جاباما
۴۶۷۸۳۸
۲۵ نظر
۵۰۱۱
۲۵ نظر
۵۰۱۱
پ

دستمزد های میلیونی بازیگران «معمای شاه»

برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور امروز صبح میزبان جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون بود. دهقان بیشتر با سریال‌های تاریخی در تلویزیون شناخته می‌شود و آخرین نقش تاریخی او نیز به «معمای شاه» و بازی در نقش رضا خان برمی‌گردد.

وب سایت آی سینما: برنامه «حالا خورشید» با اجرای رضا رشیدپور امروز صبح میزبان جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون بود. دهقان بیشتر با سریال‌های تاریخی در تلویزیون شناخته می‌شود و آخرین نقش تاریخی او نیز به «معمای شاه» و بازی در نقش رضا خان برمی‌گردد. این بازیگر توضیحات جالبی درباره دستمزدش در سریال «معمای شاه» داده و با توجه به این‌که سیمرغ جشنواره فجر را نیز در کارنامه دارد از وضعیت بازیگران باسابقه انتقاد کرده است.
دستمزد های میلیونی بازیگران «معمای شاه»

در ابتدای این گفت‌وگو رضا رشید پور از جعفر دهقان که در سریال‌های تاریخی شاخصی چون «سرزمین کهن»، «مردان آنجلس»، «یوسف پیامبر»، «مختارنامه» و... حضور داشته است، درباره بالا بودن دستمزد سریال‌های تاریخی پرسید که با واکنش جالبی از سوی دهقان روبرو شد؛ او درباره میزان دستمزد در چنین سریال‌هایی گفت: «نه به خدا قسم. خیلی بالا نیست اما این خوبی را دارد که ابتدای پروژه با بازیگران قرارداد ماهیانه بسته می‌شود و حداقل می‌دانی وقتی دو سال در پروژه‌ای بازی می‌کنی، بیمه هستی.»

با توجه به این‌که دهقان در سریال «معمای شاه» نیز نقش رضاخان را ایفا کرده است رشیدپور درباره میزان دستمزد این سریال نیز پرسید که دهقان این‌طور توضیح داد: «دستمزدهای «معمای شاه» معمولی است. دستمزد بازیگران از ماهی ۶ میلیون تومان شروع می‌شود و به ماهی ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان ختم می‌شود. البته این را دقیق نمی‌دانم. تهیه‌کننده سریال باید تاییدش کند. من بر اساس شنیده‌هایم می‌گویم. اما دستمزد خودم در «معمای شاه» با وجود ۴۰ سال فعالیت در سینما و تلویزیون، ماهی ۱۶ میلیون تومان بود.»

این سریال ۱۶۰ بازیگر اصلی و ۲۵۴ بازیگر فرعی داشته که با این حساب بودجه بسیار زیادی در طول پنج سال فیلم‌برداری این سریال فقط صرف دستمزد بازیگران شده است.

دهقان که در دوره دوازدهم جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم سینمایی «حماسه مجنون» به کارگردانی جمال شورجه سیمرغ بلورین نقش مکمل مرد را به دست آورد، با لحنی کنایه‌آمیز به حمایت نشدن بازیگران سیمرغ‌دار در سینمای ایران اشاره کرد و ادامه داد: «دیگر گرفتن سیمرغ بلورین برایم مهم نیست. مانند سابق اشتیاقی برای گرفتنش ندارم و اصلا به آن فکر نمی‌کنم. البته برای خیلی‌ها مهم است ولی من از این جایزه‌ها زیاد دارم. تا به حال از جشنواره‌های مختلفی جایزه گرفته‌ام اما چه تاثیری در زندگی من گذاشته است؟
کسی که در اسکار یا گلدن گلوب جایزه می‌گیرد در کنارش حمایت مادی و مالی هم می‌شود ولی اینجا چطور؟ بعد از گرفتن سیمرغ چه اتفاقی می‌افتد؟ آن سالی که من سیمرغ گرفتم برای اولین بار جایزه مالی هم می‌دادند و همان سال ۱۰ سکه در کنار سیمرغ گرفتم و دیگر هیچ اتفاقی نیافتاد. سیمرغ زمانی ارزشمند است که من را حمایت کند و با داشتن آن بیمه شوم. اگر دو سال بیکار بودم، نگرانی نداشته باشم در غیر این صورت سیمرغ به چه دردی می‌خورد؟» البته نکته مهمی که در این صحبت جعفر دهقان وجود دارد و احتمالا به دلیل عدم آشنایی او با وضعیت جوایز اسکار و گلدن گلوب اتفاق افتاده، این است که این جوایز به هیچ عنوان آورده مالی برای برندگانش ندارد و حتی جایزه مجسمه طلایی اسکار قابل فروش نیست و برنده آن تنها می‌تواند آن را به قیمت ده دلا به خود آکادمی بفروشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فیلم برداری این سریال ۵ سال طول کشیده است. ۵ سال یعنی ۶۰ ماه . حالا اگر ایشان ۲۰ ماه هم سر فیلم برداری بودند پولی که دریافت کردند می شود ۳۲۰ میلیون تومان.

    • babak

      16میلیون تومان برای هر ماه؟ آخه واسه چی؟ ............ واقعا واسه چی این همه هزینه شده؟ نمی شد خیلی کمتر از این خرج کرد و این پیام رو رسوند؟

    • خاسر

      بعضی ها می دانندپول این مملکت را چگونه باید چپاول کنند.اینا فقط پول دستمزد بود حالا هزینه های جانبی دیگررادرنظربگیریدچه پولی به جیب می زنندتازه خروجی این فیلم چه بود

    • بدون نام

      حقشونه دستشون درد نکنه نوش جونشون کاری کردن کارستون خصوصا با گريمها و شخصيتهاي خیلی نزدیک به هم

    • بدون نام

      خب این دستمزد کارشون نیست،دستمزد فروش
      شرافته

    • بدون نام

      چیزی نیست که از جیب مردم خرج کردند از جیب مردم فقیر و ندار

    • بدون نام

      سریال چرتیه همش فقط صحبته

    • بدون نام

      پول مفت بخاطر یه فیلمی که سراسر دروغه

    • یزدی

      نوش جانشان.. بهتر از 200 یا 250 میلیون پولهایی که به بازیگران زن زپرتی برای فیلمهای مسخره سینما میدنه..

    • رضا

      حقوق آتش نشانها. دو میلیون ونیم.

    • محمد رضا

      گرفته که گرفت به تو چه مربوط نوش جانش زحمت کشیده

    • بدون نام

      برای این فیلم آبکی جه خرج هایی کردن!!!این آقا ماهی ۱۶میلیون گرفته بعد گله میکنه که بیمه نیست!!!فکر کنم اگه میلیاردی هم بهش می دادن باز از بیمه ش می گفت. آخه انسان کی می خواد دست از حرص و مال برداره!!!

    • امیرSH

      با پولی که.به بازیگران دادن وپولی که خرج فیلم کردن فکر کنم معادل بودجه چندسال کل ایران باشه اونوقت...میگن...

    • بدون نام

      خوب پول مفت میخورن

    • چاووش چگنی

      دوستان تندروی نکنید قدر هنرمندان نجیب کشورمان را بدانیم ضمنا اقای دهقان گفتند ماهیانه 16 میلیون تومان برای چندماه اول سریال کهه نقش رضاشاه را ایفانمودند ضمنا خان میبخشد خانزاده نمیبخشد هنرمندان ما که ازاول عمر تاآخرعمرشان که حقوق مستقیم ندارند ازبیمه وغیره هم که خبری نیست ضمنا بنده اگربجای هرکدام ازاین هنرمندان عزیزکشورمان باشم که برای تهیه یک سریال چندسال از خانواده بدور ودرسرماوگرما باید تاب تحمل بیاورند حتی مریض هم نشوند وبرای سریالهای تاریخی ومذهبی که من وشما هرشب راحت روی مبلمان یاکاناپه لم بدهیم و مشغول خوردن تنقلات وسرگرم شویم بابت یکروز گریم چندساعته صورت چندمیلیون میگرفتم باضافه حقوقم بروید هنرمندان سایر کشورهای لامذهب راببینید همگی میلیونرودربهترین شرایط زندگی هستندوبابت یک آیتم تبلیغاتی هرکدام چندمیلیون دلار میگیرند الحمدلله که جامعه هنری ما بانجابت زندگی میکنندوهنوز چتر حمایتی حقوقی وحتی بیمه بیکاری هم ندارند الحسود لا یسود

    • عطا

      این بازیگران میلیونها تومن پول گرفته اند که از چشم میلیونها ایرانی بیافتند.
      اینهم یه جور پول در آوردنه یعنی پول در مقابل محبوبیت.
      خودکرده را تدبیر نیست.

    • بدون نام

      جالبه تازه با ناراحتی هم.گفته با وجود چهل سال سابقه فقط شونزده میلیون گرفته !!!!

    • بدون نام

      مرد حسابی ۱۶ میلیون تومان دستمزد برای یک ماه کمه؟؟!!! ما تو یکسال هم انقدر نمیگیریم.
      جالبه، میگه درآمد بازیگران معمای شاه معمولیه، از ماهی ۴،۵ میلیون تا ماهی ۴۰،۵۰ میلیون!!!!!!

    • بدون نام

      از پول بیت المال چنین خرج میکنند که سریالی بدون محتوا تولید کنند و پخش شود در حالیکه بعلت مغرض بودن هم بیننده ندارد

    • محمدرضا

      تو این وضعیت اقتصادی کشور بودجه مملکتو این طور حروم میکنن برای سریالی ..

    • سلی

      من که راضی نیستم از بیت المال داده میشه به این فیلم مضخرف

    • بدون نام

      16 تومن خیلی کمه بچه ها پول بزارین روش بهش بدین

    • بدون نام

      کاربر سلی املا مزخرف البته با معذرت فراوان

    • mehdi

      حتما این دستمزد ها هم تقصیر روحانیه

    • بدون نام

      هنر مندان مزدور همیشه دستمزدهای زیادی میگیرن چون‌منفور ملت هستن مثل امین حیایی تو فیلم‌قلاده طلا منفور ملت شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج