۴۶۷۳۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

چه کسانی قیمت میوه را افزایش دادند؟

در حالی که نرخ مصوب میوه ذخیره‌شده برای تنظیم بازار شب عید ۲۰ درصد زیر قیمت بازار تعیین شده بود، در روزهای آغازین سال جاری بازار شاهد افزایش ناگهانی قیمت انواع میوه به خصوص سیب و پرتغال بود.

ایسنا: در حالی که نرخ مصوب میوه ذخیره‌شده برای تنظیم بازار شب عید ۲۰ درصد زیر قیمت بازار تعیین شده بود، در روزهای آغازین سال جاری بازار شاهد افزایش ناگهانی قیمت انواع میوه به خصوص سیب و پرتغال بود.

براساس آخرین مصوبات جلسه ستاد تنظیم بازار قرار بود قیمت مصرف کننده و زمان توزیع میوه در اختیار شوراهای نظارت و کنترل بازار استان‌ها قرار گیرد. بر همین اساس شورای نظارت و کنترل بازار استان تهران قیمت مصوب توزیع سیب را ۱۶۰۰ و قیمت مصوب پرتقال را ۱۵۰۰ تومان اعلام کرد.

در همین زمینه علی پورکاوه، مدیر کل توزیع و تامین کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در اسفند ماه سال ۹۱ اعلام کرد که از ۲۶ اسفند در شهر تهران توزیع ۱۱۰۰ تن سیب به قیمت هر کیلو ۱۶۰۰ تومان و ۱۹۰۰ تن پرتقال تامسون با قیمت هر کیلو ۱۵۰۰ تومان آغاز می‌شود.

وی تاکید کرده بود که توزیع میوه شب عید تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و هیچ محدودیتی در توزیع میوه شب عید وجود ندارد و مصرف‌کنندگان می‌توانند از میادین میوه و تره بار و تعاونی‌های مصرف کالا اقدام به خرید میوه مورد نیاز خود در شب عید کنند.

توزیع میوه ذخیره شده از ۲۹ اسفند متوقف شد

در حالی شاهد اظهاراتی مبنی ادامه روند توزیع میوه تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری بودیم،که سید حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان درباره دلایل افزایش قیمت میوه در روزهای ابتدایی سال جاری، بیان کرد: تا ۲۹ اسفند ماه توزیع میوه ذخیره‌سازی شده ادامه داشت و به همین دلیل قیمت‌ها عادی بود.

وی ادامه داد: اما از بیست و نهم که توزیع میوه با قیمت‌های مصوب قطع شد و سردخانه‌ها بسته شد، کسانی که در کمین شب عید بودند، قیمت میوه‌ها را به شدت افزایش دادند.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان با بیان اینکه قرار بود پرتقال در تهران ۱۵۰۰ تومان توزیع شود، گفت:این درحالی است که بعد از ۲۹ اسفند ماه سال ۹۱ قیمت هر کیلو پرتقال در میادین به ۳۵۰۰ تومان و بیش از ۲برابر افزایش یافت.

مهاجران افزود: کسانی که با طرح ذخیره‌سازی میوه مخالف هستند، به دنبال فرصتی بودند که قیمت میوه را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه این افراد امسال به اهداف و نتایج مورد نظر خود دست یافته‌اند، تصریح کرد: در سال‌های بعد برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که هماهنگی لازم با سردخانه‌ها انجام شده و توزیع میوه ذخیره شده تا ۱۵ فروردین برای گردش شب عید فعال باشد.

رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان اظهار کرد:از پنجم فروردین ماه دوباره توزیع میوه ذخیره‌سازی آغاز شد و به همین دلیل قیمت میوه‌ها در حدود ۳۰ درصد از آنچه که افزایش یافته بود، کاهش یافت.

مهاجران بیان کرد: میوه‌هایی که توسط بخش خصوصی ذخیره شده بود در بازار توزیع نشد و همین دلیل افزایش دو برابری قیمت میوه در روزهای اول سال جاری بود.

تعطیلی میادین بزرگ میوه در سراسر کشور عامل گران شدن میوه شد

حسن رادمرد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره دلایل گرانی قیمت میوه در روزهای آغازین سال جاری، خاطرنشان کرد: همه بازرسین کشور در حال انجام وظیفه هستند و فعالان در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، موضوعات مربوط به گران‌فروشی را پیگیری کرده و در حال حاضر پرونده‌هایی نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ما تا پایان سال در سراسر کشور توزیع میوه در سراسر کشور را داشتیم، ولی مسائل مربوط به حمل و نقل جاده‌ای، تعطیلی میادین بزرگ میوه در سراسر کشور و مرخصی کارگران در انبارها، باراندازها و سردخانه‌ها موجب افزایش قیمت میوه شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با تاکید بر اینکه بعد از باز شدن میادین، توزیع میوه ذخیره‌سازی شده، مجددا آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز بازرسی‌ها و پیگیری‌های مربوط به موضوعات گران‌فروشی میوه آغاز شده است.

درحال حاضر نیز قیمت متوسط هر کیلو پرتغال در سطح شهر سه هزار و ۸۰۰ تومان، نارنگی جنوب پنج هزار تومان، سیب قرمز دو هزار و ۵۰۰ تومان،خیار هزار و ۵۰۰تومان،کیوی سه هزار تومان،لیموشیرین هزار و ۵۰۰ تومان،گوجه فرنگی دو هزار تومان و قیمت هر کیلو پیاز نیز دو هزار و ۵۰۰ تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      هر کی هرکیه ... همه از خودشون نرخ تعیین می کنند ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج