۴۶۷۵۰۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طنز؛ وقتی ارشمیدس تسمه‌تایم پاره می‌کنه!

فریور خراباتی در روزنامه آرمان امروز نوشت:

یکی از خبرگزاری های کشور تیتری زده با این عنوان:‌ «بازی تسهیلات نجومی با احساسات مردم در سال افشاگری؛ صفرهایی که قابل شمارش نیست». بنده در مورد این خبر حرف زیاد دارم که بعضی‌هایش را خدمت شما عرض می‌کنم. منتها یک مشکلی وجود دارد در مورد عبارت «تسهیلات نجومی» که برای ما ناآشناست! یعنی برای ما ناآشناست، برای آنها آشناست؛ گرفته‌اند، خوبش را هم گرفته‌اند.تا به امروز بنده فقط املاک و حقوق نجومی را به رسمیت می‌شناختم.
تسهیلات نجومی دیگر چیست؟‌ البته این را بگویم که شاید این «تسهیلات نجومی» برای ما بازی و رویاست، برای یک عده خاطره است؛ یعنی دوستان در دولت سابق یک طوری تسهیلات گرفته‌اند که بخشی از پول را نیم ساعت بعد با خاور برایشان فرستادند.برای ما نجومی‌ترین حالت تسهیلات ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج است که نمی‌دانیم آن را توی جیب‌مان بگذاریم یا جلوی آینه گذاشته و به آن بخندیم! موضوع دیگر بحث شیرین و جذاب «صفر» است. باور کنید حقوق برخی و قیمت املاک برخی دیگر از تعداد صفرهای دانش‌آموزان مقطع دبستان تمام دوره‌های تاریخی بیشتر است.الان در امتحان ریاضی دبیرستان سوال بپرسید و بنویسید: «سه هزار میلیارد چند تا صفر داره؟ اگه گفتی؟ مَردی بگو!» کسی نمی‌تواند جواب آن را بدهد.
ماشین حساب هم آزاد باشد کسی نمی‌تواند جواب آن را پیدا کند که البته این نشان می‌دهد که مسئولان به دنبال افزایش دانش ریاضی ما بوده‌اند.اگر شما ۱۰ سال پیش از یک ریاضیدان می‌پرسیدید: « ۳ هزار میلیارد چند تا صفر داره؟» تسمه تایم پاره می‌کرد و واشر سرسیلندر می‌سوزاند.اصلا چرا راه دور برویم؟ همین ارشمیدس خودمان، با آن وضعیت منشوری از حمام بیرون دوید و فریاد زد: «یافتم، یافتم!» چی را یافتی داداشِ من؟ چگالی رو کشف کردی؟ (حالا واقعا چگالی رو کشف کرد؟‌من ریاضیاتم یه کم ضعیفه!). عمرا اگر امروز ارشمیدس زنده بود می‌توانست بگوید آدم با سه هزار میلیارد تومان چه کارهایی می‌تواند بکند؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج