۴۶۹۹۹۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کیفیت آب آشامیدنی در تهران را چگونه بسنجید؟

در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی با ادعای آلوده‌بودن آب تهران، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیحاتی را منتشر کرد.

خبرگزاری ایسنا: در پی انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی با ادعای آلوده‌بودن آب تهران، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیحاتی را منتشر کرد.

اطلاعیه ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب بدین شرح است: برای تشخیص این‌که نامناسب‌بودن کیفیت آب (مانند رنگ، طعم، بو و ...) مربوط به تاسیسات داخلی مشترکان است یا مربوط به آب آشامیدنی توزیعی توسط شرکت آب و فاضلاب است، شهروندان محترم باید نخستین شیر بعد از کنتور را که اغلب داخل پارکینگ یا فضای سبز جلو در ساختمان است باز و پس از چند ثانیه، یک لیوان شفاف بلوری تمیز را پر از آب کنند و ویژگی‌های ظاهری آب مانند رنگ، بو، ذرات و ناخالصی‌های موجود را بررسی کنند.

در صورت وجود اِشکال در آب خروجی از شیر بعد از کنتور، بلافاصله با سامانه اطلاع‌رسانی ١٢٢ تماس بگیرند. ولی چنان‌چه آب خروجی از نخستین شیر بعد از کنتور فاقد هر گونه مشکل باشد به این معناست که تاسیسات داخلی مشترک باعث بروز مشکل شده و این امر ناشی از استانداردنبودن لوله‌ها یا فرسودگی تاسیسات است که در نتیجه کیفیت آب توسط تاسیسات داخلی دستخوش تغییرات شده است و برای رفع مشکل باید تاسیسات داخلی توسط مشترک ترمیم شود.

در صورتی که طی مدت‌زمان طولانی از آب شیر برداشت نشده باشد (به عنوان مثال پس از برگشتن از مسافرت) ضروری است قبل از برداشت آب برای مصرف، حتما آبِ مانده در لوله‌ها و تاسیسات تخلیه تا آب تازه وارد لوله‌ها شود و مورد مصرف قرار گیرد. بعضی مشکلات مزه و بوی آب به مراحل تصفیه یا تکنیک‌های آن مربوط نیست، بلکه به علت ساکن‌ماندن آب در انتهای لوله‌ها، لوله‌کشی‌های بلند و شبکه‌های کم‌مصرف است.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران بارها اعلام کرده است کیفیت و بهداشت آب مشترکان، خط قرمز خدمت‌رسانی این شرکت است و به همین اعتبار این مهم را به صورت لحظه‌ای و با پیشرفته‌ترین امکانات و مجرب‌ترین متخصصان پایش می‌کند.

افزون بر پایش‌های مستمر این شرکت، امر خطیر نظارت بر کیفیت آب تهران بر عهده وزارت بهداشت است و در چارچوب استانداردهای ملی انجام می‌شود و بر همین اساس این شرکت از یکایک شهروندان تقاضا دارد که به محتواهای بی‌پایه و اساسی که بعضا مغرضانه و یا از سر ناآگاهی در شبکه‌های مختلف مجازی نشر می‌یابد توجه نداشته باشند.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران حق خود را در پیگیری حقوقی این قبیل اقدامات که اذهان عمومی را دستخوش نگرانی و تشویش می‌سازد، محفوظ می‌داند و اقدام لازم در این زمینه را به انجام خواهد رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      همونجوری که مال اهواز و میسنجن این تهران تهران کردنتون ما رو کشته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج