جاباما
۴۶۸۳۲۹
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

حقایقی جالب از زندگی در کاخ سفید

هر رییس‌جمهوری آمریکا مجاز است تا سقف ۹۶ کارمند تمام وقت و ۲۵۰ کارمند نیمه وقت را در کاخ سفید استخدام کند.

عصر ایران: هر رییس‌جمهوری آمریکا مجاز است تا سقف ۹۶ کارمند تمام وقت و ۲۵۰ کارمند نیمه وقت را در کاخ سفید استخدام کند.

«بیستم ژانویه در تقویم سیاسی آمریکا روز خاصی است. این روز از دهه‌ها پیش به عنوان روز رسمی انتقال قدرت در کاخ سفید شناخته می‌شود که هر ۴ سال یک بار منجر به تغییر یا تداوم کار رییس‌جمهور مستقر در کاخ سفید می‌شود. اما زندگی در کاخ سفید چگونه می‌گذرد و روسای‌ جمهوری آمریکا و خانواده‌هایشان در این مکان چگونه روزگار می‌گذرانند؟

در زیر به برخی از حقایق جالب یا شاید کمتر شنیده شده درباره زندگانی روسای جمهوری و خانواده‌هایشان در کاخ سفید اشاره می‌شود:

۱- هر رییس‌جمهوری مجاز است تا سقف ۹۶ کارمند تمام وقت و ۲۵۰ کارمند نیمه وقت را در کاخ سفید استخدام کند.

۲- هزینه اثاث‌کشی رییس‌جمهوری منتخب به کاخ سفید از بودجه شخصی خود او پرداخت می‌شود؛ در حالی که هزینه اثاث‌کشی رییس‌جمهوری که کاخ سفید را ترک می‌کند با بودجه دولتی است.

۳- هر رییس‌جمهوری می‌تواند به سلیقه خود کاخ سفید را مبلمان کند و تغییراتی در تابلوها و آثار هنری و حتی در توسعه اتاق‌ها و ایجاد امکانات جدید برای این مکان درخواست کند.

برای مثال فرانکلین روزولت در دوران ریاست‌جمهوری خود دستور ساخت یک استخر آب گرم سرپوشیده را در زیرزمین کاخ سفید داد ولی ریچارد نیکسون سال‌ها بعد این مکان را تبدیل به یک سالن بولینگ کرد. نیکسون حتی در یکی از شب ها از «فرانکی بلر»، یکی از کارکنان بخش خدماتی کاخ سفید خواست تا با او در زیرزمین بولینگ بازی کند. بازی تا ساعت ۲ نیمه‌شب به طول انجامید و مستخدم بیچاره که دیرش شده بود به نیکسون گفته بود: «همسرم باور نخواهد کرد که تا این موقع شب با رییس‌جمهوری مشغول بازی بودم.» نیکسون خندید و یادداشتی برای همسر بلر نوشته بود تا او باور کند شوهرش تا آن وقت شب در حال بازی با رییس‌جمهوری بوده است.

۴- از روسای جمهور آمریکا بابت اقامت در کاخ سفید هزینه‌ای کسر نمی‌شود اما سایر هزینه‌ها از جمله خورد و خوراک و خدماتی همچون خشکشویی و... پولی است و از حقوق سالانه رییس‌جمهور کسر می‌شود. «جکی کندی»، بانوی اول اسبق آمریکا به دلیل هزینه‌های بالای این خدمات در کاخ سفید مستخدمان را مجبور می‌کرده تا این خدمات را از مغازه‌ها و فروشگاه‌های ارزان‌تر اطراف کاخ سفید تهیه کنند. او جمله معروفی داشت که می گفت: «چرندیاتی را که در روزنامه‌ها درباره ثروت کندی نوشته می‌شود باور نکنید. ما باید صرفه‌جویی کنیم.»

۵- اثاث‌کشی در کاخ سفید در روز تحلیف و استقرار رییس جمهور جدید وقت ضیقی دارد. همه کارکنان رییس‌جمهور قبلی و خانواده او تنها چند ساعت وقت دارند که کاخ سفید را ظرف مدت ۵ ساعت تخلیه کرده و تمیزکاری‌های لازم را به منظور استقرار رییس جدید و خانواده‌اش فراهم کنند.

۶- روسای‌جمهوری سابق آمریکا تا پایان عمر از بخشی از خدمات مجانی فدرال استفاده می‌کنند. برای هر رییس جمهوری که کاخ سفید را ترک می‌کند مستمری مادام‌العمر ۲۰۰ هزار دلار در سال برقرار می‌شود. همچنین هزینه سالانه دفتر آنها بر عهده دولت فدرال است و نیز آنها تا پایان عمر تحت پوشش بیمه درمانی کامل هستند و سرویس مخفی (تیم محافظ) نیز همچنان به آنها خدمت‌رسانی کرده و در سفرهایشان تحت پوشش سرویس مخفی بوده و هزینه‌ای بابت مسافرت‌هایشان پرداخت نمی‌کنند. برای مثال جورج بوش پدر برای دفتر خود در شهر هوستون تگزاس سالانه ۱۷۵ هزار دلار و بیل کلینتون بابت دفتر شخصی خود در نیویورک ۵۱۶ هزار دلار کمک هزینه دولتی دریافت می‌کنند.

۷ - روسای‌جمهور آمریکا ۲۴ ساعته باید در دسترس باشند. آنها باید در مواقع اضطراری در هر ساعتی و هر کجای کاخ سفید که باشند تصمیم‌هایی بگیرند و به همین خاطر گروهی از نزدیک‌ترین مشاوران و کارکنان دفتر آنها ۲۴ ساعته در کاخ سفید به صورت شیفتی کار می‌کنند. رییس‌جمهور و همسرش هر زمانی که بخواهند می‌توانند به منظور ملاقات و دیدار با یکدیگر از کارکنان بخواهند که فضای خصوصی برای آنها فراهم کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلا

      چقدر مثل ایرانه... مخصوصا درباره هزینه ها

    • محمد سلطان

      اگر اینطوری که شما نوشتید هزینه خورد وخوراک رییس جمهور باید از جیب شخصی پرداخت شود! پس احمدی نژاد را باید بارها وبارها بابت ولخرجیها از بوددجه بیت المال را محاکمه کرد!

    • فرهاد

      ۹۶ کارمند تمام وقت و ۲۵۰ کارمند نیمه وقت . احمدی نژاد که هزاران نفر از اطرافیانشو برد سر کار و رسمیشون کرد . چقدر نیروی مازاد دولت داره . کاش مسئولین ما یاد بگیرن

    • هومن

      اسباب کشی 5 ساعت؟!!! ما چند روز طول می‌کشه ببریم بعدشم چقدر طول میکشه جا بیافتیم.

    • بدون نام

      خدا همین ها رو دوست داره.ـبینید چقد صرفه جو هستن با اینکه بیشترین بودجه وثروت رو در دنیا دارن...رمز پیشرفت هرکشور اول صرفه جویی وشفافیت وقوانین خشک در سازمانهای بودجه ای..و بیت المال وغیره

    • کیوان

      جالبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج