۴۶۸۳۰۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وقتی مخاطبان فیلم فجر ناامید می‌شوند

روند نامناسب و اخلال در سایت پیش فروش جشنواره‌ی فیلم فجر که از جمعه گذشته آغاز و باعث شد بسیاری از علاقه‌مندان نتوانند بلیت تهیه کنند، همچنان مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما را نگران کرده است.

خبرگزاری ایسنا: روند نامناسب و اخلال در سایت پیش فروش جشنواره‌ی فیلم فجر که از جمعه گذشته آغاز و باعث شد بسیاری از علاقه‌مندان نتوانند بلیت تهیه کنند، همچنان مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما را نگران کرده است.

برخی خریداران بلیت‌های جشنواره‌ی فیلم فجر که موفق شده‌اند با وجود اختلالات کم سابقه در سایت ‌پیش‌فروش، ثبت نام داشته باشند، طبق اس ام اسی که از جشنواره‌ی فیلم فجر دریافت کردند ۵ و ۶ بهمن ماه به پردیس ملت مراجعه کردند تا بلیت‌هایشان را دریافت کنند.
وقتی مخاطبان فیلم فجر ناامید می‌شوند

طبق مشاهده خبرنگار ایسنا که ۵ بهمن ماه به پردیس ملت رفته بود، برخی از مخاطبان که موفق به ثبت نام شده‌اند و برای‌شان اس ام اس آمده است از روند خریدشان راضی نیستند و در این میان عده‌ای هم که موفق به ثبت نام نشده بودند برای اینکه حضورا پیگیر خرید بلیت باشند به پردیس ملت آمده بودند که حضورشان نتیجه‌ای نداشت چون فقط کسانی می‌توانستند وارد محوطه‌ی داخلی پردیس شوند که اس ام اس از جشنواره داشتند.

بسیاری از حاضران در پردیس ملت که خبرنگار ایسنا با آنها گفت‌وگو می‌کرد، اظهار امیدواری کردند در پی ناهماهنگی که در پیش فروش اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجر بوجود آمد «در جشنواره امسال شاهد فروش بلیت در بازار سیاه نباشیم چون سایت امسال واقعا وحشتناک بود.»

یکی از مخاطب‌هایی که برای دریافت بلیت به پردیس ملت مراجعه کرده بود، در حالی که اعتراض خود را با صدای بلند مطرح می‌کرد به ایسنا گفت: لطفا بنویسد تا صدای ما را بشنوند، مشکلات زیادی در پیش فروش بلیت‌های جشنواره‌ی فجر امسال داشتیم. مثلا سینما پردیس «ملت» که من قصد خرید بلیت‌های آن را داشتم، خیلی زود پُر شد. سایت پیش فروش هم مشکلات زیادی داشت و فقط دو روز منتظر بودیم، سایت باز شود و در نهایت هیچ پاسخی از آن دریافت نکردیم. من سه بلیت مثلا چهار نفری می‌خواستم اما فقط توانستم برای دو نفر بلیت تهیه کنم!

یکی دیگر از مراجعان هم با اعتراض گفت: چرا اموری را در دست می‌گیرند که از انجام آن ناتوان هستند. ما نه می‌توانیم سینمایی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم و نه حتی تعداد افراد را و این برای جشنواره‌ی امسال فاجعه است.

متقاضی دیگری که با دریافت پیامک به سینما پردیس ملت مراجعه کرده بود، ‌گفت: من از جمعه ۸ صبح تا ۱۰ شب پای کامپیوتر بودم و فقط توانستم یک سانس را رزور کنم که آن هم در اینجا هیچ ارزشی ندارد. سایت امسال برای ثبت نام کاملا افتضاحِ افتضاح بود!

علاقه‌مند دیگری هم که در پردیس ملت حاضر بود، گفت: من از ۲۶ دی‌ماه که ثبت نام شروع شد از ساعت ۷:۴۵ صبح پای سیستم بودم و دیروز تا ساعت ۸ شب همچنان این کار را ادامه دادم. از ساعت ۹ صبح هم در اینجا (پردیس ملت) ایستاده‌ام، این همه ما را در برف و سرما نگه داشتند اما در نهایت نتوانستیم آن چیزی که می‌خواهیم را بخریم.

یکی دیگر از افرادی که در سینما پردیس ملت حاضر بود، اظهار کرد:‌ من ۴۸ ساعت برای خرید بلیت بیدار بودم! این برای جشنواره امسال فاجعه است.
وقتی مخاطبان فیلم فجر ناامید می‌شوند

یکی دیگر از همشهریان تهرانی با بیان اینکه ما ۴۸ ساعت پای سایت بودیم و پس از آن برای ما یک پیامک بدون ساعت آمد، گفت: من مخاطب هر ساله جشنواره هستم و هر روز، چهار فیلم می‌بینم مگر می‌شود یک دفعه این همه مخاطب پیدا شود؟! تاکنون جشنواره با چنین مشکلی روبرو نبوده است. مطمئنا در روزهای آغازین جشنواره شاهد راه افتادن بازار سیاه فروش بلیت فیلم‌های جشنواره هستیم. محال است جشنواره به یک باره این همه مخاطب داشته باشد که ما حتی نتوانیم ثبت نام کنیم.

وی ادامه داد: من هر سال دو سری بلیت چهارتایی می‌گرفتم ولی امسال حتی نتوانستم آن سینماهایی که می‌خواهم را انتخاب کنم. این مشکلات غیرعادی است و باز هم می‌گویم که مطمئنا در روزهای آتی در کنار سانس‌های اکران شده فیلم‌ها، شاهد بازارسیاه هستیم. سال گذشته دانشجویان تئاتر می‌توانستند بلیت دریافت کنند و اگر بلیت را نمی‌خواستند آن را با همان قیمت دولتی به سایرین می‌فروختند ولی امسال حتی این امکان هم نیست. یعنی حتی برای دانشجویان هم بلیتی در نظر گرفته نشده است، مراحل ثبت نام سایت به بدترین شکل ممکن انجام شد.

یک خانمی هم که به همراه یکی از بستگان خود برای دریافت بلیت به سینما پردیس ملت مراجعه کرده بود، گفت: من هفت یا هشت سال است در جشنواره شرکت می‌کنم اما امسال برای دریافت بلیت و ثبت نام با مشکلات زیادی روبرو بودیم و می‌توانم بگویم فاجعه بود. سایت از هشت صبح که باز شد اصلا بالا نمی‌آمد و این روال تا آخر شب ادامه داشت. ما از همان لحظات ابتدایی در سایت بودیم اما نمی‌توانستیم صندلی و سانس مورد نظر خود را انتخاب کنیم و دائما خطا می‌داد که سانس و جایی که می‌خواهید پُر شده است. جالب این است که هیچ کسی هم اکنون در این مکان نیست که پاسخگوی حضور مردم باشد.

یکی دیگر از افراد حاضر در سینما پردیس ملت با بیان اینکه وقت ملت برای مسوولان هیچ ارزشی ندارد، گفت: متأسفانه آن صندلی‌ها و سانس‌هایی که می‌خواستند به دوستان و آشنایان خود دادند. در یک سایت دیگری بازار سیاه راه افتاده و حتی بلیت هم به مبلغ ۳۰۰ هزار تومانی نیز خرید و فروش شد.

او با اشاره به پیامکی که برای دریافت بلیت ارسال شده است، ادامه داد: سیستم پیامک اصلا زمانبندی ندارد و برخی می‌توانند به راحتی برای همدیگر کپی کنند و بفرستند. واقعا برخی از افراد در این جشنواره حضور دارند که اصلا مردم برایشان مهم نیستند و حتی به خودشان زحمت نمی‌دهند و اینجا نمی‌آیند که ببینند مردم در این سرما با چه مشکلاتی روبرو هستند.

این مخاطب سخنانش را ادامه داد: در سایت جشنواره‌ی فجر زده‌اند که ۱۵ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند آیا امکان این را دارند که به همه آن‌ها بلیت بدهند؟! در حالی که ما در همین اولین روز که اینجا حاضر هستیم، نمی‌توانیم سینماها و سانس‌های مورد نظر خود را با آن تعدادی که می‌خواهیم انتخاب کنیم. آن‌ها چگونه می‌خواهند فردا و پس فردا پاسخگوی مردم باشند.

یکی دیگر از افرادی که در سینما پردیس ملت حاضر بود و بلیت‌های خود را دریافت کرد، وقتی از او درباره مشکلات می‌پرسیم، مطرح کرد: کاملا با مشکل روبرو بودم و حتی نتوانستم آن سانس‌هایی که می‌خواستم را انتخاب کنم. اولویت من یک گروه دیگری بود ولی به دلیل اینکه امسال این چنین با مشکل ثبت نام روبرو شدیم، هر چه که بود را انتخاب کردم.

مخاطب میانسالی با بیان اینکه ۱۲ سال است در جشنواره‌ی فجر شرکت می‌کند،ادامه داد: آن چیزی که در سایت است، اینجا کاملا از زمین تا آسمان فرق می‌کند. حدودا پنج ساعت است که در سینما پردیس ملت معطل شدم. ثبت نام سایت کاملا افتضاح بود.

مخاطب دیگری هم گفت: من خودم چهار سال است که شرکت می‌کنم اما در چهار سال گذشته با چنین مشکلی روبرو نبودم. پدر من ۲۰ سال در جشنواره فیلم فجر حضور می‌یافت اما امسال به خاطر این مشکلات جشنواره را تحریم کرد و اگر آن‌ها بخواهند این گونه پیش بروند، مخاطبان خود را از دست می‌دهند. من در سایت دیگری می‌دیدم که بلیت‌های جشنواره را ثبت نام می‌کنند و شاید همین امر منجر شود که بازار سیاه برای جشنواره امسال به راه بیفتد.

در همین اولین روز دریافت بلیت جشنواره فیلم فجر به دلیل توزیع نامناسب و بد بلیت در لحظاتی بین برخی از مردم و افرادی که در گیشه حضور داشتند و بلیت را تحویل می‌دادند درگیری بوجود آمد.

یکی از متقاضیان خرید بلیت اینترنتی جشنواره نیز طی تماسی که با ایسنا داشت،گفت: از ساعات آغازین فرایند بلیت فروشی در روز جمعه بارها برای خرید بلیت تلاش کردم و در نهایت به مرحله پرداخت می‌رسد اما در این مرحله سیستم خطا می‌دهد و از وجه بلیت از حساب بانکی کسر می‌شود و پس از حدود یک ساعت به حساب بازمی‌گردد.

این متفاضی خرید بلیت جشنواره هنوز پیامکی جهت مراجعه حضوری برای خرید بلیت دریافت نکرده است.
وقتی مخاطبان فیلم فجر ناامید می‌شوند

محمد حیدری دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر هم در نشست اخیرش درباره‌ی وضعیت پیش فروش‌ها مورد پرسش قرار گرفت و گفت: در این کشور اتفاقات زیادی می‌افتد ولی کسی عذرخواهی نمی‌کند ولی من بر خود لازم می‌دانم که از همه مردم و همچنین شهروندان تهرانی به خاطر مشکلات پیش آمده عذرخواهی کنم و همچنین عذرخواهی می‌کنم که با معذوریت مکانی روبرو هستیم.

او ادامه داد: برای این سامانه قصد داشتیم یک آورده جدید برای سینما بیاوریم و طی جلسات زیادی که در شش ماه اخیر داشتیم یکی از شرکت‌های معتبر به ما پیشنهاد داد و این مسئله توسط کارشناسان سینما، مدیرعامل خانه سینما و نیز شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما با تمام مشکلاتش در جلساتی بررسی شد اما متأسفانه در روز اول رونمایی با مشکل روبرو شدیم و دیدیم سرعت سامانه کُند است. با این حال ۱۵ هزار نفر ثبت نام کردند که از ۵ بهمن ماه می‌توانند بلیت‌هایشان را تهیه کنند و در شهرستان‌ها هم از پنج‌شنبه امکان تهیه بلیت وجود دارد.

حیدری درباره سهمیه دانشجویی و نبود تخفیف برای بلیت‌ها اظهار کرد: با توجه به قیمت‌هایی که در کشور وجود دارد آنچه برای بلیت تعیین کرده‌ایم رقم معقولی است اما ظرفیت صندلی‌هایمان بیش از ۹ هزار نفر نیست و این تعداد برای علاقه‌مندان به جشنواره پاسخگو نیست. همچنین امسال سه میلیارد تومان کمک نقدی برای نمایش فیلم‌ها به استان‌ها داده‌ایم که امیدواریم دیگر مردم هم در شهرهای مختلف از این امکان استفاده کنند.

شرکت بلیت‌فروشی به ما خسارت می‌دهد

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر درباره پرداخت خسارت بابت مشکلات پیش آمده در سایت هم توضیح داد: تفاهم‌نامه‌ای میان سامانه با جشنواره منعقد شده و قرار بر این بود که برای صرفه‌جویی بسیاری از هزینه‌هایی که در سال‌های قبل پرداخت می‌شد امسال اتفاق نیفتد. در واقع تصمیم داشتیم این سامانه یک آورده جدید باشد اما با توجه به مسائل پیش آمده طبق تفاهم‌نامه میان دبیرخانه جشنواره و این شرکت آن‌ها باید خسارتی را پرداخت کنند.

او تأکید کرد: با توجه به زمان اندکی که تا برگزاری این رویداد سینمایی داشتیم برای جایگزینی سامانه فرصتی نبود مخصوصا اینکه بلیت‌ها سری فروش می‌روند و باید شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

او اضافه کرد:‌ ۱۵ هزار نفری که ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با ارائه کارت ملی بلیت‌های خود را بگیرند.

در حالی محمد حیدری این سخنان را مطرح کرد که کمتر از یک هفته به برپایی جشنواره‌ی فیلم فجر باقی است و همچنان سوال اصلی مخاطبان علاقه‌مندی که نتوانستند در سایت حتی ثبت نام اولیه داشته باشند،این است که چگونه می‌توانند بلیت تهیه کنند؟! چون آنها حتی نتوانستند کد ملی‌شان را وارد کنند که منتظر اس ام اس باشند!

محمد حیدری همچنین در پاسخ به اینکه گفته می‌شود تعداد زیادی از بلیت‌ها به صورت فله‌ای و با قیمت‌های میلیونی در حال فروش در بازار سیاه هستند با تکذیب این موضوع گفت: در ساعات اولیه شروع به کار بلیت‌فروشی تعداد کمی بلیت فروخته شد که آن هم به صورت سری است و فقط هر نفر، دو سری می‌تواند دریافت کند. بنابراین کسی نمی‌تواند ۱۰ سری بلیت بخرد. اما برای اینکه مردم بدانند بازار سیاهی در کار نیست مسئولیت آن را از صفر تا ۱۰۰ می‌پذیرم و پس از پایان دریافت بلیت‌ها توسط مردم هم تعداد بلیت های فروخته شده را اعلام خواهیم کرد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر وعده می‌دهد که؛ «سال گذشته ۹۷ سانس فوق‌العاده در ساعت سه بامداد در سینماهای مردمی داشتیم که امسال در پردیس‌های کوروش، ملت و آزادی ساعت ۱۰ صبح را به سانس فوق‌العاده فیلم‌های پرمخاطب شب قبل اختصاص داده‌ایم و این سانس‌های فوق‌العاده صفر تا صدشان برای مردم است.»

اما پیش بینی اینکه وضعیت ازدحام در مقابل سالن‌های مردمی در طول برگزاری جشنواره‌ی چگونه خواهد بود، سخت نیست. به هرحال برخی که موفق به خرید بلیت‌های پیش فروش نشدند،برای خرید بلیت‌های روزانه مقابل سینماها حاضر خواهند شد که این روند می‌تواند ازدحام معمول را در مقابل برخی سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌ها بیشتر بکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج