۴۶۷۴۴۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

پیروزی روحانی،پیروزی هاشمی است

آیت‌ا... هاشمی فردی بزرگ، موثر و کارآمد در نظام ایران بود که نقاط نظر و رهنمودهای مصلحت‌اندیشانه ایشان تا قبل از رحلتشان برای نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مفید واقع شد.

مصطفی ایزدی در آرمان نوشت: آیت‌ا... هاشمی فردی بزرگ، موثر و کارآمد در نظام ایران بود که نقاط نظر و رهنمودهای مصلحت‌اندیشانه ایشان تا قبل از رحلتشان برای نظام جمهوری اسلامی ایران همواره مفید واقع شد. بنابراین همان‌طور که رهنمودهای انتخاباتی و دیدگاه آیت‌ا... در انتخابات ۹۲ و۹۴ در جهتگیری هواداران ایشان نقش تعیین‌کننده و اثرگذاری داشت در انتخابات ۹۶ هم اثرگذار خواهد بود. اما خلأ آیت‌ا... هاشمی بیش از هر چیز در فضای سیاسی و انتخاباتی آینده به‌طور قطع پررنگ خواهد بود، زیرا آن مرحوم به‌ويژه در دو دوره از انتخابات اخیر نسبت به اصلاحات حمایت‌هایی به عمل آورد.
بنابراین در انتخابات آتی عدم حمایت آیت‌ا... از اصلاح‌طلبان و میانه روها می‌تواند اثر منفی برای این دو جریان در کشور به دنبال داشته باشد، زیرا عموم جامعه نسبت به مصلحت‌اندیشی و خدمات آیت‌ا... هاشمی به کشور آگاه بوده و به نحوی تفکر وی را قبول داشته و برایش احترام خاصی قائل بودند. با نگاهی به انتخابات مجلس خبرگان ۹۴ می‌توان دریافت که آیت‌ا... هاشمی در تهران بیشترین آرا را کسب کرد تا آنجا که تفاوت آرای او با دیگران بسیار بالا بود.
بنابراین آرای حداکثری آیت‌ا... هاشمی در انتخابات مجلس خبرگان ۹۴ بیانگر این امر است که آیت‌ا... از یک مقبولیت ومعقولیت عام برخوردار بوده است. از سویی اصولگراهای میانه رو و عاقل نیز احترام خاصی برای وی قائل بودند، زیرا پیام‌های این دسته از اصولگراها در پی رحلت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان از همان احترام ویژه نسبت به وی دارد، اما بازهم نمی‌توان به درستی گفت میانه روها در جریان انتخابات سال ۹۶ تا چه اندازه به روحانی و تفکر آیت‌ا... هاشمی پایبند باشند. به هر روی امید می‌رود این دسته از کنشگران سیاسی صادقانه همان‌طور که در پی رحلت آیت‌ا...‌هاشمی اعلام نظر کردند همچنان به مواضع اعتدالی واستمرار تفکر وی پایبند باشند. پایبندی به تفکر مرحوم هاشمی همان حمایت از میانه‌روی و اعتدال در نهایت رای به روحانی است. آیت‌ا... هاشمی قبل از رحلت خود بارها در محافل عمومی اذعان کرد:«روحانی می‌ماند باید هم بماند.» این مساله یک نقطه اتکا برای دلسوزان کشور و حامیان اعتدالگراست.
در واقع همه کسانی که همچنان به دنبال رفع مشکلات به جای مانده از دولت احمدی‌نژاد هستند، لازم است به حمایت از دولت بپردازند. آنها هیچ‌گاه نباید دست از حمایت و توجه به روحانی بردارند به‌ويژه اکنون که روز به روز تخریب‌ها علیه روحانی با نزدیک‌شدن به انتخابات آتی رو به پیشروی است. در مجموع بعد از رحلت آیت‌ا... هاشمی در صورتی که مخالفان ایشان به تلاش تخریبی میدانی و رسانه‌ای خود ادامه دهند و اجازه ندهند نام و یاد هاشمی باقی بماند، آنگاه فقدان مرحوم هاشمی اثر منفی در انتخابات ۹۶ به جای خواهد گذاشت. اگر چنانچه حامیان اعتدال و اصلاحات یاد و نام ایشان را همچنان زنده نگاه دارند، قطعا نتیجه‌ای مطلوب برای این جریان در انتخابات آتی در پی خواهد داشت. بالاخره یک دهل سیاسی میان موافقان و مخالفان آیت‌ا..هاشمی است.
موافقان آیت‌ا... همان‌طور که تا به امروز در معرفی ایشان تلاش کردند باید به تلاش خود به شیوه‌های مختلف تا انتخابات آتی ادامه دهند. در این صورت اصلاحات و اعتدالیون در این مقطع سیاسی پیروز خواهند شد. اگرچه آیت‌ا...هاشمی در سخنان عمومی خود و در محافل خصوصی نظرشان بر این بود که مردم در انتخابات آتی نیز به آقای روحانی رای خواهند داد. اما اکنون در فقدان آن مرحوم لازم است تلاش‌ها نسبت به حمایت از روحانی و زنده نگاه داشتن یاد و راه آیت‌ا...هاشمی افزایش یابد. البته نزدیکی روحانی و هاشمی در این سال‌های متمادی بیانگر این مهم بود که آیت‌ا... در جریان فعالیت‌های روحانی در دولت و حتی در دوران انتخاباتی ایشان در سال۹۲ بود. روحانی دیدگاه‌ها و برنامه‌های آیت‌ا... هاشمی را مورد پیگیری قرار می‌داد؛ بنابراین نباید فراموش کرد که پیروزی روحانی، همان پیروزی هاشمی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mehdi

      آیت الله هاشمی قبل از فوت فرمودن حالا که روحانی رای اورده میتواند با خیال راحت بمیرد
      اگر هاشمی رو قبول دارید باید روحانی هم قبول داشته باشید

    • بدون نام

      مردم دبگه گول کلیدهای روحانی رو نمیخورن

    • بدون نام

      آقا مهدی خدا آقای هاشمی و آقای روحانی رو رحمت کنه.!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج