جاباما
۴۶۷۵۹۷
۳ نظر
۵۰۲۶
۳ نظر
۵۰۲۶
پ

با رنو «تالیسمان» به دنیای جدید قدم بگذارید

تالیسمان نام سدان متوسط و زیبای شرکت رنو است که مدتی است وارد بازار ایران شده و با قیمتی مناسب در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفته است.

ویژه نامه خودرو، ضمیمه روزنامه هفت صبح: تالیسمان نام سدان متوسط و زیبای شرکت رنو است که مدتی است وارد بازار ایران شده و با قیمتی مناسب در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفته است.
مدل ۲۰۱۷ این خودرو که به نوعی جانشینی دو سدان بزرگ شرکت رنو یعنی لاگونا و سفران شده از جدیدترین زبان طراحی رنو بهره برده و با طرحی مدرن و به روز و امکاناتی مناسب بهترین گزینه ممکن برای خریداران ایرانی در این رده از بازار است. ریشه و مفهوم کلمه تالیسمان به واژه جادویی طلسم بر می گردد که به اغواگری و ساختار هیجان انگیز خودرو برای عامه مردم اشاره دارد. شرکت رنو با ساخت تالیسمان استانداردهای جدیدی را در زمینه ساخت سدان های متوسط شهری تعریف نموده است.

ویژگی های ظاهری

اولین چیزی که در تالیسمان جلب توجه می کند طراحی زیبا و جدید آن است که زبان طراحی جدید رنو را نشان داده، کاملا مدرن به نظر می رسد. طراحی تالیسمان بی شک مهمترین فاکتوری است که این سدان فرانسوی را در مقایسه با رقبا در موضع قدرت قرار می دهد. طرحی که با استفاده از المان های خودروهای لوکس از قبیل جلوپنجره بزرگ، استفاده از کروم براق، چراغ های شفاف و تیز، و بدنه کشیده و خوش ترکیب نمادی از یک سدان اروپایی اصیل و اسپرت را یادآور می شود.
با رنو «تالیسمان» به دنیای جدید قدم بگذارید

پنجره های عریض و آغشته به کروم تالیسمان حس یک لیموزین را برای بیننده تداعی می کند در حالتی که پوزه کشیده اش از ویژگی های اسپرت این خودرو می گوید. در بخش عقب نیز با چراغ های ذوزنقه ای و تیزخو روبرو هستیم که یکی از اضلاعش به سمت مرکز امتداد یافته کاملا وج هه یک خودروی لوکس را به خود گرفته است.

رنو با استفاده از نسل جدید لامپ های ال ای دی دور تا دور چراغ عقب را به شکل یک نورا کشیده طراحی نموده که در هنگام ترمز به شکلی واضح و هشداردهنده در می آید و با اعلام خطر به رانندگان پشت سر، ایمنی بالاتری به سرنشینان رنو هدیه می دهد. طراحان تالیسمان با جاسازی جای پلاک در سپر عقب باعث ایجاد حالتی جذاب در تالیسمان شده اند به گونه ای که با نصب اگزوزهای کرومی به عنوان دو قرینه در پایین ترین بخش خودرو همه توجهات را به سمت اسم تالیسمان که در مرکز درب صندوق بار بار حروف بزرگ خودنمایی می کند.

ایمنی

تالیسمان به مدد استفاده از شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و لغزش و سیستم ترمزگیری هوشمند، در بررسی های کانون امنیت تصادف اروپا (euroncap) که سال 2015 انجام شده است، توانسته پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند که امتیازی بسیار عالی است. این موسسه که با سخت گیرانه ترین آزمایش ها درصدد بررسی سطح ایمنی فعال و غیرفعال خودروهای حاضر در بازار اروپا است، تالیسمان را یکی از بهترین خودروهای این رده از بازار ذکر کرده که به خوبی قادر است جان سرنشینان خود را از خطر تصادف حفظ نماید.

رنو با ابداع سیستم ارتباط آرلینک در زمینه استفاده از فناوری ارتباطات در خودروهایش ایجاد کرده است و با پشتیبانی سیستم عامل اندروید ایده آینده نگرانه و جالبی را به منصه ظهور گذاشته است. سرنشینان از طریق این سیستم و به کمک صفحه نمایش کنسول مرکزی، یک تلفن هوشمند واقعی در خودرو خواهند داشت که به کمک آن می توانند هم از گزینه های سرگرمی لذت برند و و هم به اطلاعات مفید و مورد نیاز دست پیدا کنند. آپشن هایی مثل سیستم ناوبری، خدمات، سرگرمی، تلفن و تنظیمات سیستمی علاوه بر کنترل بخش های مختلف خودرو به شما این امکان را می دهد تا به شیوه ای جدید هدایت خودروی خود را در دست بگیرید.

با رنو «تالیسمان» به دنیای جدید قدم بگذارید

قوای محرکه و ویژگی های فنی

تنها نکته مهم تالیسمان اما سطح بالای ایمنی، زیبایی بدنه، طراحی بی رقیب فضای داخلی، جادار بودن اتاق و یا کابین مجلل آن نیست. تالیسمان با استفاده از دو پیشرانه قدرتمند سواری اسپرت و سریعی را به شما هدیه می کند. در نمونه پایه از یک پیشرانه 1.6 لیتری از گونه انرژی استفاده شده که 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گشتاور این موتور از دو 2500 در دسترس راننده قرار می گیرد تا تالیسمان در شرایط و مسیرهای باقدرت به راهش ادامه دهد.

مصرف سوخت متوسط تالیسمان با این پیشرانه ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر استو این سدان فرانسوی در هر کیلومتر ۱۲۷ گرمی دی اکسید کربن نیز تولید می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر تالیسمان با این پیشرانه ۹.۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت نیز برابر ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت است. همچنین تالیسمان در بالاترین رده قیمتی، از یک موتور توربوی ۱.۶ لیتری سود می برد.

موتور این سدان 1518 کیلوگرمی که با کمک بخش رنواسپورت ساخته شده، 197 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می کند تا تالیسمان در مدت 6.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسدو بهترین زمان ممکن را در بین رقبای هم رده خود از کیا اوپتیما و تویوتا کمری تا هوندا آکورد را به دست آورد. بزرگ ترین سدان شرکت رنو به لطف این موتور از سطح بالای دینامیک رانندگی و همچنین شتاب و هندلینگ برخوردار است.

تالیسمان در حالی این زمان را به دست می آورد که از یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته ای دی سی که سطح عملکرد بالایی دارد سود می برد. این جعبه دوکلاچه و خودکار با راندمان بالاتر به تالیسمان کمک می کند تا ضمن پرهیز از اتلاف انرژی، در زمانی کمتر دنده ها تعویض شوند و راننده از همه گشتاور موتور استفاده می کند.
با رنو «تالیسمان» به دنیای جدید قدم بگذارید

همکاری موتور پیشرفته و جعبه دنده جدید تالیسمان باعث می شود تا این خودرو در مجموع مصرف سوختی معادل ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به صورت ترکیبی به دست می آورد و در عین حال میزان آلودگی بسیار پایینی به میزان ۱۲۷ گرم در هر کیلومتر با به ثبت می رساند و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را به خوبی پاس می کند. این دو مورد تالیسمان را به پاک ترین و کم مصرف ترین خودروی این رده تبدیل می کند که خود عامل مهمی برای موفقیت در زمینه فروش در بازار ایران است.

تجهیزات

تالیسمان که بازتاب تحول اخیر رنو در زمینه تولید مدل های مجلل و زیبا است از کابینی مملو از تجهیزات و شگفتی سود می برد. این خودرو که به عنوان لوکس ترین خودروی شرکت رنو تولیدشده کنسول مرکزی زیبا و مدرنی دارد و از یک صفحه لمسی عمودی 18.7 اینچی بزرگ، سیستمصوتی گران قیمت مارک بوس با 13 بلندگو و صدای فراگیر، سیستم آرلینک 2، نمایشگر سربالا، یکس امانه کنترل دیجیتال و یک سیستم سرگرمی با امکان انتخاب حالات مختلف درون خودرو بهره می برد که همه اینها باعث می شود تا سرنشینان به سادگی بتوانند عطش خود را برای سرگرم شدن برطرف کنند.
فضای داخل خودرو به گونه ای است که سرنشین تالیسمان احساس می کند در سدانی بزرگ نشسته، با گستره امکانات و کیفیتی کم نظیر و البته به مراتب زیباتر و به روزتر از رقبای هم رده. رادار فاصله سنج، رادار نقطه کور، سیستم کمکی پارک، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل اتوماتیک و سقف پانارومیک از دیگر امکانات این خودروی فرانسوی هستند.

رنو در نسل جدید تالیسمان سخاوتمندانه یک تبلت حرفه ای را روی کنسول مرکزی سوار کرده تا ضمن افزایش کیفیت کابین، سرنشینان را به تماشای هرچه واضح تر تصاویر دلخواه شان دعوت کند. صفحه حساس این تبلت هوشمند در عین دقت بالا ازکیفیت پخش بالایی برخوردار بوده و حس حضور در خانه را هنگام پخش فایل های تصویری به سرنشینان انتقال می دهد. سیستم صوتی مشهور و بسیار باکیفیت که عمدتا در محصولات گران قیمتبرندهای لوکس دیده می شد. امروزه در در نسل جدید سدان نیمه لوکس شرکت رنو دیده می شود تا به شما ارزش های تالیسمان را یادآوری کند.

13 بلندگوی حرفه ای در کنار امکان پخش فرمت های مختلف موسیقی و اتاقی عایق شده و بی صدا به شما این امکان را می دهد تا هنگام گوش دادن به موسیقی دلخواهتان، حضور در یک کنسرت موسیقی واقعی را تجربه کنید. در اعتبار برند بوس در زمینه ساخت سیستم های حرفه ای پخش موسیقی خودرو همین کافی است که بدانیم شرکت رولزرویس در محصولات گران قیمتش از تجهیزات و سیستم های صوتی مارک بوس استفاده می کند.
با رنو «تالیسمان» به دنیای جدید قدم بگذارید

در بخش سواری هم تالیسمان یک تجربه ای جدید از لذت سواری با رنو را به شما می دهد. نرمی و سواری تالیسمان عالی است. فرمان پذیری خوب و دقیقی دارد. ارتفاعش مناسب است و دو حس سواری لوکس و اسپورت را می توانید در تالیسمان تجربه کنید و از همه مهم تر ترمزهای ایمن و پرقدرت تالیسمان هستند که باعث می شود تاش ما در هر سرعتی با خیال مطمئن به ادامه مسیر بپردازید.

در داخل کابین شما معنای راحتی یک سدان مجلل را به خوبی درک می کند.

چرم دست دوزی شده ناپا در کنار صندلی های عریض و نرم و دامنه ای گسترده از تجهیزات رفاهی و سرگرمی، حسی فوق العاده از آرامش را در کابینی بی صدا و پرنور که با شیشه های چندلایه و مواد عایق پوشیده شده درک می کنید. از طریق سقف پانارومای بزرگ رنو تالیسمان می توانید نهایت لذت رانندگی را با نمایی از جنس آسمان آبی تجربه کنید.
بعضی از آپشن های تالیسمان برای اولین بار است که روی خودرویی در این رنج قیمت و در این کلاس استفاده می شود. به طور مثال نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD)، سامانه کمکی پارک خودکار و ترمز اضطراری فعال از جمله این امکانات است. سیستم فرمان جدید و چهارچرخ رنو با عنوان دقیق (control 4) به قدری نرم و دقیق است که شما با دایره گردشی کمتر از یک هاچ بک مثل رنو کلیو می توانید با تالیسمان دور بزنید.

سایت های مختلف خودرو تعابیر جالبی درباره رنو تالیسمان به کار برده اند.

دیجیتال ترند سایت مشهور حوزه اقتصاد و فناوری با اشاره به ویژگی های برجسته موتور و گیربکس تالیسمان، طراحی این خودرو را زیبا و دلپذیر عنوان کرده. دیجیتال ترند نوشته این زیباترین خودروی ساخته شده توسط رنو است که به خوبی خلا یک سدان لوکس و بزرگ را برای این برند مطرح پر می کند. تالیسمان با این همه نقاط مثبت و برجسته خودروهایی همچون فولکس واگن پاسات برتری کامل دارد و می تواند به فروشمناسبی در بازار آمریکای شمالی دست یابد. سایت های تاپ گیر و اتواکسپرس انگلستان نیز با بیان ویژگی های برجسته این سدان بزرگ فرانسوی زبان به تحسین تالیسمان گشوده اند.

چراغ های تیز و برجسته جلو در کنار یک جلوپنجره بزرگ، کرومی و کشیده که آرم بزرگ و درخشان رنو را درمرکز خوددارد، مهم ترین بخش طراحی تالیسمان است. دقت به جزییات یکی از مهم ترین نکاتی است که موجب تفاوت میان یک سدان اقتصادی و یک سدان لوکس می شود و تالیسمان که توسط لارنس ون در آکر طراح مشهور خودرو طراحی شده.

به خوبی با استفاده از این ویژگی مرتبه خود را ارتقا داده و به استانداردی در زمینه زیبایی در این کلاس تبدیل شده است. کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو نیسان درباره تلایسمان گفته است: با نشستن در کابین تالیسمان مفهوم واقعی قدرت و ایمنی را درک کنید. بدون شک جذاب ترین بخش طراحی در این سدان فرانسوی سبک چراغ های جلو و عقب آن است.
با رنو «تالیسمان» به دنیای جدید قدم بگذارید

طراحی هوشمندان بدنه این سدان بزرگ با یک خط نرم، انتهای بدنه و چراغ های زیبای عقب را به کناره و بخش جلو خودرو متصل کرده. این خط در کناره در جلو به یک پیکان کرومی تیز و براق متصل می شود تا با رسیدن به کلمه فرانسوی اینیسیَل (initial) به معنی نخستین یا برترین تفاوت تالیسمان با سایر محصولات این رده به خوبی برجسته شود. رنگ های جذاب در کنار مواد با کیفیت به کار رفته در تالیسمان باعث شده تا این خودرو جلوه ای جدید از یک سدان را به نمایش بگذارد.

از هر نظر که به رنو تالیسمان نگاه می کنیم یک پدیده جدید و فوق العاده را مشاهده می کنیم. تالیسمان براساس زبان طراحی جدید رنو شکل گرفته که باعث شده است مانند الماسی خوش تراش به چشم بیاید.

رنو تالیسمان را به نوعی می توان زیباترین خودروی کلاس خود برشمرد زیرا مهندسین رنو با به کارگیری درست خطوط و برجستگی ها با دیگر قسمت های خودرو هماهنگی و ترکیبی خاص، اصیل و خوش چهره را به وجود آورده اند که هنگام نگاه کردن به آن کاملا جذب تالیسمان می شوید. رنو در داخل کابین تالیسمان هم چیزی کم نگذاشته است و از هر نظر بسیار فوق العاده به نظر می آید.

طراحی کابین تالیسمان عالی است. کیفیت ساخت رنو تالیسمان در سطح کاملا بالایی قرار دارد و از نظر ابعادی هم با توجه به سگمنت خود در رده خودروهای جادار قرار می گیرد. این پیشرفت ها و ویژگی های خوب در مورد امکانات رفاهی و ایمنی رنو تالیسمان هم به کار برده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      183 میلیون پول به آپارتمان 80 متری تو کرج ه . کم پولی نیست که شما می فرمایید قیمت متوسط .
      قیمت متوسط یعنی 40 ~ 45 میلیون تومن .
      نه 183 میلیون .
      این قیمت قطعا برای 3درصد فوق پولداری خوبه که قیمت خونه شون حداقل 600~700 میلیون تومنه نه عامه ی مردم.

    • اميد

      فوق العادست.اميدوارم پولم برسه،بخرمش!١٥٠ميليون كم دارم

    • یه خری مثل خیلیا که ذاتن خر نیستیم ولی خر حساب میایم

      هر وقت تبعیض تو کشور از بین رفت هر وقت ملت از خط فقر بالاتر رفتن هر وقت شکم مردم سیر شد هر وقت جوونا سر کار رفت کسی حقشونو نخورد اونوقت راجع به ماشیناتونم فکر میکنیم ممنون از قیماتتون که مطمنن باعث سقوط اقتصادیتون میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج