۴۶۶۳۸۷
۱ نظر
۵۰۷۴
۱ نظر
۵۰۷۴
پ

لئوناردو داوینچی کاشف اصطکاک است!

طبق گزارش ها و اخبار منتشر شده، بر اساس دست نوشته ‌های لئوناردو داوینچی مشخص شده است که ۲۰۰ سال قبل از آنکه اصطکاک به صورت علمی ثبت شود قوانین مربوط به آن توسط این دانشمند کشف شده بود.

وب سایت کلیک: طبق گزارش ها و اخبار منتشر شده، بر اساس دست نوشته ‌های لئوناردو داوینچی مشخص شده است که ۲۰۰ سال قبل از آنکه اصطکاک به صورت علمی ثبت شود قوانین مربوط به آن توسط این دانشمند کشف شده بود.
لئوناردو داوینچی کاشف اصطکاک است!

داوینچی در دست نوشته ‌های خود یک وزنه را طراحی کرده بود که به کمک قرقره آویزان شده بود و یک ردیف از بلوک ‌ها آن را می‌ کشیدند. لازم به ذکر است که هم ‌اکنون برای ثابت کردن قانون اصطکاک از همین روش استفاده می ‌شود.

دست نوشته ‌های لئوناردو داوینچی در یک دفتر یادداشت کوچک که با یافته‌ های علمی او غیرمرتبط بود، به تازگی اسرار بیشتری را در مورد این دانشمندان مشهور ایتالیایی فاش کرد.

داوینچی ذهن پیچیده‌ ای در فهمیدن اتفاقات مختلف داشت و ۲۰۰ سال پیش از آنکه این اتفاق به صورت علمی ثبت شود، قوانین مربوط به اصطکاک را فهمیده بود و آن را در دفترچه خود ثبت کرده بود.

پروفسور یان هاچینگز از دانشگاه کمبریج با اعلام این خبر توضیح داد که چگونه داوینچی دانش و آگاهی موجود را در طراحی ماشینی خود به کار گرفته بود و همین مسئله باعث شد نگاه علمی او ۲۰۰ سال زودتر به این مسئله برسد.

این دفتر یادداشت کوچک با اندازه ۹۲ در ۶۳ میلیمتر به سال ۱۹۴۳ میلادی مربوط می ‌شود که هم ‌اکنون در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن از آن نگهداری می ‌شود. در دهه ۱۹۲۰ میلادی مدیر قبلی موزه اعلام کرده بود آنچه که در دفتر داوینچی آورده شده چیزی جز یادداشت‌ های بی ‌ربط و نمودار های بی‌ مفهوم کشیده شده با گچ قرمز نیست.

داوینچی در قسمت بالای این دفتر یادداشت یک زن مسن را طراحی کرده بود و زیر آن نوشته بود: « زیبایی فانی می‌ گذرد و باقی نمی ‌ماند. محققان می‌ گویند داوینچی در اینجا تصویر دوران سالخوردگی هلن مربوط به تروی را کشیده است.»

به هر حال، پروفسور هاچینگز و گروهش با انجام مطالعات جدید به این نتیجه رسیدند که نمودار های مندرج در این دفترچه بسیار اهمیت دارند و نشان می‌ دهند که داوینچی ۲۰۰ سال پیش از آن که قوانین مربوط به اصطلاک کشف شود، به آنها دسترسی پیدا کرده بود.

داوینچی در قسمت پایین چهره زن سالخورده یک وزنه را طراحی کرده بود که به کمک قرقره آویزان شده بود و یک ردیف از بلوک ‌ها آن را می‌ کشیدند.

لازم به ذکر است که هم ‌اکنون برای ثابت کردن قانون اصطکاک از همین روش استفاده می ‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روح ک ش

      باید جلوی زکریای رازی ما لنگ بندازه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج