جاباما
۴۶۷۷۷۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کشف ۵۵۰ تن مواد مخدر طی ۱۰ ماه گذشته

فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم حرفه‌ای شدن پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: به تدریج به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم؛ به طوریکه در سال ۹۴ با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی عملیات‌ها مواجه بودیم اما میزان شهدایمان ۴۸ درصد کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم حرفه‌ای شدن پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: به تدریج به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم؛ به طوریکه در سال ۹۴ با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی عملیات‌ها مواجه بودیم اما میزان شهدایمان ۴۸ درصد کاهش یافت.

سردار اشتری در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و استان‌ها با اشاره به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو گفت: این اتفاق ناگوار را که در ساختمان پلاسکو رخ داد به همه خانواده‌های شهدای آتش نشان تسلیت می‌گویم و امیدوارم با همت خوب مسئولان بتوان هر چه سریعتر عملیات آواربرداری را تمام کرده و سرنوشت این عزیزان مشخص شود.

وی با اشاره به اقدامات ناجا در مبارزه با ورود مواد مخدر گفت: همکاران پلیس به صورت تمام وقت مشغول برنامه ریزی هستند و البته باید هم اینطور باشد چرا که موضوع مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با مصرف آن در کشور بسیار حائز اهمیت است و هر کس که در این حوزه مشغول خدمت است باید کارش را با انگیزه انجام دهد چرا که یک وظیفه انسانی، اسلامی و تشکیلاتی است.

سردار اشتری با اشاره به جلساتی که در حوزه آسیب ‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری برگزار شده است گفت: مقام معظم رهبری اولویت مقابله را در رأس آسیب‌های اجتماعی اعتیاد دانستند بنابراین مبارزه با ورود، توزیع و مصرف مواد مخدر جزء اولویت‌های ماست و نگرانی رهبری در این حوزه بر کسی پوشیده نیست. نیروی انتظامی هم به عنوان اولویتش امر مبارزه را از سال‌های قبل آغاز کرده و امسال هم این موضوع را در اولویت‌های خود دیده است.

وی یکی از محورهای مهم را در بحث مبارزه با مواد مخدر، مقابله با ورود این مواد به کشور دانست و گفت: اقدامات انجام شده در این حوزه نشان دهنده اهتمام جدی نیروی انتظامی در این حوزه است به طوریکه طی ۱۰ ماه گذشته کشفیات نیروی انتظامی در این حوزه حدود ۵۵۰ تن بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: البته ما به این میزان قانع نیستیم و باید تلاشمان را بیشتر کنیم اما این میزان کشفیات هم کم نیست و اقدام بسیار خوبی بوده است و باید همین روند را با جدیت در سراسر کشور ادامه دهیم.

وی با تاکید بر لزوم کنترل مرزها به ویژه مرزهای شرقی کشور گفت: من بر این موضوع تاکید دارم و آن را به مرزبانی هم ابلاغ کرده‌ایم بنابراین باید مرزهای شرق کشور را به طور ویژه کنترل کنیم چرا که ۷۶ درصد از کشفیات ما در شرق کشور و در استان‌های شرقی بوده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید به همین نسبت کنترل در مرزهای شرقی کشور را تقویت کنیم ادامه داد: بر این اساس حتما پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان باید با دیگر استان‌های غیر شرقی متفاوت باشد و باید آن را تقویت کنیم. در این زمینه نظراتی را داده‌ایم اما حتما باید پیگیر باشیم تا از طریق ستاد کل بتوانیم شرق کشور را به خوبی کنترل کنیم.

سردار اشتری همچنین افزود: در عین حال مناطق مورد هدف ما هم تقریبا مشخص‌اند و همچنین عملیات‌هایمان و اشراف اطلاعاتی ما بر باندها و شبکه‌های مواد مخدر افزایش یافته، بر این اساس باید برای آینده فرآیندی را مشخص کنیم و تجهیزات مورد نیاز را در پلیس مواد مخدر تقویت کرده و امکانات فنی را گسترش دهیم. به طوریکه بیشترین مقابله را با استفاده از کمترین نیروی انسانی داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت ایجاد پلیس حرفه‌ای این موضوع را یکی از اهداف ناجا عنوان و اظهار کرد: بر این اساس حرفه‌ای شدن و حرفه‌ای کار کردن یکی از اهداف ماست که به تدریج به این هدف نزدیک‌تر می‌شویم به طوریکه در سال ۹۴ با افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی عملیات‌ها نسبت به سال ۹۳ مواجه بودیم اما میزان شهدای‌مان ۴۸ درصد کاهش یافت و امسال هم این کاهش را شاهد خواهیم بود. بنابراین باید توان این حوزه افزایش یابد تا تمام شبکه‌ها بر تمام شبکه‌های ورود مواد مخدر تسلط داشته باشد و اجازه ورود و توزیع مواد را ندهیم.

سردار اشتری با بیان اینکه ما در همه مرزها با باندها و شبکه‌های ورود مواد مخدر مقابله می‌کنیم گفت: البته باید این مقابله را در سراسر کشور نیز داشته باشیم. همچنین برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز یکی از اولویت‌های ماست. البته هر چقدر بیشتر روی شبکه‌های ورود مواد مخدر کار کنیم در کشور کارمان آسان تر است بنابراین باید سرچشمه را ببندیم.

وی با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از حضور توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در کشور گفت: ما باید حتما اینها را کنترل کنیم و در زمینه شناسایی و برخورد با تولید کننده، توزیع کننده و خرده فروش‌ها اقدامات مناسبی را انجام دهیم که البته در این حوزه‌ها اقدامات خوبی هم انجام شده است.

فرمانده ناجا ادامه داد: مرحله بعدی کارمان شناسایی و جمع آوری معتادان متجاهر است که البته در این زمینه دستگاه‌های دیگر اعم از مراکز بهداشتی، درمانی، بهزیستی و ... بیشترین سهم را دارند زیرا شناسایی و جمع آوری این افراد برای نیروی انتظامی یک هفته کار دارد و اگر محل های نگهداری این افراد برایمان مشخص شود آنها را در کمتر از یک هفته جمع آوری کرده و اجازه نمی‌دهیم که پراکنده باشند. البته در این زمینه دستگاه‌های مختلف نقش خوبی را ایفا می‌کنند اما سرعتشان برای عملیاتی شدن این موضوع کم است.

سردار اشتری در ادامه صحبت‌هایش گفت: باید توجه کرد که بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد ما را در کشور افراد معتاد انجام می‌دهند. به طوریکه ۵۰ درصد سرقت‌های خرد توسط افراد معتاد انجام می‌شود. حال اگر بتوانیم با این معضل اجتماعی مقابله کنیم حتما درصد سرقت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات نیروی انتظامی تاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در لایه‌های مختلف است گفت: یعنی همه مردم، خانواده‌ها و دستگاه‌ها در این امر مسئولیت داشته باشند و به پلیس کمک کنند و اجازه ندهند که در محیط‌های مختلف شاهد رشد این پدیده باشیم؛ البته مردم در این حوزه اقبال نشان می‌دهند و احساس وظیفه می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      درود بر غیورمردان نیروی انتظامی ...
      نکنه جناب روحانی فعالیت قاچاقچیان عزیز رو هم جزو فرصتهای اشتغال ایجاد شده بحساب آوردند ...
      550 کیلو در یک نوبت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج