جاباما
۴۶۷۷۶۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سیب اصلاح شده ژنتیکی که قهوه‌ای نمی‌شود

اگر که دقت کرده باشید، حتما می‌دانید که سیبی که برش داده می‌شود، تنها پس از چند دقیقه‌ رنگش به ‌سرعت تغییر کرده و رفته رفته قهوه‌ای می‌شود. اما متخصصین Okanagan در آمریکا به تازگی موفق به تولید سیب‌های اصلاح شده‌ای شده‌اند که با سرعت بسیار کمتری تغییر رنگ می‌دهند.

وب سایت زوم تک - علی عیسی زاده: اگر که دقت کرده باشید، حتما می‌دانید که سیبی که برش داده می‌شود، تنها پس از چند دقیقه‌ رنگش به ‌سرعت تغییر کرده و رفته رفته قهوه‌ای می‌شود. اما متخصصین Okanagan در آمریکا به تازگی موفق به تولید سیب‌های اصلاح شده‌ای شده‌اند که با سرعت بسیار کمتری تغییر رنگ می‌دهند و زمان بیشتری طول می‌کشد که رنگشان از سفید به قهوه‌ای تبدیل شود. این سیب که با نام تجاری Arctic Apples شناخته می‌شوند، از ماه دیگر وارد بازار آمریکا خواهد شد.
سیب اصلاح شده ژنتیکی که قهوه‌ای نمی‌شود

تقریبا همه گیاهان حاوی آنزیمی به نام "اکسید پلی فنل (polyphenol oxidase) " هستند. این آنزیم که معمولا با نام PPO شناخته می‌شود، عامل اصلی قهوه‌ای شدن سیب بوده و هنگامی که در معرض اکسیژن قرار می‌گیرید، باعث تغییر رنگ سیب می‌شود.

متخصصین Okanagan در نظر دارند که این سیب‌ها را به صورت برش داده شده و تکه تکه به فروش برسانند، تا توانایی این سیب‌ها را در برابر تغییر رنگ به خوبی نشان دهند. البته طبیعتا این سیب‌ها نیز پس از مدتی تغییر رنگ داده و قهوه‌ای می‌شوند، ولی این فرایند سه هفته طول می‌کشد!!

طبق یادداشتی که توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده منتشر شده است، Okanagan ژنی را در این سیب‌ها قرار داده است که در برابر قهوه‌ای شدن مقاومت می‌کنند. اگرچه ظاهر و کیفیت این سیب‌ها کاملا قابل مقایسه با سیب‌های معمولی می‌باشد.

این شرکت فعلا کار خود را با ۸۵۰۰۰ درخت شروع کرده است و البته محل این درخت‌ها را هنوز مشخص نکرده است، تا احتمالا بتواند آن‌ها را از معترضین و مخالفین اصلاح ژنتیکی میوه‌ها دور نگه دارد. و البته طبق گزارشاتی که ارائه شده، تعداد این درخت‌ها به مرور افزایش یافته و در بهار امسال به ۳۰۰ هزار درخت، و تا سال ۲۰۱۸ به ۵۰۰ هزار درخت خواهد رسید.

در ویدیوی زیر می‌توانید تفاوت تغییر رنگ سیب اصلاح شده را با سیب معمولی مشاهده بفرمایید:
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید:
سیب اصلاح شده ژنتیکی که قهوه‌ای نمی‌شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      محصولات اصلاح شده = دشمن بشریت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج