۴۶۸۰۸۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

ناطق نوری هاشمی می‌شود؟

مصطفی درایتی در روزنامه آرمان نوشت: پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی،گزینه‌هایی از سوی سیاسیون برای جانشینی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد. آیت‌ا... هاشمی که ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، توانست این شورا را به خوبی کنترل کند. شخصی که جانشین آیت‌ا... هاشمی می‌شود،

مصطفی درایتی در روزنامه آرمان نوشت: پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی،گزینه‌هایی از سوی سیاسیون برای جانشینی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد. آیت‌ا... هاشمی که ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، توانست این شورا را به خوبی کنترل کند. شخصی که جانشین آیت‌ا... هاشمی می‌شود،
باید تا حدودی این ویژگی‌ها را دارا باشد. البته ممکن نیست شخصیتی مانند وی پیدا کنیم. آیت‌ا... هاشمی شخصیتی تکرارنشدنی در تاریخ انقلاب هستند و بعید است بتوان فردی مثل ایشان را در کشور یافت که تمام خصوصیات وی را داشته باشد. جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از تغییر قانون اساسی، به یک جایگاه ویژه تبدیل شد. مسئولیت و رسالت این مجمع بسیار سنگین است. از یک سو، اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان را حل می‌کند و از سوی دیگر، در برنامه‌ریزی مسائل کلی کشور، این مجمع نقش مشورتی در تعیین سیاست‌های کلی کشور دارد که نقشی بسیار حیاتی است. مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادامه مسیر خود و حفظ جایگاه حساسی که دارد، نیازمند حفظ انسجام درونی است.
حفظ این انسجام نیز بستگی به رئیس این مجمع دارد. باتوجه به اینکه از همه جریانات سیاسی، طیف‌های فکری و سران قوا، افرادی در این مجمع حضور دارند، مجمع شاهد تکثر آراست. به اجماع رساندن این سلایق گوناگون، مسئولیت بسیار سخت وحساسی است. ریاست این مجمع باید چهره‌ای باشد که بتواند فضا را کنترل کند. کنترل و مدیریت این مجموعه نیازمند هویت و سابقه‌ای طولانی است. افرادی که در مجمع حضور دارند، باید برای ریاست مجمع احترام قائل باشند. نیاز است که رئیس مجمع توانایی هدایت این مسئولیت سنگین را داشته باشد.
این فرد باید قادر باشد استحکام مجمع تشخیص مصلحت نظام را حفظ کند و آن را ادامه دهد. وجود شخصیتی مثل آیت‌ا... هاشمی نیز به این جایگاه اعتبار بیشتری داد که این نکته، مسئولیت رئیس بعدی را سخت‌تر می‌کند. فردی که به ریاست مجمع می‌رسد، لازم است به نوعی با شخصیت آیت‌ا... هاشمی تناسب داشته باشد. از دیگر ویژگی‌هایی که لازمه ریاست مجمع است، سعه صدر، میانه‌روی و بزرگ‌منشی است. چنین خصوصیاتی لازم است تا فرد بتواند جانشین خوبی برای ‌آیت‌ا... هاشمی باشد و جایگاه مجمع را حفظ کند. مسئولیت و اختیار انتخاب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه اختیارات رهبری است و ایشان تصمیم می‌گیرند که چه کسی مناسب این سمت است و چه کسی برای این کرسی اصلح‌تر است، اما میان گزینه‌هایی که از سوی سیاسیون مطرح می‌شود، آقای ناطق نوری، چهره برجسته‌تری به شمار می‌رود. بسیاری از خصوصیاتی که برشمردیم، در شخصیت آقای ناطق نوری وجود دارد.
او شخصیتی است که مورد وثوق دو جناح سیاسی کشور است، شأن و شخصیت والایی در بین چهره‌های سیاسی و فکری دارد و می‌تواند همان شخصیتی باشد که توانایی کنترل و هدایت فضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد. او سابقه بسیار خوبی در مسیر انقلاب و نظام دارد. آقای ناطق نوری درمیان افراد مطرح‌شده می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موضوع آتشنشانها کمرنگ شد دوباره رفتید سراغ هاشمی و ناطق نوری! خجالت بکشید.

    • رضا

      با سلام، بنظر می رسد تحلیل جامعی از وضعیت کنونی کشور و مجمع تشخیص مطرح شده است. امیدواریم هر آنچه مصلحت ملت است اتفاق بیاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج