۴۶۸۰۹۸
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

«طلاق عاطفی» در بین تحصیلکرده‌ ها بیشتر است

کتر مجید ابهری؛ آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از افزایش طلاق عاطفی در بین تحصیلکرده‌های ایرانی خبر داد.

روزنامه آرمان: دکتر مجید ابهری؛ آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری از افزایش طلاق عاطفی در بین تحصیلکرده‌های ایرانی خبر داد.
دکتر مجید ابهری گفت: با تاکید بر اینکه طلاق عاطفی در بین تحصیل کرده‌ها سه برابر خانواده‌های عادی است، گفت: جدایی عاطفی میان زن و شوهر به شکل زندگی در یک خانه بدون هیچ ارتباطی به غیر از مکالمات ضروری، طلاق عاطفی نامیده می‌شود.
مجید ابهری اظهار کرد: ۷۰درصد از موارد طلاق عاطفی به صورت روابط فراخانوادگی و فرازناشویی ادامه می‌یابد که خطر جدی برای پاکی خانواده و صداقت اجتماعی دارد و ۳۰ درصد از موارد به جدایی و طلاق تن می‌دهند.
این رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی بهترین روش برای پیشگیری از طلاق عاطفی و مشکلات ناشی از آن را مراجعه به مشاوره‌های خانوادگی و کمک گرفتن از افراد با تجربه دانست و گفت: پیش از طلاق عاطفی، طلاق روانی یعنی دلخوری و ناراحتی‌های مختلف زوج‌ها از یکدیگر به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد.
ابهری افزود: کاهش توقعات، تغییر سبک زندگی به الگوی اسلامی-ایرانی، گفت‌وگو و تبادل نظر از جمله کارآمدترین روش‌های پیشگیری از طلاق عاطفی است.
او با تاکید بر اینکه غرور کاذب و عدم قبول نظریات منطقی زن و شوهر در میان افراد تحصیل کرده از علل افزایش طلاق عاطفی است، افزود: عدم پذیرش راهنمایی و کمک بزرگ‌ترها از جانب افراد تحصیل کرده، عدم اعتقاد به مشاوره، اشتغال زوج‌ها، مشکلات جنسی و اختلافات مالی ریشه‌های اصلی رفتاری در بروز طلاق عاطفی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دليلش اينه كه تحصيل كرده ها مدت طولانيتري با جنس مخالفشون ارتباط دارن و درگير روابط ميشن بعدش كه ازدواج كردن دنبال همون روابط ميرن چه خانم چه آقا تفاوت دوره دوستي و بي مسءوليتي را بادوره متاهلي و متعهدي رو نميفهمن

    • کاربر

      همه چیز ارزش خودش از دست داد طلاق عاطفی یکیش هست

    • بدون نام

      متاسفانه امروز تحصیلکرده ها فکر میکنند با تحصیل همه چیز را میدانند در حالیکه زندگی زناشویی یک تجربه که باید از گذشتگان و کسانیکه این تجربه موفق و یا نا موفق را دارند درس گرفت . ولی افسوس که اموزش ها در دوران تحصیل این چیزها را به انها یاد نمیدهند و غرور کاذب در زندگی برای انها مشکل ساز میشه.

    • بدون نام

      عدم اعتقاد به مشاوره!!!!! این یه قلم تو همین سالهای اخیر به سرفصل مشکلات مردم اضافه شده و اونم البته توسط همین به اصطلاح مشاورین محترم داره همه جا تبلیغ میشه یه پولهای از ملت میگیرن بابت چند کلمه حرف مفت و یه آزمون تستی مزخرف که بدتر یه دردی هم به درد آدم اضافه میشه. ریشه ی اکثر مشکلات مردم ما مسائل اقتصادیه که هیچ مشاوری قادر نیست حلش کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج