۴۶۹۱۴۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

محسن رضایی: نباید از رهبری جلوتر رفت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا به راز و رمز اقتدار ما، که ارزش‌های انقلاب است، پی برده است و جوانان عزیزمان باید مراقب این دستاورد بزرگ و نیز در فكر حفظ و اعتلای آن باشند.

خبرگزاری ایسنا: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دنیا به راز و رمز اقتدار ما، که ارزش‌های انقلاب است، پی برده است و جوانان عزیزمان باید مراقب این دستاورد بزرگ و نیز در فكر حفظ و اعتلای آن باشند.

محسن رضایی در چهارمین کنگره سردار سرلشکر شهید مجید بقایی و ۱۱۳ شهید منطقه مسجد ولیعصر(عج) شهر بهبهان افزود: شهید بقایی یک انسان انقلابی بود و در مواجهه با ظلم و ستم به مبارزه برخاست. او در جوانی نتوانست فضای ظلم و ناپاکی را تحمل کند و با همین روحیه بود كه در دانشگاه چمران به گروه منصورون پیوست. او در مبارزه با ضد انقلاب هم مجاهدانه قد برافراشت و در نبرد با دشمن متجاوز نیز خود را به شوش رساند و در قرارگاه فجر، یکی از چهار فرمانده بزرگی شد که سرزمین‌های بسیاری را آزاد کردند. شهید بقایی تا روزی که به شهادت رسید، یک مجاهد فی سبیل‌الله به معنای واقعی بود.

وی افزود: او می‌خواست با ظلم و ستم و منافقین بجنگد و با احساس مسئولیت فراوانی كه نسبت به اسلام و انقلاب داشت، کانونی فرهنگی راه انداخته بود. دشمن نتوانست احساس مسئولیت را در بین جوانان ایران از بین ببرد. او یک نخبه فرهنگی تمام‌عیار بود. لباس نظامی پوشیده بود اما انسانی به تمام معنی فرهنگی و هنرمند بود.

رضایی یاد و خاطره شهید دقایقی را نیز گرامی داشت و گفت: سال ۴۹ با شهید دقایقی آشنا شدم. رفت و آمد ما با خانواده ایشان زیاد بود و از سال ۵۰ خانواده ایشان در امیدیه به مبارزات انقلابی كمك می‌کردند. در گروه منصورون شهید دقایقی یک محور بود. به خاطر دارم که در مقابل شکنجه‌گری شهربانی بهبهان، شهید دقایقی و خانواده‌اش پناهگاه اعضای منصورون بودند. او سپاه بدر را با همکاری مجاهدین عراقی تشکیل داد و امروز همان ها هستند که در موصل با داعش می‌جنگند. این شهدا فرزندان این شهر بودند و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: در دفاع مقدس چهار دستاورد بزرگ داشتیم. نخست آزادی سرزمینمان بود. دستاورد دیگر برقراری امنیت پایدار بود که دشمنان ما دیگر نمی‌توانند خدشه‌ای بر آن وارد كنند و دستاورد سوم نیز اینکه در دفاع مقدس پایه‌های امنیت منطقه‌ای با تشکیل حزب‌الله و سپاه بدر گذاشته شد. این سپاه بدر بود که صدام را از میان برد و دولت عراق را سامان داد؛ حزب‌الله دولت سوریه را حفظ کرد و موجب تقویت جبهه مقاومت شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح كرد: رمز و راز این کار بزرگ، باور و گرایش مردم به ارزش‌های اسلامی با هدایت امام خمینی بود. امام ارزش‌های اسلامی را وارد سیاست و دفاع کردند. رهبر معظم انقلاب هم همچنان به دنبال گسترش این ارزش‌ها درعرصه‌های مختلف زندگی ملت ایران هستند. بزرگی و اقتدار ملت ایران در وحدت و برادری و ارزش‌های انقلابی است. دشمن می‌خواهد این ارزش‌ها را تضعیف کند و این حس مسئولیت را از جوانان ما بگیرد و بین اقوام مختلف اختلاف بیندازد.

رضایی تاكید كرد: دشمن ارزش‌های انقلاب را نشانه رفته است. اگر ما می‌خواهیم راه شهدا ادامه پیدا کند، باید به ارزش‌های انقلاب تکیه کنیم. امام وقتی از جماران حرفی می‌زدند، رزمندگان در جبهه‌ها به پیش می‌رفتند. امروز هم سیاست‌های کلی نظام را رهبر معظم انقلاب ابلاغ می‌کنند اما در اجرای آن، کارشکنی‌هایی دیده می‌شود.

وی با تأكید بر ضرورت اتكا به ارزش‌ها و پیروی از آنها افزود: اگر به ارزش‌ها تکیه کنیم، با دست خالی پیروز می‌شویم. جناح کفر و شرک با هم متحد شده‌اند تا ارزش‌ها را از ما بگیرند. در آن صورت اگر اقتدار را از دست بدهیم، کشورمان را تجزیه می‌کنند، اما اگر به ارزش‌ها تکیه کنیم باقی راه را هم خواهیم پیمود. امروز دشمنان ما متوجه نقطه حیاتی ما شده‌اند و می‌خواهند این دستاوردها را از ما بگیرند. استکبار متوجه راز و رمز اقتدار ما شده است و جوانان عزیزمان باید مراقب این دستاورد و در فكر حفظ و اعتلای آن باشند. برای حل مشکلات کشور باید به طرف ارزش‌های انقلاب حركت كنیم. در رأس همه این ارزش‌ها، ولایت‌پذیری است. امنیت ایران اسلامی مرهون وجود یک رهبر حکیم و فرزانه است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس یادآور شد: حبل‌المتین ولایت‌پذیری و پیروی از ولایت فقیه، همه ما را به هم وصل می‌کند. معیار اعتدال، رفتار رهبری انقلاب است. بنابراین نباید از ایشان جلوتر رفت یا عقب ماند. کسانی را که در خط رهبری انقلاب هستند، نباید تندرو نامید. مساله بعد برادری‌هایی است که در دهه اول انقلاب موج می‌زد. اكنون بی‌اعتمادی‌ها زیاد شده و حال آن كه باید فرهنگ برادری را حفظ کرد.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی پیش از شرکت در این کنگره، در منزل شهید بقایی حاضر شد و با خانواده این سردار شهید دیدار کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بسیجی

      بنازمت سردار فرمانده ولایتی

    • بدون نام

      درود بر سردار خوزستان

    • کمال

      ایول رضایی .
      کاش تو رای میاوردی

    • محمد

      آقای رضایی شما نظر خودت را میگویی یا ازطرف مردم حرف می زنی فکر نکنم نظر رهبر ی اینطور باشد اقا آز این حرفها راضی نیستن

    • مهران

      اقا محمد شما اصلا متن را نخوانده اید به نظر من چیز بدی نگفته آقای رضایی

    • حقویردی بازه

      ملت بزرگ ایران تا مطیع رهبرند از گزند دشمنان اسلام محفوظ خواهند ماند و فرمانبرداری از رهبری وظیفه ی همه ی فرماندهان غیور ایران اسلامی است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج