جاباما
۴۶۸۷۴۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آینده سیاسی ایران در دوران پساهاشمی

رحلت ناگهانی آیت‌ا...هاشمی همه را متاثر کرد، جدای از شخصیت ایشان که محبوب خیل عظیمی از مردم ایران ودیگر کشورها بود، درگذشت آیت‌ا... هاشمی به دلیل داشتن نقش‌های گوناگون در تاریخ انقلاب و اهمیت حضور ایشان در چند سال اخیر که کشور را به سمت عقلانیت و اعتدال پیش برده بودند مورد توجه بوده است.

روزنامه آرمان: رحلت ناگهانی آیت‌ا...هاشمی همه را متاثر کرد، جدای از شخصیت ایشان که محبوب خیل عظیمی از مردم ایران ودیگر کشورها بود، درگذشت آیت‌ا... هاشمی به دلیل داشتن نقش‌های گوناگون در تاریخ انقلاب و اهمیت حضور ایشان در چند سال اخیر که کشور را به سمت عقلانیت و اعتدال پیش برده بودند مورد توجه بوده است.
یکی از مهم‌ترین سوالاتی که نه تنها برای مردم که برای اکثر تحلیلگران و علما در مدت اخیر مطرح است، شرایط و آینده سیاسی کشور بعد از رحلت آیت‌ا... هاشمی است. در یکی از آخرین اظهارنظرها در این باره آیت‌ا... سید حسین موسوی تبریزی درباره شخصیت آیت‌ا... هاشمی گفت: اگر بخواهم شخصیت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی را در یک جمله کوتاه بگویم، ایشان شخصیت عالم و در عین حال غیر مغرور بود.
شخصیت ایشان، سیاستمدار و در عین حال عقلگرا بود؛ شخصیت نکته سنجی که می‌توانست در مواضع مختلف سیاست‌های خوب را به نفع مصلحت جامعه براساس واقع گرایی خود ببیند و انجام بدهد ولی همه اینها معنایش این نیست که معصوم است. وی درباره مهم‌ترین دغدغه آیت‌ا... هاشمی اظهار کرد: پیشرفت ایران و انقلاب و پیشرفت خط واقعی حضرت امام یکی از دغدغه‌های ایشان بود و واقعا پیشبرد جامعه به سوی تمدنی که با اسلام توام باشد، به سوی پیشرفتی که در عین حال اسلامی باشد، همیشه هدف ایشان بود. اسلامی بودن را با پیشرفت دنیوی و بهترشدن دنیای مردم را با بهترشدن آخرت مردم توام می‌دید و از این جهت هم همیشه تلاش می‌کرد .
دوستان و تربیت‌شدگان آیت‌ا... حضور دارند
آیت‌ا... موسوی تبریزی در پاسخ به این پرسش که با نبود این شخصیت وضعیت سیاسیون را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: همیشه در بین سیاسیون ممکن است اختلافاتی باشد اما الحمدلله با توجه به وقایعی که در این کشور در گذشته اتفاق افتاد و دوره‌های مختلفی را که مردم و انقلابیون دیدند و حتی جوان‌های ما که با تحلیل‌های دوره‌های گذشته می‌توانند و توانستند از یک جهت‌بینی و تک جهت‌بینی گذشتند و چند جانبه، جامعه را نگاه می‌کنند، تحلیل‌های درستی غالبا دارند و می‌توانند داشته باشند. می‌توان به انتخابات سال ۹۲ و رای دادن به آقای روحانی را اشاره کرد. آیت‌ا... موسوی‌تبریزی گفت: آقای هاشمی رفتند و در میان ما نیستند اما خیلی از تربیت‌شدگان نظام و دوستان آیت‌ا... هاشمی و دیگران وجود دارند.
از آن طرف هم طیف اصلاح‌طلب، هم طیف اصولگرایان اکثریتشان به واقع بینی رسیدند و تا حدودی بعد از آن هم بیشتر می‌رسند. من معتقد هستم نگرانی موجود نیست و آن تفریط و افراط ها را کنار بگذاریم، ان شاءا... آینده بهتری در جامعه خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه بعد از رفتن آیت‌ا... هاشمی افراد افراطی ممکن است افراط خود را بیشتر کنند تاکید کرد: به نظر من، ممکن است یک عده‌ای که تندرو غیر منطقی هستند، فکر می‌کنند که یک خلائی پیش آمده و پشتیبانی از گروه‌های معتدل و اصلاح‌طلب از دنیا رفته که با این خلأ بتوانند فعالیتشان را تندتر و بیشتر از آنچه تا حالا بوده انجام بدهند و با امید اینکه به پیروزی برسند، ولی من معتقد هستم که این تاثیری نخواهد داشت.
آیت‌ا... موسوی تبریزی اظهار کرد: من معتقد هستم، جامعه هنوز هم تا حدودی دوقطبی است که در این دوقطبی در دو طرف منافع شخصی را دخیل می‌کند و آنجا هم که منافع شخصی است به این زودی موضوع حل نمی‌شود، ولی در آن دو قطبی که بر اساس فکر و اندیشه باشد، اشتباهات فکری باعث می‌شود انسان در یک قطب قرار بگیرد. این اشتباهات می‌تواند متغیر باشد و زمان و دلایل می‌تواند آن را عوض کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      حالا صبر کنیم گندی که پسابرجام زده رو جمع کنیم تا برسه به پساهاشمی ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج