جاباما
۴۶۷۶۶۶
۲ نظر
۵۰۳۱
۲ نظر
۵۰۳۱
پ

کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

نسل هفتم ب.ام.و سری ۵ طبق زبان طراحی حال حاضر ب.ام.و شکل گرفته و یادآور یک سری ۷ کوچک تراست.

ویژه نامه خودرو، ضمیمه روزنامه هفت صبح:

BMW ۵۳۰i
نسل هفتم ب.ام.و سری 5 طبق زبان طراحی حال حاضر ب.ام.و شکل گرفته و یادآور یک سری 7 کوچک تراست. در نسل جدید سری 5 برزگ تری تغییرات در قسمت جلو انجام گرفته، جایی که در آن چراغ های جلو همانند سری 7 و محصولات دیگر ب.ام.و به جلو پنجره متصل شده اند و باعث عریض تر شدن دماغه خودرو شده اند. علاوه بر این جلوپنجره کلیوی و برجسته سری 5 جدید به ویژگی تیغه های فعال مجهز شده که در صورت لزوم جهت آئرودینامیک بهتر خودرو باز یا بسته می شوند.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

یکی از ویژگی های برجسته این سدان کاملا جدید آلمانی قرار گرفتن روی پلتفرم نوین کلام (CLAR)است که زمینه استفاده گسترده از تکنولوژی های پیشرفته و کاهش وزن را در این خودروی لوکس فراهم آورده بدون آنکه همچون لیموزین سری 7 از فیبر کربن در ساختار بدنه و شاسی استفاده کند. با این ارتقای فنی، وزن کلی سری 5 جدید به اندازه 100 کیلوگرم سبک تر از قبل شده که 70 کیلوگرم آن به تنهایی مربوط به شاسی است.

جالب اینکه باعاد سیری ۵ جدید در همه جهات رشد داشته به نحوی که نسل جدید ۳۶ میلی متر کشیده تر، شش میلی متر پهن تر و دو میلی متر بلندتر از نسل قبلی شده است و فاصله محوری آن هم هفت میلی متر افزایش داشته تا با کابینی که حدود سه متر طول دارد هم فضای بزرگی برای سرنشینان عقب فراهم کند و ظرفیت صندوق بار به بیش از ۵۳۰ لیتر افزایش یابد.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

در حال حاضر صنعت خودرو شاهد تغییر جهت به سوی رانندگی خودکار است. نه تنها خودروسازها در این وادی وارد شده اند بلکه غول های تکنولوژی نظیر اپل و گوگل نیز با اولین خودروی کاملا خودران وارد گود شده اند. سری ۵ جدید که قدم در راه برادر بزرگ تر خود گذاشته، جدای از نسخه به روز شده سیستم پارکینگ ریموت سری ۷ و سرویس پارک نو، پذیرای آنچه خود «سیستم اطلاعات پارکینگ خیابان» (OSPI) می خواند شده است.

روش کار این سیستم که در حال حاضر تنها در آلمان و آمریکا در دسترس است، به این صورت است که اطلاعات و داده های نقاط پارک را در اختیار مالکان خودرو قرار می دهد و راننده را به سریع ترین و نزدیک ترین محل پارک هدایت می کند. داشبورد این نسل سرسی 5 در عین زیبایی و کیفیت از سری 7 اقتباس شده و با یک زاویه لطیف بیشتر به سمت راننده متمایل شده است.

ب.ام.و نسل جدید سری ۵ را به تکنولوژی رانندگی نیمه خودکار مجهز کرده است که نه تنها در جاده ها خودروهای دگیر را به صورت خودکار دنبال می کند بلکه می تواند از آنها سبقت هم بگیرد. سیستم دستیار حفط حرکت میان خطوط و دستیار ترافیک هم به طور خودکار ماشین را در یک خط مستقیم نگه می دارد و حتی در ترافیک نیز قابلیت توقف و حرکت دارد.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

یکی دیگر از ابداعات سری ۵ مدل ۲۰۱۷ تجهیزشدن به پیشرانه چهار سیلندر جدید بنزینی و دو لیتری است که با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتری تولید می کرد. ب.ام.و ۵۳۰ آی با این موتور و به لطف یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار در ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و در صورت تجهیز به سیستم چهارچرخ محرک ایکس درایو، این رقم به ۵.۸ ثانیه کاهش پیدا می کند.

وزن کمتر و تکنولوژی شاسی جدید موجب بهبود هندلینگ سری 5 شده است. به عنوان مثال سیستم رانندگی تطبیقی سفارشی برای این خودرو ارائه شده است که شامل نسخه به روز شده کنترل پویای دامپرها می شود.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست
BMW ۳۲۰i
ب.ام.و با مدل سری 3 به عنوان یک خودروی محبوب در شش نسل پیاپی توانسته بیش از 10 میلیون دستگاه فروش داشته باشد که کاری است اعجاب انگیز. سه ویژگی کارایی، زیبایی و صلابت را می توان جان مایه اشکال خودرویی ساخت دست ب.ام.و دانست.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

پایبند به اصول همیشگی

ب.ام.و همچنان میراث اصلی خود در زمینه طراحی را حفظ کرده و سرسی 3 را با یک بدنه کنده کاری شده و مملو از خطوط جذاب، جلوپنجره کلیوی شکل و چراغ های دوقلوی جلو تولید کردهاست. سری 3 که در تریم لاکچری لاین با جلوپنجره کرومی و بخش های مملو از کروم در قسمت زیرین سپر جلو و در اطراف پروژکتورها به خریداران تحویل می شود، در کابین با انبوهی از چرم و چوب مرغوب و تجهیزات پیشرفته از شما پذیرایی می کند.

آخرین فیس لیفت این محصول که چندصباحی است در بازار ایران با قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد، حائز ویژگی های بسیاری در این کلاس است و به دلیل همین توان بالاست که در بازارهای جهانی و در برابر رقبایی همچون جگوار ایکس ای، مرسدس سی کلاس، آئودی ای چهار، لوکس واگن سی سی و کادیلاک ای تی اس دست بالا را دارد.

مروری گذرا بر رده های گوناگون این سدان زیبای آلمانی نشان می دهد چرا سری 3 ب.ام.و تا این اندازه هواخواه دارد. 320 آی که به عنوان مدل پایه سری 3 هم اکنون در ایران به فروش می رسد، هم رده مرسدس سی کلاس است که با قیمتی به مراتب کمتر عرضه شده و از دینامیک رانندگی بالایی برخوردار است.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست
رقبای سرسخت

درباره این مدل صحبت ها بسیار است اما همواره سری ۳ جزو بهترین سدان های کوچک و لوکس جهان بوده است. خودروهای زیادی در این سال ها قصد رقابت با سری ۳ را داشته اند تا سهمی از فروش گسترده این مدل را به دست آورند اما عمدتا شکست خورده اند؛ چرا که ۳۲۰ در عین قیمت مناسب و ارائه طرحی دلنشین، یک سدان کم مصرف، قابل اعتماد، ایمن و راحت است.

به همه اینها ویژگی اسپورت محصولات ب.ام.و را نیز اضافه کنید تا بفهمید با یک سدان متوسط بی نظیر طرف هستند. مدل های مختلف سری 3 ب.ام.و قابلیت های مختلفی دارند. در ایران گونه جی تی یا گرند تورینگ سری 3 هم مدتی است عرضه می شود. در عین حال مدل هایی از این سری ام 3 یا 340 ایکس ای که دارای تکنولوژی ایکس درایو هستند، از جمله محبوب ترین خودروهای این رده از بازار هستند.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

به گفته سایت معتبر کار اند درایو مدل 340 ایکس ای اینقدر خوب است که تنها یک جیسون بورن برای گازدادن و سریع رفتن کم دارد. این مدل با داشتن تکنولوژی ایکس درایو یک شاهکار تمام عیار است، چرا که قادر است نیروی پیشرانه را به صورت متغیر و 60 به 40 بین دو محور عقب و جلو توزیع کند. البته متاسفانه این رده سری 3 را نمی توان در ایران سفارش داد. 320 ب.ام.و با داشتن سیستم آی درایو (i Drive) و به لطف طراحی عالی و منوهای منطقی بهترین نمونه حال حاضر بازار است که می توانید با آن در آرامش کامل در طول رانندگی اتاق خودرو را کنترل کنید.



BMW 730 li
به تازگی پرشیا خودرو اقدام به عرضه سدان کشیده و لوکس ب.ام.و سری ۷ کرده و پس از وقفه ای چهارساله از نو پای لوکس ترین خودروی این شرکت آلمانی را به ایران باز کرد. این سدان کشیده که هم اکنون بنا به سطح تجهیزات و رده ها، در محدوده قیمتی ۶۷۰ تا ۷۳۰ میلیون تومانی و در بالاترین بخش بازار عرضه شده، حاصل طراحی و ایده پردازی طراح برجسته و ایرانی شرکت ب.ام.و و یعنی نادر فقیه زاده است که پیش از این مدل ۶۵۰ گرن کوپه را طراحی کرده بود.

طراحی خارجی نسل ششم گرچه تغییر انقلابی نکرده اما با حفظ تمایز از نسل قبلی خود، تکامل یافته است. چراغ جلو تا امتداد جلو پنجره کشیده شده و از آراستگی با پوشش کروم همراه با تغییرهای ظریف برخوردار است که چهره نسل ششم را تهاجمی تر و اسپورت تر از قبل کرده و تا حدودی به آن یک هویت منحصر به فرد بخشیده است.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

مدل های سری هفت به طور کلی با دو نوع بدنه ساده و کشیده عرضه می شود که مدل های واردشده به ایران از گونه کشیده هستند و با طول 5.23 متر، عرض 1.90 متر و ارتفاع 1.48 متر از فاصله بین دو محور 3.21 متر سود می برد که در نوع خود کم نظیر است. در داخل کابین، همان طور که انتظار می رود طراحی ساده و در عین حال باشکوه این سری به چشم می خورد. کابین با استفاده از چرم، چوب و تریم نقره ای آراسته شده و حالت کلی داشبورد مدرن تر از قبل شده تا دسترسی راننده به ادوات راحت تر شود.

همراه با تغییرات صورت گرفته، سیتم آی درایو هم به روز رسانی شده و از سنسور حرکتی سه بعدی با قابلیت شخصی سازی نیز برخوردار است و در همه قسمت های سری ۷ می شود نوآوری را لمس کرد. استفاده از تعلیق بادی خودتراز، چراغ های لیزری جلو، گرم کن دسته های صندلی، امکان تشخیص حرکت برای سیتم سرگرمی، یکپارچه سازی کنسول میانی عقب با تبلت سامسونگ و همچنین سیستم پارک از راه دور برای اثبات این ادعا کافی هستند.
کنترلگر چرخان ب.ام.و هنوز هم جای خود را در نزدیکی دسته دنده حفظ کرده است. قابلیت جدید کنترل حرکتی آی درایو، حرکات دست را توسط یک سنسور سه بعدی آنالیز می کند و راننده می تواند با معرفی ژست های مختلف حرکتی، حجم صدا، اتصال به تلفن همراه با گزینه های دیگر را کنترل کند. علاوه بر اینها وای فای و امکان شارژ بی سیم تلفن هماره هم جزو امکانات دیگر آن هستند.
کدام «ب ام و» را می پسندید؟ انتخاب با شماست

چراغ های ال ای دی جلو و عقب، پکیج ارتباطی کانکت درایو، اتصال گوشی های هوشمند و صحفه نمایش بزرگ لمسی به همراه سامانه آی درایو و تکنولوژی منحصر به فرد کنترل از طریق حرکت دست نیز از تجهیزات استاندارد این سدان پیشرفته است.

البته مهم ترین موضوع درباره سری 7 سیستم اتوماتیک خروج از پارکینگ این خودرو است که بدون حضور راننده در پشت فرمان و تنها با اشاره یک دکمه عمل و خودرو را از پارکینگ خارج می کند.

کاهش وزن نسل جدید سری ۷ را باید مدیون استفاده از موادی مانند فیبر کربن در ترکیب با فولاد، منیزیم، پلاستیک و آلومینیوم در ساخت پلتفرم و بدنه دانست چرا که بدنه خودرو ترکیبی اعجاب آور از طراحی چشمگیر و آلیاژهای پیشرفته است. ترکیب آلومینیوم، فولاد با قابلیت انبساط بسیار بالا و فیبر کربن که در تاسیسات ب.ام.و در واشنگتن آمریکا ساخته شده، منجر به کاهش وزن ۱۲۹ کیلوگرمی سری ۷ نسبت به نسل پیشین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه فرقی میکنه که کدام bmw را میپسندم ما که پول نداریم یه پژو که مدل ساختش مال 30 سال پبش فرانسه است را بخریم .حالا bmw تو خواب هم همینو برات مینویسم

    • parsa

      اقای نویسنده با سواد.این عکس بی ام و سری پنج که گذوشتی مربوط به سری پنج دو نسل قبله نه سری جدیدش.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج