۴۶۷۳۹۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کندی از طرفداران بزرگ حقوق مدنی بود،

ناتالی پورتمن: ترامپ ما را عقب می‌برد!

ناتالی پورتمن با لباسی سیاه، کفشی سیاه و شنلی سیاه وارد اتاق لباس می‌شود. او شیک است؛ البته اگر غم انگیز به نظر نرسد. ظاهرش می‌تواند شبیه لباس عزاداری به نظر برسد. یا شاید مثل «قوی سیاه» باز قصد دارد تا چهره تاریک یک شخصیت را نشان دهد.

روزنامه بانی فیلم: ناتالی پورتمن با لباسی سیاه، کفشی سیاه و شنلی سیاه وارد اتاق لباس می‌شود. او شیک است؛ البته اگر غم انگیز به نظر نرسد. ظاهرش می‌تواند شبیه لباس عزاداری به نظر برسد. یا شاید مثل «قوی سیاه» باز قصد دارد تا چهره تاریک یک شخصیت را نشان دهد.

اما این اثر زمانی حل می شود که او دستش را باز می‌کند، چشمکی می‌زند و لبخندی خیره کننده بر لب‌هایش می‌‌آید و در عین حال مشخص می‌شود که باردار است. پورتمن هفت ماه است که در انتظار فرزندش است. در هر حال او فوق‌العاده وعالی به نظر می‌رسد.
ناتالی پورتمن: ترامپ ما را عقب می‌برد!

این بازیگر مدتی است از پاریس به لس‌انجلس بازگشته واکنون در انتظار تولد دومین فرزندش است. پسر او آلف سال ۲۰۱۱ به دنیا آمد و این در حالی است که او با نقدهای مثبتی برای ایفای نقش ژاکلین کندی در فیلم «جکی» دریافت کرده است. اگر برخی پیش‌بینی‌ها درست دربیاید بعید نیست او جایزه اسکار را برای این نقش دریافت کند.

کمی پیشتر شماری از اعضای اسکار در این سالن به تماشای فیلم زندگینامه‌ای ژاکلین کندی نشستند و درباره این که چرا باید به پورتمن رای داد صحبت کردند. اکنون آنها رفته‌اند وصحنه سفید است واتاق تقریبا خالی است.

می‌گویم: «مبارزه آن هم در حالی که در انتظاری تا فرزندت به دنیا بیاد، جالب است؛ یک جنگنده وقعی هستی…» پورتمن می‌خندد و می‌گوید: «همه چیز خوب است، کار در معدن نیست که». پس از یک اقامت دو ساله در پاریس پورتمن ۳۵ ساله خوشحال است که به لس‌انجلس بازگشته است. می‌گوید: «اینجا بیش از هر جای دیگر جایگاه خلق هنر است. نور اینجا واقعا الهام بخش است. آزادی زیادی هم وجود دارد».

پورتمن جرعه‌ای از چای گیاهی را سر می‌کشد و با جذابیت ونگرانی با ادای هر کلمه لبخند می‌زند.

امروز روزی است که مراسم تشییع جنازه کری فیشر و مادرش دبی رینولدز برگزار می‌شود (این مراسم هفته پیش برگزار شد) وپورتمن قرار است به مراسم برود. در پیش درآمد «جنگ ستارگان» پورتمن در نقش مادر پرنسس لیا یعنی ملکه پادم آمیدالا بازی کرد و البته همسرآناکین اسکای واکر پیش از آن که به دارت ویدر بدل شود هم بود.

وی اکنون در سطح جهان با مشهورترین و اسرارآمیزترین بیوه جهان نیز ارتباط دارد. فیلم «جکی» ساخته پابلو لارین تصویری صمیمی از زندگی ژاکلین کندی را از زمان ترور همسرش پرزیدنت جان اف کندی تا یک هفته بعد که به خاک سپرده می‌شود ارایه کرده است.

ختم یک دوره ریاست جمهوری مترقیانه، ملتی سردر گم و مضطرب، آینده‌ای نامشخص: همه ویژگی‌هایی که یادآور دوره دونالد ترامپ هم هست. او می‌گوید: «این دو مقطع البته حتما معانی متفاوتی دارند زیرا آن شرایط کاملا غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی رخ داد» وی می‌افزاید: «نوآ اوپنهایم که فیلمنامه را نوشت، می‌گفت این فیلم نشان دهنده این است که کشور ما از شرایط خیلی دشواری عبور کرده، و ما توانسته‌ایم این شرایط را کنترل کنیم وجلو برویم و به انتهای تونل برسیم».

پورتمن گیاهخوار است و فعال حقوق بشر هم هست وبه نفع هیلاری کلینتون در پنسیلوانیا فعالیت کرد. او ماه اکتبر در یک مصاحبه هشدار داده بود که در صورت ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند فاجعه به بار آید و به ویژه برای حقوق زنان خطرناک باشد.

حالا در حالی که یک کازینودار دارد وارد کاخ سفید می‌شود این بازیگر هنوزمحتاطانه اما در عین حال قاطعانه حرف می زند: «یادم نمی‌آید گفته باشم فاجعه بار اما فکر می‌کنم لحظه بسیار ناراحت کننده‌ای برای زنان باشد زیرا او خیلی بد درباره زنان صحبت کرده ، درباره اقلیت‌ها، درباره مهاجران. فکر نمی‌کنم این نوع صحبت تبعیض‌آمیز برای نزدیک کردن افراد به هم مفید باشد».

وی می‌گوید: «من از نظر خودم صحبت می‌کنم. ما خیلی با مردمی با نظرات متفاوت صحبت نکرده‌ایم وبا افرادی با عقاید سیاسی متفاوت در تعامل نیستیم.»

با توجه به جنجالی که سر حضورهنرمندان وهالیوودی‌ها در مراسم تحلیف به پا شد از او نظرش را در این باره می پرسم واو می‌گوید: «نمی‌توانم درست نظر بدهم چون من خواننده نیستم». ولی اضافه می‌کند: «اگر بودم فکرنمی‌کنم می‌توانست این اتفاق بیفتد. اما این فرضی است». از او درباره کلینتون سوال می‌کنم وتصمیم او برای شرکت در انتخابات… یک پاسخ فروتنانه دیگر می‌دهد: «او را خیلی تحسین می‌کنم و فکر می کنم تصمیم خیلی خوبی گرفت وبه این تصمیم احترام می‌گذارم».

پورتمن اما در ارتباط با جان اف کندی خیلی رک برخورد می‌کند و می‌گوید:«کندی یکی از طرفداران بزرگ حقوق مدنی بود ودر این زمینه کاملا انقلابی بود و همه زندگی‌اش را وقف خدمت به این مسایل کرد. حالا نمی‌توان گفت ترامپ کیست. شاید ۵۰ یا ۶۰ سال بعد روشن شود اما فکر می‌کنم او ما را از نظر مسایل حقوق مدنی ما را عقب می‌برد چون او تازه در ۷۰ سالگی کار در زمینه خدمات عمومی را شروع کرده است».

پورتمن برای اظهار نظر درباره ملانیا ترامپ هم انکار می‌کند ومی‌گوید: «واقعا هیچی درباره اونمی‌دانم، اما امیدوارم که نمونه جکی را در نظر داشته باشد و به مسایلی که او به آنها اهمیت می‌داد فکر کند، از حقوق زنان گرفته تا حقوق مهاجران؛ چون خودش هم یک زن مهاجر است» اما او در جواب این که اگر قرار باشد لارکین فیلمی بر مبنای زندگی ملانیا بشاد آیا حاضر خواهد بود در آن ایفای نقش کند گفت: «نه، نه لازم است عاشق شخصیتی باشم که نقشش را بازی می‌کنم» .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ناتالی پورتمن: ترامپ ما را عقب می‌برد!.................شاید ترامپ دنیا را به عقب ببرد ولی مهم نیست شاید خیلی بهتر هم باشد ...چون در عقب خبری از این همه جنگ وکشت وکشتار نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج