان بخش‌های بسیاری دارد که هنوز نوشته نشده اند.»

او سخنانش را با اشاره به این به پایان برد که هیچ فردی از جمله رییس جمهور جدید آمریکا نمی‌تواند به تنهایی جلوی اصلاحات را بگیرد و گفت «حالا دیگر خیلی بزرگ شده است. ما داریم تغییر میکنیم. ما پیروز خواهیم شد.»

در حرکتی که تا حدودی جدایی از سنت بود، به جای اینکه یک فیلم روایتی فیلم افتتاحیه فستیوال ساندنس باشد، این مستند به این منظور انتخاب شد. این دنباله ۱۱ سال پس از «یک حقیقت ناراحت کننده» بیرون می آید که باعث شد توجه دنیا روی تغییرات اقلیمی و نیاز به اصلاحات سریع متمرکز شود.

مثل فیلم اصلی، این فیلم هم مورد حمایت کمپانی پارتیسیپنت میدیا متعلق به جف اسکول است. بانی کوهن و جان شنک آن را کارگردان کرده اند و ریچارد برگ و دایان وایرمن تهیه کنندگان آن هستند. ال گور از این کمپانی و رییس آن به عنوان یکی از حامیان دیرین اصلاحات محیط زیستی تشکر کرد.

با توجه به اینکه فیلم «دنباله ای ناراحت کننده» درست حول و حوش روزی پخش شد که دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا سوگند یاد میکند، توجه زیادی به این فیلم شده است. ترامپ در سال ۲۰۱۴ توییت کرده بود که تغییرات اقلیمی «حیله»ای است که چینی ها ترتیب داده‌اند، اما در ماه نوامبر در مصاحبه ای با نیویورک تایمز اقرار کرد که «رابطه ای» بین فعالیت‌های انسانی و تغییرات اقلیمی وجود دارد.

گور که معاون اول پرزیدنت بیل کلینتون بود، روز پنجم دسامبر دیداری خبرساز با ترامپ داشت و گفت از آن موقع تا به حال با این جمهوری خواه در ارتباط بوده است. پیش از روز پنج شنبه او در مصاحبه هایش گفته بود امیدوار است ترامپ با نگاهی تازه به بحران تغییرات اقلیمی نگاه کند و صحبت‌های قبلی اش او را محدود نکنند.

او صحبت های پنج شنبه شب را با امید دادن به حضار به اتمام رساند و گفت «برای هر کسی از شما که شکی دارد می گویم، فقط این را به یاد داشته باشید که اراده عمل کردن خودش یک منبع تجدیدپذیر است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج