۴۷۰۲۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روزنامه اصولگرا: گروه «هنر و تجربه» خودسر است

گروه هنر و تجربه امسال قرار بود در جشنواره فيلم فجر حضور نداشته باشد و به صورت محفلي در گوشه‌اي برگزار شود و خلاص، اما در نهايت اين گروه توانست وارد چرخه سوداي سيمرغ شود و موفقيت احتمالي فيلم‌هايي را که در اين گروه گنجانده شده‌اند، به حساب توانمندي گروه بگذارد.

جوان نوشت: گروه هنر و تجربه امسال قرار بود در جشنواره فيلم فجر حضور نداشته باشد و به صورت محفلي در گوشه‌اي برگزار شود و خلاص، اما در نهايت اين گروه توانست وارد چرخه سوداي سيمرغ شود و موفقيت احتمالي فيلم‌هايي را که در اين گروه گنجانده شده‌اند، به حساب توانمندي گروه بگذارد.

هنر و تجربه گروه خودسر
جمعه شب برنامه هفت شبکه سوم سيما ميزبان علي معلم بود. معلم که هر ساله جزو چهره‌هاي تأثيرگذار جشنواره فيلم فجر است، در صحبت‌هايي درباره جشنواره، از رفتار گروه هنر و تجربه عصباني شد و شروع به انتقاد از اين گروه کرد. معلم گفت: «امسال که بخش هنر و تجربه حذف شد، در حرکتي خودمختار خود اين گروه براي خودش برنامه مستقل اعلام مي‌کند! من نمي‌فهمم آقاي حيدري اساساً پاسخگوي اين مسئله هستند يا خير؟ مگر جشنواره حسين قلي‌خاني است که هر کسي هر کاري دلش مي‌خواهد بکند؟ اگر ما اينها را تعريف نکنيم هر فشاري مي‌تواند از بالا يا پايين آنها را تغيير دهد.»

صحبت‌هاي علي معلم درباره حذف گروه هنر و تجربه به زماني باز‌مي‌گردد که طبق دستور دبير جشنواره، براي تغييرات در برگزاري جشنواره فيلم فجر که قرار شد جشنواره در دو بخش «سوداي سيمرغ» که بخش رقابتي و اصلي جشنواره است و بخش «چشم‌انداز سينماي ايران» که بخش غيررقابتي است، برگزار شود. با اين تصميم بخش هنر و تجربه و نگاه نو از بخش مسابقه حذف شدند.
اما به‌رغم حذف «هنر و تجربه» اين گروه خود را بار ديگر به جشنواره تحميل کرد.

هنر و تجربه به رشت نرسيد
بعد از آنکه گروه هنر و تجربه در اعلام ساختار جشنواره فجر عملاً حذف شد، اين گروه تصميم گرفت روش جديدي براي عرض اندام پيدا کند كه آن هم برگزاري مراسم و اکران فيلم‌ها به صورت مستقل در يکي از شهرستان‌ها بود. اين موضوع را اميرحسين علم الهدي، دبير شوراي سياستگذاري گروه هنر و تجربه در يادداشتي که به مناسبت اعلام حذف اين گروه از فجر منتشر شده بود، آورد و نوشت: «دبير محترم جشنواره براساس اين نياز روز تصميم درستي گرفته است و مطمئنيم که رقابت همه بخش‌ها در بخش سوداي سيمرغ با توجه به ضرورت چينش درست هيئت انتخاب يا گروه مشاورين دبير براي انتخاب فيلم‌هاي بخش سوداي سيمرغ باعث يک رقابت صحيح و فشرده مي‌شود و رقابت براي سينماي هنر و تجربه که سردمدار جوايز بي‌شمار بين‌المللي است در کنار ساير فيلم‌هاي سينماي ايران جاي نگراني ندارد و با توجه به کيفيت اين سينماي تأثيرگذار امسال شاهد ارزيابي مخاطبان سينماي ايران از همه فيلم‌ها فارغ از بخش‌بندي‌هاي رايج خواهيم بود.
گروه سينماي هنر و تجربه براي اهميت دادن به اين سينماي پايه، طرحي را در دست بررسي دارد که همزمان با برگزاري جشنواره ملي فيلم فجر در يکي از شهرهاي فرهنگي کشور بخش رويداد اختصاصي سينماي هنروتجربه را برگزار کند که در صورت به نتيجه رسيدن اين طرح متعاقباً جزئيات اين بخش به اطلاع خواهد رسيد.»

از حذف تا رسيدن به کوروش
گروه هنر و تجربه امسال قرار نبود به صورت مستقل در جشنواره باشد؛ اين را محمد حيدري چند بار در گفت‌و‌گوهايش با رسانه‌ها اعلام کرده بود، اما در نهايت حيدري در نشست خبري جشنواره ابراز اميدواري کرد که سال آينده هنر و تجربه دوباره به ساختار جشنواره فيلم فجر بازگردد، اما هنر و تجربه‌اي‌ها هم بيکار ننشستند و مانند سال گذشته که پوستر مستقلي براي بخش هنر‌وتجربه در نظر گرفته بودند امسال هم با طراحي پوستر، خودمختار بودن خود را به نمايش گذاشتند. از طرف ديگر با لغو حضور در رشت، اين گروه تصميم گرفته است فيلم‌هايش را در پرديس‌هاي مجهز چارسو و کوروش به نمايش بگذارد. در ميان اسامي فيلم‌هاي برگزيده گروه هنر و تجربه، نام برخي از فيلم‌هايي که بالقوه قابليت کسب چند سيمرغ از جشنواره را دارند نيز به چشم مي‌خورد و احتمالاً دليل انتخاب اين فيلم‌ها براي اين است که موفقيت‌هاي‌شان به پاي گروه نوشته شود و زمينه امتيازخواهي بيشتر اين گروه فراهم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج