۴۶۶۱۴۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ سه مرحله برای پلاسکوهای بعدی!

حادثه پلاسکو رخ داد، می‌توانست رخ ندهد اما رخ داد.به هرحال یک سری راهکار به ذهن ما رسیده که آنها را ارائه می‌دهیم شاید به درد بخورد؛

فریور خراباتی در روزنامه ایران نوشت:

حادثه پلاسکو رخ داد، می‌توانست رخ ندهد اما رخ داد.به هرحال یک سری راهکار به ذهن ما رسیده که آنها را ارائه می‌دهیم شاید به درد بخورد؛

پیش از حادثه: مانند همه کشورهای دیگر دنیا، ساختمان‌هایی را که خطر آتش‌سوزی در کمین آنهاست شناسایی کرده و به فکری چاره باشیم.یعنی مثل«بقیه پول ماست!» به این ساختمان‌ها نگاه نکنیم.به جای تجهیز نیروهایی برای برخورد با دستفروشان، آن هزینه را برای همین ساختمان‌ها انجام داده و تنها به گرفتن«عوارض» اکتفا نکنیم.به جای نوشتن نامه‌های«فدایت شوم!» برای هیأت مدیره این ساختمان‌ها، اخطار جدی داده و در صورتی که آنها نامه ما را دمپایی حمام‌شان هم حساب نکردند، اقدام لازم جهت تعطیلی آن واحد را انجام دهیم.
امکانات آتش‌نشانی را به کتف چپ‌مان حساب نکرده و به جای مایه گذاشتن از جان انسان‌ها از وسایل پیشرفته روباتیک(که حرف زشتی هم نیست) استفاده کنیم.در عین حال لازم است در سازمان‌های ذیربط به جای حضور «آبچیگی‌زن» و «اشکل گربه بگیر» و «گوش شکسته» افراد متخصص حضور داشته باشند.بررسی کنیم که انبار گازوئیل در پایین ساختمان‌های فرسوده حضور نداشته باشند تا پس فردا پمپ بنزین هم پایین ساختمان‌های قدیمی راه‌اندازی نشود.

در زمان حادثه: عکس سلفی نگیریم.مجموعه کتاب‌های«خاویر کرمنت» را در دستور کار قرار داده و از مفاد ذکر شده در آن استفاده کنیم.مسئولان عزیز به غیر از گذاشتن کلاه ایمنی و اظهارنظرهای بی‌ربط خودداری کرده و ترجیحا تفاوت میان «سگ زنده‌یاب» و «سگِ هوشمند» را بدانند، چون ما اساسا«تلفن همراه هوشمند» داریم و سگ به دلیل زنده بودن، اندک هوشی دارد در نتیجه ما «سگ غیرهوشمند» نداریم.

پس از حادثه: اخبار ضد و نقیض کمتر بگوییم. تقصیر را از یک نفر به یک نفر دیگر دایورت نکنیم.حرف‌ها و توجیه‌هایمان را یکی کرده و آنها را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم.یعنی یک نفر نیاید و بگوید که: «آتیش سوزی؟ کی؟ کجا؟» و نیم ساعت دیگر مسئولی بگوید: «یه مقدار دود بلند شده از یه ساختمون توی مرکز شهر، فکر کنم سرخ پوست‌ها دارن بهم پیام می‌رسونن!».کمی بعد نگوییم که نهایتاً سه تا آتش‌نشان زیر آوار مانده‌اند که امیدواریم کارشان را بلد بوده و زنده بیرون بیایند.یعنی اخبار را یا«ضد» بگوییم یا «نقیض» چون برای ما سخت است که«راست» بگوییم، این کار می‌تواند راهگشا باشد.در پایان لازم است که تقصیر را گردن«شلنگ»، «نردبان» و «کج بودن زمین» نینداخته و روش جدیدتری اتخاذ کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج