جاباما
۴۶۸۳۱۰
۵۰۲۵
۵۰۲۵
پ

آیا نشستن طولانی، باعث پیری زودرس می شود؟

نتایج بررسی های صورت گرفته بر روی زنان مسن نشان می دهد که نشستن طولانی مدت در طول روز می تواند سرعت روند پیر شدن را افزایش دهد.

وب سایت تک شات: نتایج بررسی های صورت گرفته بر روی زنان مسن نشان می دهد که نشستن طولانی مدت در طول روز می تواند سرعت روند پیر شدن را افزایش دهد.
آیا نشستن طولانی، باعث پیری زودرس می شود؟

در این پژوهش مشخص شد که افرادی که بیش از ۱۰ ساعت در روز را بر روی صندلی می نشینند و ورزش در زندگی آن هایی جایی ندارد، سلول های بدن آن ها در مقایسه با سن شناسنامه ای‌شان حدود ۸ سال پیرتر است و این در حالیست که این مسئله در افرادی که بخشی از زمان روزانه خود را به ورزش اختصاص می دهند، مشاهده نمی شود.

یافته های این پژوهش نشان می دهد که ورزش و فعالیت های بدنی مفید بیش از ۴۰ دقیقه در طول روز می تواند مانع از پیر شدن زودرس سلول ها شود. به گفته محققان، زنانی که بخش قابل توجهی از زمان روزنانه خود را به نشستن صرف می کنند، تلومرهای کوتاه‌تری دارند. تلومرها در واقع، کلاهک های کوچکی در انتهای رشته های NDA هستند که از کروموزوم ها در هنگام افزایش سن محافظت می کند و مانع از آسیب دیدن آن ها می شود.

به طور کلی تلومرها با افزایش سن،کوتاه تر می شود و این روند در افرادی که به ندرت ورزش می کنند و یا عادت به نشستن طولانی مدت در طول روز دارند، سریع‌تر است و همین امر منجر به زوال DNA و به دنبال آن، پیری زودتر از موعد سلول ها خواهد شد. از دیگر عواملی که می تواند روند پیری را تسریع ببخشد می توان به مواردی همچون مصرف دخانیات، چاقی بی از حد و تحرک کم اشاره کرد.

گفتنی است این پژوهش بر روی زنان ۶۴ الی ۹۵ ساله صورت گرفت و مشخص شد که افرادی که به سبک زندگی نشسته تمایل دارند، در مقایسه با آن هایی که علاوه بر ورزش کردن، مدت زمان کمتری را در طول روز بر روی صندلی می نشینند، سلول های بدنشان پیرتر از سن شناسنامه ای‌شان است و بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و همچنین فشار خون بالا هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج