جاباما
۴۷۰۰۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کیانیان «دچار آبی بیکران» را برپا می‌کند

رضا کیانیان سومین نمایشگاه عکس انفرادی خود را با نام «دچار آبی بیکران» از ۱۵ تا ۲۵ بهمن‌ماه برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: رضا کیانیان سومین نمایشگاه عکس انفرادی خود را با نام «دچار آبی بیکران» از ۱۵ تا ۲۵ بهمن‌ماه برگزار می‌کند.

به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، کیانیان که پیش از این دو نمایشگاه انفرادی عکس را در فرهنگسرای نیاوران و گالری «ماه مهر» برگزار کرده بود، بعد از شش سال، سومین نمایشگاه انفرادی عکس خود را در آرت‌سنتر برگزار می‌کند.
کیانیان «دچار آبی بیکران» را برپا می‌کند

این نمایشگاه ۱۵ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و بازدید عمومی از عکس‌های آن از ۱۶ تا ۲۵ بهمن‌ماه خواهد بود.

نام این نمایشگاه برگرفته از شعر «مسافر» سهراب سپهری است و در آن ۱۲ عکس از مرداب انزلی و ۱۲ عکس از کهکشان بر دیوار گالری آرت‌سنتر قرار می‌گیرد.

رضا کیانیان در یادداشتی درباره انگیزه‌اش از برپایی این نمایشگاه گفته است:

«دچار، یعنی عاشق

و فکر کن که چه تنهاست، اگرکه ماهی کوچک

دچار آبی بیکران دریا باشد.

سهراب سپهری»

«دچار آبی بیکران» نام آخرین نمایشگاه عکس‌های من است که ۱۵ بهمن امسال در باغ انجمن خوشنویسان - آرت‌سنتر - برگزار خواهد شد. این‌بار عکس‌های من پر از رنگ و پر از زندگی است.

دو سال گذشته که سفری به اهواز داشتم، یک روز عصر کنار کارون قدم می‌زدم. کارونی که روزی زیبا بود و امروز بی‌پناه و غریب است.

در اوج غم و غصه‌ای که داشتم، ناگهان قایقی مرا به خود خواند. نگاهش کردم. او هم غریب و بی‌سرنشین، کنار رود بود. خوب که نگاهش کردم، دریافتم با تمام غربتش و رنگ ریختگی‌هایش پر از زیبایی بود! داشت به من می‌گفت حتی در این حال هم زندگی هست و زیبایی هست. مسحور این پیام او، دوربینم را از جلدش بیرون کشیم و از زیبایی‌های او عکس گرفتم ... و عکس گرفتم. دچارش شده بودم. می‌گفت: در مرگ زندگی هست. در زشتی زیبایی هست. در تباهی رنگ هست.

یکی از این عکس‌ها را در نمایشگاهی که به یاد عباس کیارستمی برپا شده بود، به نمایش گذاشتم. او استاد عشق‌ورزی به زندگی بود و من پیام آن قایق غریب را تقدیم او کردم.

اما وقتی از اهواز برگشتم همه قایق‌ها مرا صدا می‌زدند و همه آب‌هایی که در حال نابودی بودند. کوله‌ام را برداشتم و به سمت انزلی رفتم. مرداب شقایق‌ها. تالابی که در حال خشک شدن است و قایق‌هایی که روزگاری سرمستانه مسافران را در زیبایی‌هایش می‌چرخاندند و دچار می‌کردند. اما همان قایق‌ها که پر از رنگ بودند و رنگ‌های‌شان پر از زندگی بود، حالا رنگ‌های‌شان پر از ریختگی بود، ولی مثل خواهرشان در اهواز می‌گفتند: مرگ پر از زندگی است. در زشتی زیبایی، هست و در تباهی، رنگ هست.

در ناامیدی ... هم پر از امید هست!

و من مسحور این فراخوان عکس گرفتم و عکس گرفتم ... این یکی از صدها عکسی است که انزلی به من هدیه داد. بدنه قایقی که رنگ‌هایش پر از ریختگی است، اما درهم‌آمیزی با مرداب پر از امید و رنگ و زیبایی است.
در این نمایشگاه ۱۲ تا از این عکس‌ها را برای نمایش گذاشته‌ام. در کنار ۱۲ عکس از کهکشان بی‌انتها ...

هرگز به به کهکشان سفر نکرده‌ام. اما کهکشان در من سفر کرده است! کهکشان خودش را در جزییاتی از همین وسایل دور و برم به من نشان داد. حیرت کردم. من از نوجوانی در جادوی بی‌انتهایی کهکشان سرگردان بودم و بارها از این همه وسعت و بی‌کرانگی گریسته بودم و حالا کهکشان مرا به خود خواند. از بالا پایین آمد برای من! برای من! و عکس گرفتم و عکس گرفتم ... شاید باورتان نشود، من از کهکشان عکس گرفتم. شاهد من ۱۲ عکسی است که در کنار جادوی رنگ‌های قایق‌ها، از ۱۵ بهمن می‌توانید ببینید!

و این سفرها مرا به سوی شعر مسافر سهراب

سپهری کشانید و این مصرع

‎«دچار آبی بیکران دریا»

شما را از سوی رنگ‌ها و شگفتی‌ها دعوت می‌کنم به نمایشگاه به آبی بیکران دریا .... و آبی بیکران آسمان ...

جمعه ۱۵ بهمن‌ماه ۹۵ در آرت‌سنتر باغ، خیابان اندرزگو، سلیمی شمالی، شماره ۱۴۵، باغ انجمن خوش نویسان، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و بقیه روزها از ساعت ۱۲ تا ۲۰.

این هنرمند از ۱۷ بهمن‌ماه نیز نمایش خود را با نام «حرفه‌ای» در سالن پالیز به صحنه می‌برد. کیانیان در این نمایش همراه با هدایت هاشمی و بهاره رهنما روی صحنه خواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج