۴۶۹۸۵۸
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ تقدیر فراستی از اصغر فرهادی

تئوری دنیاهای موازی بیان می‌کند که مشابه دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم هم وجود دارد و همین آدم‌ها آنجا هم هستند. البته همه چیزش با این دنیا فرق می‌کند و اتفاقاتی در آن می‌افتد که از نظر ما عجیب است.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

تئوری دنیاهای موازی بیان می‌کند که مشابه دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم هم وجود دارد و همین آدم‌ها آنجا هم هستند. البته همه چیزش با این دنیا فرق می‌کند و اتفاقاتی در آن می‌افتد که از نظر ما عجیب است.

مثلا فرض کنید در دنیای موازی یک ترامپ دیگر هم وجود دارد! البته آنجا دیگر ريیس‌جمهور آمریکا نیست و نهایتا دم پارک ملت واشنگتن بلال می‌فروشد. خود کشور آمریکا هم به عنوان یک کشور فقیر غربی با جمعیت بیش از 2میلیارد نفر، در وضعیت بدی قرار دارد و هر روز مردمش به کشورهای خاورمیانه مهاجرت می‌کنند تا با حقوق بسیار پایین مشغول به کار شوند.

سازمان ملل در کشور کومور واقع شده و همه ملیت‌ها برای ایجاد رابطه با این کشور سر و دست می‌شکنند. احمدی‌نژاد از این دنیا سرش را داخل دنیای موازی می‌کند و می‌گوید: «دیدین من یه چیزی می‌دونستم؟»

جام جهانی فوتبال در حالی برگزار می‌شود که ایران برای هشتمین دوره پیاپی میزبان مسابقات است. هر دوره فیفا و کل تیم‌ها از ایران خواهش می‌کنند که به خاطر مدیریت خوبش دوباره میزبانی را برعهده بگیرد. بنابراین همان‌طور که مشخص است، از تاج و کفاشیان در فدراسیون خبری نخواهد بود.

اما متاسفانه حاشیه‌های فوتبال باشگاهی ما به دنیای موازی هم کشیده می‌شود. کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتقالی پرسپولیس (پرتقال در آن دنیا اسم کشور و پرتغال اسم میوه است) با برانکو، مربی تیم ملی دعوایش می‌شود و برانکو برای بار صدم تهدید به استعفا می‌کند. علیرضا منصوریان، مدیرعامل سابق استقلال هم هر هفته ضد علی فتح‌ا...زاده، سرمربی این تیم حرف می‌زند.

در جامعه هنری، مسعود ده‌نمکی به عنوان ريیس هیات داوران اسکار، اولین حضور یک فیلم لهستانی در این رقابت‌ها را به فال نیک می‌گیرد و از هیات داوران، متشکل از محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا صدر، مایکل جردن و گابریل گارسیا مارکز می‌خواهد به این فیلم رای بدهند. مسعود فراستی هم در تحلیلی جامع، فیلم جدید اصغر فرهادی را زیبا و چشم‌نواز ارزیابی می‌کند.

دادگاه دمشق که محل طرح شکایات بین‌المللی است، درباره حمله اوکراین به روسیه نظر نهایی را صادر می‌کند و از مسکو به این طرف را به اوکراین می‌دهد.

ولادیمیر پوتین (که اگر 16 تا دنیای موازی هم داشته باشیم، در همه‌اش ريیس‌جمهور روسیه است) ضمن ابراز نگرانی از این اتفاق، کشورها را به صلح دعوت می‌کند و یک موشک از کره شمالی برمی‌دارد. گفتنی است بررسی این پرونده به عهده قاضی بین‌المللی کشور، حسام نواب صفوی بوده است!

در عمیق‌ترین تفاوت بین این دنیا و دنیای موازی، عباس جدیدی یک موزیسین قهار است، ارکستر سمفونیک وین را اداره می‌کند، بسیار آدم متواضعی است و مخفیانه به اقشار ضعیف جهان کمک می‌کند. البته چون تخیل هم حد و مرز خودش را دارد و از یک مقداری بیشتر نمی‌شود فضایی فکر کرد، در لحظه آخر یک بز را از داخل میز پیانو بیرون می‌کشد و شاخ‌هایش را جدا می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخ خیلی با حال بود

    • بدون نام

      عالی بود. خیلی خلاقانه بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج