جاباما
۴۶۸۵۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

انتشار جزئیاتی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل

اینتل در حال برنامه‌ریزی برای انتشار پردازنده‌های پیشرفته‌ی Skylake-X و Kaby Lake-X در آگوست ۲۰۱۷ میلادی است. جدیدترین اخبار منتشر شده از وب‌سایت Benchlife درز کرده که گزارش داده پردازنده‌های جدید بعد از نمایشگاه Gamescom ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهند شد.

وب سایت کلیک: اینتل در حال برنامه‌ریزی برای انتشار پردازنده‌های پیشرفته‌ی Skylake-X و Kaby Lake-X در آگوست ۲۰۱۷ میلادی است. جدیدترین اخبار منتشر شده از وب‌سایت Benchlife درز کرده که گزارش داده پردازنده‌های جدید بعد از نمایشگاه Gamescom ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهند شد.
انتشار جزئیاتی از جدیدترین پردازنده‌های اینتل

اینتل در حال برنامه‌ریزی برای انتشار پردازنده‌های پیشرفته‌ی Skylake-X و Kaby Lake-X در آگوست ۲۰۱۷ میلادی است. جدیدترین اخبار منتشر شده از وب‌سایت Benchlife درز کرده که گزارش داده پردازنده‌های جدید بعد از نمایشگاه Gamescom ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهند شد.

ورود چهار پردازنده‌ی جدید از سری Core i۷-۷۰۰۰

قرار است از پردازنده‌های Skylake-X و Kaby Lake-X در نمایشگاه Gamescom 2017 که در کلانژ آلمان برگزار خواهد شود، رونمایی خواهد شد. در این خط تولید قرار است از حداقل ۴ محصول جدید روی بستره‌ی X299 رونمایی شود. تمام پردازنده‌ها از معماری ۱۴ نانومتری استفاده می‌کنند هر چند چیپ‌های Kaby Lake-X به خاطر بهینه‌سازی پروسه‌ی ساخت، لبه‌های بسیار باریکی داشته باشند؛ این امر موجب افزایش سرعت ساعت پردازنده شده، مصرف انرژی آن را کاهش خواهد داد و نهایتا بهره‌وری آن را بالاتر خواهد برد.

این ۴ محصول جدید دارای مدل‌هایی ۴، ۶، ۸ و ۱۰ هسته‌ای هستند. مدل‌های ۶، ۸ و ۱۰ مبتنی بر معماری Skylake ساخته خواهند شد. مدل ۴ هسته‌ای بر پایه‌ی معماری Kaby Lake خواهد بود که کلید ساخت آنها برای بستره‌های پرطرفدار اوایل ماه جاری زده شد. تمام چیپ‌های Skylake-X دارای توان طراحی حرارتی ۱۴۰ وات است در حالی که چیپ‌های Kaby Lake-X دارای توان طراحی حرارتی ۱۱۲ وات هستند (منظور از توان طراحی حرارتی، حداکثر گرمایی است که پردازنده یا سایر قطعات کامپیوتر تولید می‌کنند). همه‌ی این چیپ‌ها جز سری پردازنده‌های Core i7-7000 محسوب می‌شوند.

طبق اطلاعات منتشر شده از وب‌سایت Benchlife، این چهار پردازنده‌ی جدید جز سری X محسوب نشده و عضو مجموعه‌ چیپ‌های سری K به شمار می‌روند. البته نمی‌توان در این مورد اظهار نظر قطعی کرد اما شاید این امر به این معنا باشد که احتمالا اینتل در زمان شروع به کار خط تولید این محصولات، برنامه‌ای برای عرضه یک مدل فوق‌ پیشرفته از آنها نداشته باشد.
چیپ فوق‌ پیشرفته (که معمولا اینتل با نام Extreme Edition از آنها یاد می‌کند) شاید بعد به خانواده‌ی این پردازنده‌ها اضافه شود که در این صورت احتمالا هزینه‌ی مدل ۱۰ هسته‌ای، تنها اندکی کمتر از قیمت تمام شده‌ی مدل Core i7-6950X باشد. ضمنا از قرار معلوم اینتل برای ایجاد توازن و بهبود عملکرد پردازنده‌ها، سیستم کش آنها را دستکاری کرده است.

خانواده‌های پردازنده HEDT اینتل

پرچمدار اینتل یعنی پلتفرم X299 سازگار با پردازنده‌های Skylake-X و Kaby Lake-X

چیپست جدید X۲۹۹ اینتل جدیدترین هاب کنترل کننده‌ی پلتفرمی (PCH) خواهد بود که از این پردازنده‌های پشتیبانی خواهد کرد. پلتفرم X۲۹۹ حول محور سوکت LGA ۲۰۶۶ که حداقل با دو نسل از پردازنده‌ها سازگار است، فعالیت خواهد کرد.
از نظر سخت‌افزاری چیپست X۲۹۹ از ۲۴ شکاف نسل سوم اسلات‌های PCIe پشتیبانی می‌کند. ضمنا این چیپ از حافظه‌های ۴ کاناله تا سرعت ۲۶۶۷ مگاهرتز هم پشتیبانی می‌کند. سری پردازنده‌های Kaby Lake-X تنها با حافظه‌های موقت (RAM) دو کاناله سازگارند و به سرعت ۲۶۶۷ مگاهرتز محدود خواهند شد.

پلتفرم Basin Falls امکان استفاده از ۱۰ پورت USB 3.0، ۸ پورت USB 2.0، نسل سوم SATA و کنترل‌های Intel LAN را فراهم می‌کند. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به بهبود SPI، LPC، SMBus و چیپ صوتی اشاره کرد که در این چیپست گنجانده شده‌اند، اشاره کرد.

در حقیقت اینتل با عرضه این پردازنده‌های جدید در حال رقابت با سری پردازنده‌های Ryzen شرکت ای‌ام‌دی است که قرار است در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ وارد بازار شوند. ضمنا اینتل برنامه‌هایی برای عرضه پردازنده‌های Coffee Lake و Coffee Lake-X در اوایل سال ۲۰۱۸ را دارد؛ این پردازنده‌ها در اواخر سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد و در حقیقت مدل‌های پیشرفته‌تر سری Skylake-X محسوب می‌شوند.
در حالی که عرضه محصولات جدید اینتل برای آگوست ۲۰۱۷ (مرداد ۹۶) برنامه‌ریزی شده، سایر شرکای تجاری اینتل، از جدیدترین محصولات مبتنی بر پلتفرم X۲۹۹ این شرکت در نمایشگاه کمپیوتکس ۲۰۱۷ که در تیر ماه ۹۶ برگزار خواهد شد، رونمایی خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج