۴۶۹۱۵۷
۱ نظر
۵۰۲۶
۱ نظر
۵۰۲۶
پ

انتقاد تند یک کارگردان: رقص جوانان در پارک هنرمندان بهتر از آثار خارجی جشنواره فجر است

منیژه محامدی خطاب به مسئولین بخش بین‌الملل سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «بریک دنس‌های (Break dancing) جوانان در پارک خانه هنرمندان، بهتر از انتخاب‌های شماست.»

خبرآنلاین: منیژه محامدی خطاب به مسئولین بخش بین‌الملل سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: «بریک دنس‌های (Break dancing) جوانان در پارک خانه هنرمندان، بهتر از انتخاب‌های شماست.»

شامگاه گذشته، چهارشنبه ششم بهمن، نمایش «شاخص» (Index ) کاری از گروه فرانسوی پیرامید (Pyramid Group ) در بخش بین‌الملل سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر فجر در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

در خلاصه داستان «شاخص» آمده است: «در سالنی که یک کتابخانه بزرگ قرار گرفته است، چهار قهرمان، درباره نقش کتاب در زندگی خود صحبت می‌کنند.»

نویسندگان، کارگردانان و طراحان حرکات این نمایش ۵۵ دقیقه‌ای فواد کوچی و میخائیل اودوبرتو هستند که در این اثر بازی هم می‌کنند. دو بازیگر دیگر جمال فروچه و فرید عفیفی‌اند.
انتقاد تند یک کارگردان: رقص جوانان در پارک هنرمندان بهتر از آثار خارجی جشنواره فجر است

این چهار نفر نقش کتاب در زندگی خود را نه با کلام که با حرکات تکنو و بریک دنس (Break dancing) نشان می‌دهند و در لحظاتی هم یک نفر از آن‌ها کتابی در دست می‌گیرد و سه نفر دیگر با همان حرکات به احضار امر غایب (آن‌چه در کتاب نوشته شده است) می‌پردازند. این حرکات با سوت و کف زدن‌های ریتمیک تماشاگران همراه است.

از جمله کسانی که شامگاه ششم بهمن به تماشای «شاخص» نشست، منیژه محامدی بود که خود با نمایش «حادثه در ویشی» در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است.

منیژه محامدی صحبت خود را این گونه آغاز کرد: «سال به سال دریغ از پارسال.» این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: «بد نبود اگر مسئولین بخش بین‌الملل پیش از دعوت از آثاری مانند «شاخص»، با تاریک شدن هوا سری به پارک خانه هنرمندان می‌زدند و مشابه چیزی را که ما به یمن انتخاب آن‌ها، روی صحنه سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر دیدیم آن جا می‌دیدند.»

او ادامه داد: «اگر این گونه است به آن جوانان هم بگوییم به جای اجرا در پارک به سالن اصلی بیایند.»

محامدی در پایان گفت: «به جز این نمایش، «سفید» را هم از ژاپن دیدم. ظاهرا می‌گویند این‌ها تئاتر است و اگر این تئاتر است بهتر است ما دیگر تئاتر کار نکنیم.»

سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از اول بهمن آغاز شده است و تا دوازدهم بهمن به دبیری سعید اسدی ادامه خواهد داشت. مسئول بخش بین‌الملل مهرداد رایانی‌مخصوص است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تسلیت پلاسکو

      تاترهای امروزی دیگه پرمفهوم نیستن اکثرشون کلیشه ای شدن این بنده خدام خاسته ی چیز جدید و معرفی کنه ک زدن تو پرش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج