۴۶۸۱۵۰
۵۷ نظر
۵۳۵۹
۵۷ نظر
۵۳۵۹
پ

شرط صدور گذرنامه برای دختران مجرد

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی شرایط صدور گذرنامه برای دختران مجرد را تشریح کرد و گفت: دخترانی که ۱۸ سال سن تمام داشته باشند، می توانند به صورت مستقل برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی شرایط صدور گذرنامه برای دختران مجرد را تشریح کرد و گفت: دخترانی که ۱۸ سال سن تمام داشته باشند، می توانند به صورت مستقل برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

سرهنگ مجید صمدی افزود: البته برای صدور گذرنامه برای دختران و پسران زیر ۱۸ سال رضایت والدین شرط است.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط صدور گذرنامه به گونه ای شده است که همه افراد باید گذرنامه مستقل داشته باشند و دیگر اسامی و اطلاعات همراه در گذرنامه والدین ذکر نمی شود هر چند موضوع رضایت والدین برای فرزندان زیر ۱۸ سال در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.

سرهنگ صمدی افزود: اکنون همه اعضای خانواده گذرنامه مستقل دارند حتی برای کودکان دو ساله نیز گذرنامه مستقل صادر می شود که این موضوع از الزامات بین المللی است و پلیس ایران نیز آن را رعایت می کند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با اشاره به الکترونیکی شدن صدور گذرنامه ، گفت: براین اساس دختران و همچنین پسران مجرد می توانند گذرنامه مستقل داشته باشند البته زمانی دختران و پسران مجرد می توانند برای گرفتن بدون رضایت والدین اقدام کنند که سن آن ها ۱۸ سال تمام باشد.

سرهنگ صمدی تصریح کرد: سن دخترانی که به ۱۸ سالگی رسیده به ماه و سال مد نظر است. البته پسرانی که به سن ۱۸ سالگی تمام رسیده باشند باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده تا برای صدور گذرنامه اقدام کنند.

صمدی افزود: پسرانی که به سن مشمولیت نظام وظیفه رسیده اند باید از نظام وظیفه مجوز بگیرند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه در پاسخ به این سوال که دختران مجرد بالای ۱۸ سال که گذرنامه اخذ کرده اند باید بار دیگر برای خروج از کشور رضایت والدین را اخذ کنند؟ گفت: از آن جایی که شرایط صدور گذرنامه مستقل برای دختران بالای ۱۸ سال رضایت والدین است ، برای خروج از کشور دیگر نیازی به اخذ رضایت والدین نیست.

سرهنگ صمدی در پاسخ به این سووال که وضعیت گذرنامه خانم متاهلی که در زمان تجردی گذرنامه دریافت کرده ، بعد از ازدواج چه می شود؟ گفت: خانم های متاهل برای صدور گذرنامه باید رضایت همسر را ارایه دهند هر چند این افراد در زمان تجرد گذرنامه داشته باشند اما با تغییر شرایط ، گذرنامه دیگری البته با رضایت همسر برای آن ها صادر می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اگه رضایت والدین باشه بهتره..از فردا دخترای مجردی ک ازدواج نکردن راه می فتن برا گرفتن گذرنامه..لطفا تفکر ..چه معنی داره دختر نوزده و هیجده ساله تنها برن گذر نامه بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی مثلا پسر 18-19 ساله میتونه هر غلطی کنه؟؟
        خواهشا حرفای خام نزنید و کمی فکر کنید
        تا زمانی که تفکراتمون از زمان عهد قاجار فریز بشه، پیشرفتی نخواهیم داشت

      • بدون نام

        بابا این داره جوک می گه، شما پاسخ دهنده چرا جدیش می گیری؟ اصلا کسی که اندازه بچه 5 ساله مغز داشته باشه اونو می گه؟! سرکاریه بابا وگرنه منم می گم چه معنی داره تو که باید تحت نظارت پزشک باشی اومدی اینجا داری می گی دختر یعنی فاسدتر از پسره در حالیکه حقیقت عکس اینو ثابت کرده؟! عمرا هم تو ایرانی باشی ضمنا .. یا افغانی یا پاکستانی ... ...

      • دریا

        بروشیرتو بخور نظر نده عزیزم

      • مریم

        وقتی میگم تفکراتمون جهان سومیه منظورم همچین نظراتی هست

      • نوید

        راست میگی،
        دختر و پسر تو این سن فقط حق کارهای ساده ای مثل ازدواج و بچه دار شدن دارن، چه معنی داره کار مهمی مثل مسافرت هم بتونن برن

    • بدون نام

      خانومای متاهل کماکان باید شوهراشون رضایتنامه بدن؟؟؟؟؟؟؟
      خیلی قوانین مسخره ایی دارین.......

    • ایرانی

      باید زن و دختر با اجازه بزرگتر ویزا بگیرن .خانوم چرا منفی نزن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تویی که خودتو می گی "ایرانی" من مطمئنم تو یه پسر بچه 12 ساله ای که می دونی چه حرفایی واقعا فکاهین که همونو بگی بعد پشت کیبوردت هر هر بخندی! برو .. بدو اولا از مامانت قبل از کار با کامپیوتر اجازه بگیر، اینترنت برا بچه اجازه مادر می خواد و بعدم بهش بگو یه ارزیابی ببرتت. حل کردن مشکلات اول کار خیلی آسونتره تا بعدا! لطفا اینو انتشار بدین.

    • مجتبی

      لطفا قانون اینکه زنان متاهل از شوهرشان باید اجازه بگیرند را اصلاح کنید.مگر زن و مرد برابر نیستند؟محضر گران شده.گرفتن پاسپورت کلی هزینه داره.در هیچ کشوری این رسم پاسپورت صادر کردن نیست.

    • آنا

      همون مجردی بهتره/درضمن پاسخ اون ایرانی که گفته خانم نباید بدون اجازه خانواده بر خارج کشور بگم اولا دنیا پیشرفت کرده و شما هم اپدیت بشین/من اذن هیچ فردی رو واسه هیچ کاری به شرط بالای هجده سال بودن قبول ندارم،زیر هجده سال اره لازمه،بعدشم دختر مجرد بره خارج از کشور مگه چی میشه؟؟؟؟؟طرز فکرتان رو درست کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا آنا جان! بعد جالبه این می گه "ایرانی" به خودش در حالیکه ایران تنها کشوری بوده در جهان که در زمان هخامنشی برابری کامل جنسیتی حاکم بوده در تمامی اوامر! بعد ببین الان خانمهای شریف ما با کیا باید کلمه رد و بدل کنن ... جدیش نگیرین من مطمئنم فقط یه بچه مردم آزاره.

      • علی

        اگه قرار نیست هیچی بشه خیلی راحت میتونه اجازه ولیش رو بگیره
        بد نیست سری به آمار قاچاق زنان بزنید ... وای به حال روزی که این قید کوچک رو هم بردارن

    • بدون نام

      ببخشید اما یه طرفه قضاوت نکنید, اونوقت تکلیف ما مادرا که بچه هامون از دست پدرشون به ما پناه اوردنو کنار ما زندگی میکنن چیه, یعنی مابعد از نه سال طلاق گرفتنم باید بریم دنبال اجازه از پدری که نامادری سر بچه ی ادم میاره و تا میتونه ظلم میکنه,؟؟؟؟لطفا فراموش نکنید ما مادرایی که بچه هامونو با چنگو دندون داریم بزرگ میکنیم, هم هستیم و حق داریم. اون اگه پدر بود یه بار براش مهم میشد که دخترم چیزی کم داره یا نه, ما زنا اسیر نیستیم, ما هم حق داریم, من چرا نمیتونم دخترمو ببرم مسافرت خارج از کشور؟ این عدالت نیست. لطفا عادل باشین.اگه اون پدر بود واقعا,شناسنامه دخترمو میداد, اگه پدر بود یارانه دخترمو میداد, اگه پدر بود فقط یه بار تماس میگرفت تا ببینه چیزی لازم داره دخترم یانه, اگه پدر بود نامادری با یه پسر بزرگ نمیاورد سر دخترم,اگه پدر بود..... بازم بگم؟پس این عدالت نیست, منم حق دارم دخترمو با خودم ببرم مسافرت, نمیشه که من برم اون بشینه تو خونه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسی یه طرفه اظهار نظر نکرده خانم گرامی. همه و همه می دونن که زن و مرد کاملا با هم برابرند و بیشتر از همه هر فرد ایرانی که ما فر چه داریم از شیرزنان ایرانی در زمان باستان داریم. اینها هم که ادعا می کنن به برتری مرد از زن اعتقاد دارن هم خوب می دونن اینو. مسئله جای دیگریست. مسئله فلج کردن نصف جامعه است. نصفی که بیشترین تاثیر رو داره ...

    • Sara

      با سلام..من ۲۰ سالمه و برای کارشناسی میخوام خارج از ایران تحصیل کنم..پدرم فوت شدن..مادرم چند سال پیش ازدواج کردن..شوهر مادرم سرپرست رسمی من نیست..برای اخذ گذرنامه باید چیکار کنم؟ ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شمادیگه مردی ومستقل هستید کاری به کسی ندارید

      • بدون نام

        والا تو این مملکت هر کی قویه و مستقل و مقاوم و انسان و شجاع و ... باید بهش گفت زن! و بله سارا جان شما بالای سن 18 اگر ازدواج نکرده باشی زنجیری به پات نداری و نیازی به اجازه هیچ کس نداری. اگه ازدواج کنی ولی نیاز به اجازه از شوهر هست باز ...

      • hni

        منم مث توام ولی مادرم حقوق خونده و میگه
        بایداجازه پدر باباموبگیرم که میدونم اونم اجازه نمیده واقعا نمیدونم باید چیکارکنم

      • بدون نام

        اگر ولی ندارید مستقل هستید
        شوهر مادر ولی و سرپرست نیست

    • ندا

      سلام من ۲۲سالمه و دخترم و مجرد برای گرفتن پاسپورت،اجازه لازم دارم؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه ندا جان. بالای 18 سال اگر مجرد باشی نیازی به اجازه هیچ کسی نیست.

      • zahra

        سلام منم 23 سالمه و مجرد... تحصیلاتم کارشناسی...
        برای گرفتن پاسپورت که میدوننم که میتونم... اما برای خروج از کشور چی؟ میتونم بدون اجازه پدر برم؟

    • عاطفه

      سلام من 21 سالمه.پدرم کارت ملیشو گم کرده برای خروج از کشور لازمه؟باید چیکار کنم تو این مدت کمی که وقت دارم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خروج از کشور خودت منظورته؟ اگر خودت منظوره نیازی به هیچ مدرک یا اجازه پدر نداری جانم. بالای 18 سال اگر ازدواج نکرده باشی نیازی به اجازه از کسی برای خروج نیست. فقط ازدواج نکن اگر در ایرانی.

    • يك زن

      شمايي كه ميگي زنا نبايد بدون اجازه برن خارج:
      پس يعني مردايي كه بدون كمك مادر و زنشون حتي عرضه ندارن زيپ شلوارشون رو بكشن بالا مي تونن بدون اجازه هر غلطي دلشون مي خواد بكنن؟
      يا اون مردايي كه فقط دنبال زن بازين اين اجازه رو بايد داشته باشن؟!!
      فقط يه كافر غير مسلمان ديوانه مي تونه همچين حرفي بزنه.
      خب...دركل شيرفهم شدي؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هزارتا لایک! بابا من قسم می خورم این یه بچه دوازده ساله مردم آزاره سر کار گذاشته مردمو... کی آخه همچی حرفیو تو خود سعودیش حتی می زنه؟!

    • امیر سالار

      ما تمام قسمتهای خوب ایرانمونو از زنان داریم! تمامی بزرگترین فرمانده های لشگر ایران باستان خانمها بودن که تا خود اروپا فتح کردن. بهترین تصمیمات اجتماعی و استراتژیکمونم خانمها گرفتن بعد اینا در می آن برا فلج کردن نصف جامعه که فقط حاکی از ترس و وحشت خودشونه از این کارا می کنن ... اینم مثل همه چیز. مردم که کار خودشونو می کنن. "مردای" ایرانی هم که بعضیشون در حال ماهی گرفتن از آب گلالودن تا ابد به زنان ایران بدهکارن ... حواسشون باشه که اولا خدا همه چیز رو می بینه و تو روزگار الان می بینین که کوه هم به کوه می رسه چه برسه آدم به "آدم". من به شخصه با اینکه همیشه زن رو برتر از مرد می دونم (تو خود خانواده مونم حتی همینطوره) ولی بازم به دلیل شرایطی که هست روم سیاهه و شرمنده ام از دختران عزیز ایرانم.

    • الی

      به نظر من اینکه دختر بالای 18 سال با اجازه والدینش و یا خانم متاهل با اجازه همسرش میتونه از کشور خارج بشه توهین به شعور خانمهاست. در خیلی از موارد مردان از سلامت عقلی برخوردار نیستن و صلاحیت تصمیم گیری در مسایل مختلف رو ندارند و یا خیلی از والدین از روی تعصباتی که سالهای ساله با خودشون یدک میکشن اجازه خروج و پیشرفت به فرزندانشون نمیدن، چه بسا هدف اون فرد رشد و پیشرفت تحصیلی یا کاری باشه که متاسفانه برای خیلی از رشته ها در کشور خودمون امکانپذیر نیست.
      در هیچ کشوری چنین قوانینی وجود نداره که با اجازه والدین یا همسر بتونی به کشور دیگه بری چون برای زن و مرد حقوق یکسانی قایلند. لطفا با ذهن باز تصمیم بگیرین نه بر اساس عقاید دست و پا گیر گذشته.
      اگر دختر یا همسر شما ذاتا انسانهای درستی نباشند پس فرقی نمیکنه کجا باشند کنار همسر یا خونه پدرشون هم که باشند میتونن خیلی کارا بکنن که اصلا متوجه هم نشید. به امید پیشرفت ایران و سطح تفکرات ایرانیها

      پاسخ ها

      • آرزو

        خدا رو شکر من. از وقتی دخترم یک سالش بوده از همسرم طلاق گرفتم و الان تونستم اقامت یه کشور دیگه رو بگیرم اما دردم اینه که دخترمو ممنوع الخروج کرده فقط. منتظرم دخترم به ۱۸ سال برسه تا بتونه بیاد کاش. قانونی وجود داشت که. مادر هم به اندازه پدر حق داشت

    • سوسن

      به.نظر.من.این.عالیه.خیلی.خوبه.ادم.مستقل.باشه..خیلی.خوبه

    • مریم

      سلام من میخواهم همراه پدرم به افغانستان بروم مادرم فوت کرده من وپدرم کارت ملی مونو میخوایم عوض کنیم ایابرای منی که دخترهستم گواهی پزشک وقانونی لازم هست یانه ممنون

    • hani

      من 20سالمه مجردم پدرم فوت شده ولی مادرم میگه که باید اجازه از پدربابام بگیرم واسه خروج ولی م
      یدونم که اونم اجازه نمیده باید چیکارکنم واقعا...

    • حانی

      من20سالمه پدرم فوت شده مادرم میگه باید واسه خروج ازپدربابام اجازه بگیرم که میدونم اونم اجازه نمیده باید چیکارکنم واقعا....

    • Ji

      سلام من۲۱سالمه پاسپورت رودارم مجردم ایا بدون مشکل وکسب اجازه میتونم ازایران خارج شم؟لطفا جواب بدید

      پاسخ ها

      • عاطفه

        خانم ji منم۲۱سالمه ودقیقاهمین مشکلو دارم
        شرایطش سخته وپول زیاد میخواد ولی اجازه ی هیچکسو نمیخواد چون تو بالای ۱۸هستی...

    • Maryam

      سلام من ٢٢ سالمه و مجردم،واسه رفتن به خارج از كشور براي ادامه تحصيل يا مسافرت اجازه لازم دارم؟

    • سارا

      سلام دوستان من الان گذرنامه رو دارم و قصد سفر 7 یا 8 روزه به روسیه رو دارم ایا دوباره به امضا پدرم احتیاج دارم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر

    • مجتبي زارع

      سلام خيلي خوبه قوانين مرسي

    • بدون نام

      سلام خوش به حالتون که مشکلتون اجازه والدینه نه مثل من که حتی پول بلبط هواپیما هم ندارم و آرزوم رفتن به خارج

    • کیانا

      من ۳۱سالمه مجردهستم قصدخروج ازکشوررودارم پدرم فوت شده آیابراخروج میتونم بدون مشکل یاکسب اجازه ازکسی ازایران خارج شوم

    • مهدی

      من۱۵سالم پاسپورت دارم برای خارج از کشور به رضایت پدر لازم دارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افراد زیر سن قانونی در تمام جهان نیاز به اجازه والدین؛ سرپرست یا دولت دارند
        بله نیاز دارید

    • ساحل

      میخواهم به استانبول مهاجرت کنم ولی من سنم خیلی پایینه میخواهم بدونم میتوانم مهاجرت کنم یانه سنم۱۵ دختر هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتان تنهایی خیر، ترکیه امکان مهاجرت افراد زیر 18 سال به تنهایی را ندارد
        باید همراه والدین باشید یا ازدواج کرده باشید

    • نسا

      چ گیری افتادیم خداشاهده برای اب خوردنم باید اجاره ولی باش هخدایی چ بدبختیم اصلا خوش ندارم پدر اشغالمو ببینم باید چی کار کنم خداایاااا بسه دیگه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه جای دنیا زیر 18 سال (یا هر سن قانونی مربوط به آن کشور) همینطور هست، برای بالاتر شرمنده که اینجا به دنیا آمدی

    • ندا

      سلام ۲۰ سالمه بورس شدم برای خارج از کشور گذرنامه دارم---بار اولمه میخوام به خارج سفر کنم مطمئنم پدرم مخالفه خروجمه و نمیزاره برم درس بخونم --آیا باید ازش اجازه بگیرم حتما؟لطفا کسایی ک تو ایران زندگی میکنن و آگاهن ب شرایط جواب بدن---اگ اجازه نداد میتونم شکایت کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر، اگر گذرنامه دارید خیر، چون گذرنامه تنها با رضایت والدین داده می شود دیگر نیاز نیست
        می توانید بدون گفتن بروید

    • bita

      خب الان یعنی دختری که تمام ۱۸ ساله باشه بدون اجازه پدر میتونه بره خارج از کشور؟
      مثلا یکی مثل من که از خانوادش زله شده ، میتونه بدون اجازه بره خارج از کشور؟

      پاسخ ها

      • رضا

        نه بايد اجازه بگيرى

    • بدون نام

      سلام ایا دختران زیر هجده سال میتونم تنهایی از کشور خارج بشن ؟؟پاسپورت هم داشته باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر هیچ کجای دنیا کودکان نمی توانند بدون والدین،سرپرست، خارج شوند به دلیل قوانین مبارزه با قاچاق انسان

    • مسعود

      کامنتها و نظرات مختلفی در این باره نوشته شده است که نشان میدهد بیشتر دختران و زنان جامعه ما برای فرار از خانواده و پدر و مادرشان با حالتی شورشی و پرخاشگرانه میخواهند از کشور خارج شوند. آنهایی که هم میگویند حقوق زن و مرد باید برابر باشد، پس بایستی دختران هم مانند پسران پس از پایان 18 سالگی به خدمت سربازی بروند و پس از گذراندن دوران خدمت، پاسپورت و گذرنامه حود را دریافت کنند. آیا واقعاً دختران حاضر هستند این کار را انجام دهند یا خیر؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره خیلیم کار سختی نیس بهتر ازینه ک تا آخر عمر واسه هر چیزی اجازه بگیری

    • مهسا

      سلام من مامان بابام از هم جدا شدن من اصلا خبری تز بابام ندارم که بخوام ازش اجازه بگیرم...
      و همینطور خبری از بابابزرگمم ندارم
      من یه دختر مجرد هستم که به سن قانونی رسیدم...
      میخواستم بدونم تو این شرایط چیکار باید بکنم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج