۴۶۶۱۵۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

تشخیص گوجه فرنگی رسیده در دنیای روباتها

نشریه علمی فوکس در تازه ترین شماره خود می نویسد: منتظر اتفاق جدیدی در دنیای روباتیک باشید، جایی که سرانگشتان مصنوعی با قدرت حس کردن شبیه انگشتان انسانها ساخته می شود.

خبرگزاری مهر: نشریه علمی فوکس در تازه ترین شماره خود می نویسد: منتظر اتفاق جدیدی در دنیای روباتیک باشید، جایی که سرانگشتان مصنوعی با قدرت حس کردن شبیه انگشتان انسانها ساخته می شود.
تشخیص گوجه فرنگی رسیده در دنیای روباتها

فوکس در ادامه می نویسد: اگرچه امروزه روباتهای پیشرفته متنوعی ساخته شده اند که بسیاری از آنها «انگشت» هم دارند و می توانند اشیای حساس و ظریف را برداشته و جابجا کنند اما عملکردشان معمولا مبتنی بر دوربینها و حسگرهایی است که به آنها کمک می کند تا مکان دقیق اشیای مختلف را تشخیص دهند زیرا مشخص است که یک روبات نمی تواند به خودی خود چیزی را احساس کند.

در ادامه این گزارش آمده است: اکنون تیمی از محققان آزمایشگاه روباتیک ارگانیک دانشگاه کورنل اقدامات جالب توجهی را برای توسعه صنعت روباتیک و وارد کردن مقوله «احساس کردن» به آنها آغاز کرده اند. آنها دست مصنوعی روباتیکی را توسعه داده اند که به نوعی حس لامسه دارد. روباتی که بدین ترتیب ساخته شده آنقدر حساس است که می تواند از میان سه گوجه فرنگی، رسیده ترین آنها را انتخاب کند، دستاوردی که شاید تا همین چند سال پیش تصورش هم سخت بود. اما این کار به ظاهر ساده برای انسانها بسیار سخت و پیچیده برای یک ماشین (روبات) چگونه صورت می گیرد؟ جواب ساده است، این کار از طریق فشردن انگشتانش بر روی سطح میوه صورت می گیرد.

فوکس ادامه می دهد: برای اینکه چنین دست روباتیکی «حس لامسه» داشته باشد محققان منبع نوری LEDC را در آن جاسازی کرده اند. همچنین از سیستم منحصربفردی استفاده شده تا امواج نوری را در مسیری خاص دنبال می کند. تمامی این ریزساختارها در زیر پوست این دست روباتیکی تعبیه شده اند. وقتی دست روباتیکی چیزی را لمس می کند ساختار امواج شکل دیگری پیدا می کنند.

آنچه که توسط محققان آزمایشگاه روباتیک ارگانیک دانشگاه کورنل صورت گرفته تفاوت اساسی با تلاشهای قبلی دارد. نشریه فوکس در این خصوص می نویسد: اکثر روباتهایی که ساخته می شوند مجهز به حسگرهایی هستند که در خارج از آنها تعبیه شده تا بتوانند وجود چیزی را در سطوح مختلف درک کنند اما آنچه که در کورنل ارایه شده مجهز به حسگرهایی است که درون بدن روبات جاسازی شده و طی فرآیندی مشابه لمس کردن در انسانها، سفتی و نرمی اشیای گوناگون را حس می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج