جاباما
۴۶۶۳۷۷
۲ نظر
۵۰۵۳
۲ نظر
۵۰۵۳
پ

«پیر غار»، جاذبه‌ای در بام ایران

«پیر غار» یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است.

خبرگزاری مهر: «پیر غار» یکی از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است.

استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی زاگرس است که دارای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری است. شرایط توپوگرافی و اقلیمی این استان در کنار بارش‌های قابل‌توجه برف و باران موجب ایجاد جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری در این استان شده است که در نوع خود بی‌نظیر هستند.
«پیر غار»، جاذبه‌ای در بام ایران

روستای ده چشمه یکی از روستاهای گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان فارسان این استان است.

در مجاور روستای ده چشمه منطقه گردشگری به نام «پیر غار» وجود دارد که به‌واسطه داشتن آثار تاریخی و گردشگری فراوان و قرار گرفتن این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در کنار هم شهرت بسیار زیادی پیداکرده است.

آبشار، کتیبه‌های دوران مشروطیت، چشمه پر آب، شیرهای سنگی، باغات میوه، روستا با خانه‌های سنتی و ... در منطقه پیر غار فارسان وجود دارد و این آثار تاریخی و طبیعی در کنار آب‌وهوای مطبوع و خنک منطقه موجب شده است سالانه هزاران نفر از این منطقه دیدن کنند.
«پیر غار»، جاذبه‌ای در بام ایران
آبشار پیرغار

وجود سه کتیبه تاریخی دوران مشروطیت از امتیازهای ویژه این منطقه به شمار می‌رود. این کتیبه‌ها، متعلق به دوره مشروطیت در دوران قاجاریه (مظفرالدین شاه) است و بر روی یک تخته‌سنگ در کوهپایه‌ای از رشته‌کوه زاگرس، در تفرجگاه پیرغار ساخته‌شده است.

لزوم استفاده از ظرفیت های گردشگری فارسان

آبشار پیر غار از زیباترین آبشارهای فصلی این استان است که البته به دلیل قرار گرفتن در استان چهارمحال و بختیاری مدت آبدهی آن از دیگر آبشارهای فصلی کشور بیشتر است.

این آبشار در محیط طبیعی بسیار زیبایی واقع‌شده است و نام خود را از غاری آهکی و ناشناخته می‌گیرد که اهمیت تاریخی بسیار دارد. آبی که از همین آبشار به زمین می‌ریزد از کنار روستای ده چشمه گذشته و کشتزارهای زیادی را سیراب می‌کند.

فرماندار فارسان در خصوص این منطقه گردشگری در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: منطقه گردشگری پیر غار فارسان در کنار روستای ده چشمه قرار گرفته است و یکی از زیباترین مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

مرداس طاهری تاکید کرد: این منطقه در تابستان و بهار یکی از شلوغ ترین مراکز گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است و سالانه هزاران نفر به این منطقه سفر می کنند.

فرماندار فارسان با اشاره به اینکه باید زمینه افزایش ورود مسافران به شهرستان فارسان فراهم شود، تاکید کرد: این شهرستان ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد.
«پیر غار»، جاذبه‌ای در بام ایران

وی تاکید کرد: بهره گیری از ظرفیت های گردشگری از جمله «پیرغار» برای توسعه این شهرستان نیازمند سرمایه گذاری است.

فرماندار فارسان بیان کرد: توسعه زیر ساخت های گردشگری در این منطقه از جمله احداث اقامتگاه ها ضروری است.

مرداس طاهری ادامه داد: منطقه گردشگری پیرغار ظرفیت های گردشگری بسیاری دارد که باید از این ظرفیت گردشگری استفاده بیشتری برای جذب مسافر و گردشگر داشت.

«پیر غار» منطقه نمونه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه اظهار داشت: منطقه پیرغار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان به شمار می رود که به خاطر موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت گردشگران به شمار می رود.

وی عنوان کرد: وجود کتیبه های دوران مشروطیت، فضاهای سبز اطراف آبشار، چشمه پیرغار که جزو چشمه های قدیمی و پر آب این استان است و چشم انداز باغات اطراف از مهم ترین جاذبه های آبشار پیرغار به شمار می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: پیر غار منطقه نمونه گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است و این منطقه یکی از محوطه های تاریخی استان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: این منطقه در حال حاضر از آلاچیق و روشنایی مناسب برخوردار است.
«پیر غار»، جاذبه‌ای در بام ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کتیبه‌های تاریخی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است، ادامه داد: این آثار تاریخی یکی از امتیازهای ویژه این منطقه به شمار می‌رود و باید موردحفاظت بیشتر از سوی مردم و اهالی روستا قرار گیرد.

مسافرانی که قصد سفر به منطقه تاریخی و گردشگری پیرغار را دارند باید به شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری که در فاصله۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است سفر کنند و با دنبال کردن تابلوهای منطقه گردشگری پیر غار به این منطقه گردشگری وارد شوند.

جاده این منطقه آسفالته بوده و این منطقه گردشگری از امکانات مختلف پارکینگ، رستوران و باغ گردشگری، فروشگاه و ... نیز برخوردار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاطمه

      حیف از این محوطه طبیعی باستانی که توسط عده ای به صورت خیلی بدی اداره می شود . زباله در محوطه بیداد می کند و سکوهایی که کرایه داده می شوند وضع خوبی ندارند . جالب آن است اگر بروی یک گوشه اطراف روی زمین بدون هیچ امکاناتی بنشینی چند نفر با قبض های در دست سراغت می آیند و کرایه میخواهند !! حق اعتراضی هم نداری زیرا اگر اعتراضی هم بکنی آنها همگی از یک قوم هستند و دست به یکی کرده و راهی درمانگاهت میکنند

    • بدون نام

      درجواب خانم فاطمه که خیلی راحت با کلمه از یک قوم هستند
      بگم احتمالا شما اصفهانی هستید و لطفا بگویید بجز پلها که نمی توانستید برایشان بلیط فروشی کنید کدام یک از جاذبه های تاریخی گردشگری اصفهان بدون بلیط است

      دوما ان افراد از ساکنان محلی فارسان هستند و ارتباطی با قوم بختیاری ندارند
      گرچه اینکه می گویید بزور پول می گیرند شما حتما تگزاس تشریف بردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج